Onko vauvan pää kohdussa siellä kohtaa, missä hikka tuntuu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

chef

Aktiivinen jäsen
16.02.2005
47 399
16
38
Tunnen siis selvästi vatsan läpi, miten vauva hikkaa. Ja tunnen siis sen kohdan kädellä, missä se hikka selkeimmin tuntuu. Mutta tuntuuko se hikka selkeimmin vauvan pään alueelta, eli meneekö homma niin, että "missä hikka, siellä pää"?

Kun eikö se hikka kuitenkin palleasta lähde ja suun kautta ulos tule...

Edelleen siis täällä hermoilen sitä, että missä asennossa vauva on.

Itse olen aina ajatellut, että hikka tuntuu eniten tuossa mahan seutuvilla, pallean kohdalla. Kokeilepas leikkiä tekohikkaa, niin nytkähtää mulla ainakin enemmän tuossa keskivartalolla.

Voi tuntua hikka muuallakin, kun pään alueella. Yleensä kai tuntuu siellä, missä vauva eniten kosketuksissa suhun. Mä totesin tämän, kun odotin kolmosta ja stressasin asentoa, kun kakkonen oli ollut perätilavauva.

Ok, eli se voi siis tuntua missä vain :)

Viikko sitten tunsin sen aivan alhaalla, olinkin jo vakuuttunut siitä, että vihdoinkin vauva on pää alaspäin ja kenties ehkä jopa raivotarjonnassa...mutta eilen hikka taas tuntui oikeassa kyljessä.

Vauva on siis tähän saakka ollut aina joko poikittain tai viistossa. Ensi viikolla olen menossa ultraan tarkistuttamaan tarjontaa, joten silloin selviää, että missä asennossa vauva on...tosin mun mielestäni vauva edelleen liikkuu ympäriinsä, eli ei ole asettunut vielä paikoilleen. Joten kaipa se kerkeää asentoaan muuttamaan vielä sen sata kertaa.

Ok, eli se voi siis tuntua missä vain :)

Viikko sitten tunsin sen aivan alhaalla, olinkin jo vakuuttunut siitä, että vihdoinkin vauva on pää alaspäin ja kenties ehkä jopa raivotarjonnassa...mutta eilen hikka taas tuntui oikeassa kyljessä.

Vauva on siis tähän saakka ollut aina joko poikittain tai viistossa. Ensi viikolla olen menossa ultraan tarkistuttamaan tarjontaa, joten silloin selviää, että missä asennossa vauva on...tosin mun mielestäni vauva edelleen liikkuu ympäriinsä, eli ei ole asettunut vielä paikoilleen. Joten kaipa se kerkeää asentoaan muuttamaan vielä sen sata kertaa.

Millä viikolla olet? Mulla esikoinen oli melkein loppuun asti viistossa ja tosi ylhäällä + pää lantion ulkopuolella (vielä 39+5 selälläni maatessa pää erottui ihan selkeästi vasemman lonkan vieressä). 40+2 ja 40+3 välisen yön kärvistelin aivan järjettömissä supistuksissa,synnärillä,ja sen yön aikana vauva laskeutui. Syntyi sitten 40+5.

[QUOTE="mama";28779281]Tuu chef sitte kertoon missä asennossa on :)[/QUOTE]

Jep...jos vauva on edelleen jotenkin väärinpäin, niin varmasti tulen. Mulla kun on sitten siinä kohtaa sen sata kysymystä tulevasta sektiosta :D

[QUOTE="vieras";28779287]Millä viikolla olet? Mulla esikoinen oli melkein loppuun asti viistossa ja tosi ylhäällä + pää lantion ulkopuolella (vielä 39+5 selälläni maatessa pää erottui ihan selkeästi vasemman lonkan vieressä). 40+2 ja 40+3 välisen yön kärvistelin aivan järjettömissä supistuksissa,synnärillä,ja sen yön aikana vauva laskeutui. Syntyi sitten 40+5.[/QUOTE]

Viikkoja on nyt 35 ja tosiaan ensi viikolla on se tarjonnantarkistus ultraten.

Mulle neuvolassa viimeksi sanottiin, että mä voisin alkaa pohtimaan, josko olisin valmis synnyttämään perätilavauvan...mutta en siis missään nimessä ole! Joten ymmärsin homman niin, että tuolloin mennään sitten suunniteltuun sektioon. Ja mä olen kyllä siinä luulossa, ettei suunniteltua sektiota tehdä viikolla 40+ (johan meillä viimeisinkin synnytys käynnistyi 38+6), eli ei tässä sitten varmaankaan ole tarkoitus jäädä odottelemaan sitä synnytyksen käynnistymistä itsestään ja pitää samalla toivetta yllä siitä, että vauva kääntyy viimeistään synnytyksen aikana.

En tosin tiedä sitten sitä, että oliko vauva nimenomaan viistosti niin, että peppu oli alhaalla ja pää ylhäällä, koska tuosta perätilasynnytyksestä alkoivat siellä mulle juttelemaan. Ja jos vauva nyt siis onkin niin, että pää on alempana ja peppu ylempänä, vaikka vauva onkin viistossa, että josko sitten silloin odotetaan sinne synnytyksen käynnistymiseen saakka sitä, että muuttaako vauva tarjonnan kuntoon, vai leikataanko kiireellisenä.

Mutta nämä varmaan selviää tässä muutaman viikon sisällä.

Kuumimmat

Yhteistyössä