Onko vauvoilla joku 45 min unisykli päikkäreissä, vai mitä ihmettä..?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihme ja kumma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihme ja kumma

Vieras
Meillä taapero siis pian vuoden, mutta edelleen herää usein päikkäreiltä 45 min kuluttua. Näin oli jo pienenä vauvana, silloin vaunuja heiluttelemalla sai uudelleen uneen. Nyt nukkuu sisällä unet ja joskus kun laittaa heti tutin unet jatkuu, joskus ei auta enää.

Joskus toki ylittää tuon syklin itsekin, että nukkuu esim. 1 h 15- 2 h päikkärit.

Onko muut kuulleet tällaisesta tai kokemuksia, että olisiko tämä jokin unisykli?

Onneks sentään yöllä ei herää 45 min välein... ;)
 
Vauvat käy kerran tunnissa hereillä, tavallaan "tarkastaa tilanteen" ja yleensä jatkaa unia, ainakin yleensä yöllä mut jos on utelias lapsi niin sehän voi olla ettei sen jälkeen uni kunnolla kelpaakaan. =)
 
sitä samaa meilläkin ..45min päikkärit oli tosi yleisiä meillä siinä 6kk kieppeillä, ny alkaa olla havinaisempia kun täytti 1v
ainaki on väsyny ku menee yöpuulle, kun ne ovat ne ainoat päikkärit; jaksaa hyvin nukkuu yön
 
Meillä oli sykli puoli tuntia. Piti aina kävellä 35 minuuttia rattaita työnnelleen neidin nukahtamisesta eteenpäin, niin oli mahikset saada vielä nukkumaan kotiportailla ja itselle vähän sitä vapaata...
 
Te joilla samalla tavalla, saatteko vielä jatkamaan unia? Meillä muuten autossa myös useimmin nukutaan vaan se 45 min, jos sitäkään sitten. Mitenkähän hoidossa kun siellä sitten kun aloittaa on 1 v 4 kk ja pitäisi yksillä päikyillä pärjätä, jos nukkuu vaan yhdet 45 min unet... niin aikas vähän on ja kiukkua sitten riittää.
 
Meillä tuo sykli on aika tarkkaan 40min... ja siihen loppuu uni!!! Kohta taas kuuluu huuto. Eikä todellakaan ole riittävä uni tuolle pikkumönkijälle, vaan on kokoajan väsynyt. Asian vierestä vähän jatkaisin kysymällä, että onko kukaan "unikouluttanut" vauvoja tai taaperoita päiväunille, eli ei noustakaan herätyksen jälkeen vaan "jatketaan unia" vaikka vähän harmittaisikin?!?!?
 
Alkuperäinen kirjoittaja RouvaHeinonen:
Meillä tuo sykli on aika tarkkaan 40min... ja siihen loppuu uni!!! Kohta taas kuuluu huuto. Eikä todellakaan ole riittävä uni tuolle pikkumönkijälle, vaan on kokoajan väsynyt. Asian vierestä vähän jatkaisin kysymällä, että onko kukaan "unikouluttanut" vauvoja tai taaperoita päiväunille, eli ei noustakaan herätyksen jälkeen vaan "jatketaan unia" vaikka vähän harmittaisikin?!?!?

Ei onnisu meillä,se sitten karjuu niin kauan että saa nousta.
 
Edelleen kyselen, että onko tämän ketjun kirjoittajilla lapset hoidossa? Kun nythän voi nukkua sitten parit pätkäunet kun kotona ollaan, mutta hoidossa pitäisi pärjätä yksillä... mutta mitenkähän meidän sitten syksymmällä käy..
 
Alkuperäinen kirjoittaja aloittaja:
Edelleen kyselen, että onko tämän ketjun kirjoittajilla lapset hoidossa? Kun nythän voi nukkua sitten parit pätkäunet kun kotona ollaan, mutta hoidossa pitäisi pärjätä yksillä... mutta mitenkähän meidän sitten syksymmällä käy..

Hoidossa on aina "kaikki toisin", siellä saattaa hyvinkin nukkua paremmin ja pidempään... en siis stressaisi tuolla asialla etukäteen. Saattaa olla kotonakin helpompaa hoidon aloittamisen jälkeen.
 

Yhteistyössä