Onko verkostomarkkinointijuttuja vielä paljonkin 'pystyssä' ja houkuttelemassa väkeä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aamuäree
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Melkein kaikki kotikutsujutut ovat verkostomarkkinointia. Osa on vaan ihan rehellistä kotikutsumyyntiä mutta suurin osa ei.

No ihan pyramidihuijauksia ne ei kyllä ole, mutta verkostoitumista kuitenkin. ;)

Ite oon Avonin "leivissä" :laugh:

Mutta ei sitä moni tee päivätöikseen, tai jos on kova puhuu ja silleen. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Niin juu, tokihan tupperit ja avonit ja meandit sun muut on verkostoa, mutta mä ajattelin lähinnä näitä kaikenmaailman ternimaitokapseleita ja lisäravinnejutskia ja vastaavia.

No, pian selviää mikä tämä juttu on.

No kerro sitte haksahditko :D

Paljonkohan näiltä verkostomarkkinointifirmojen myyjiltä jää maksamatta veroja, sotuja ym.
Puhumattakaan näiden pyramidisysteemien huijareilta. Ne on yhteiskunnalle todella kalliita ja muut rehelliset maksavat sitten viulut. No tietenkin joku tähän sanoo nykytyyyliin, että se on kaikki kotiinpäin. Muut maksakoon.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Paljonkohan näiltä verkostomarkkinointifirmojen myyjiltä jää maksamatta veroja, sotuja ym.
Puhumattakaan näiden pyramidisysteemien huijareilta. Ne on yhteiskunnalle todella kalliita ja muut rehelliset maksavat sitten viulut. No tietenkin joku tähän sanoo nykytyyyliin, että se on kaikki kotiinpäin. Muut maksakoon.

Mä olen ollu kohta 3 vuotta Kotigastronomissa ja voit tulla vaikka paikan päälle syynäämään, ihan kuule maksetaan verot ja alvit ja yrittäjän eläkevakuutukset sun muut pakolliset mitä nyt yrittäjän kuuluukin.

Mitenköhän paljon autokorjaamot tekee pimeetä työtä? Rakennusalalla? Kampaajat pyörittää pientä sivubisnestä kotioloissa tutuille pimeällä palkalla? Monellahan on ollu töissä pimeesti palkattu lastenhoitaja, edes satunnaisesti... Kuinkahan moni ajaa pimeetä taksia viikonloppuisin jos ei ole muuta tekemistä ja auton sattuu omistamaan...

Onhan noita, pimeen työn tekijöitä varmaan jokaisella alalla ja jos joku on jonkun pyramidiHUIJAUKSEN kehittänyt, niin ei kai sellaisen ihmsen rehellisyydestä kovin suuria toiveita nyt oikeasti ole kenelläkään...

Mutta alkuperäiseen aiheeseen palatakseni: Mä en menis MIHINKÄÄN luentoon, ellen mennessäni tietäisi mistä on kyse. Mä en vaan voi käsittää tuollaista ihmisten kusetusta! Eri asia on sitten, että sanotaan rehellisesti että aikoo järjestää rekrytointitilaisuuden sen-ja-sen yrityksen nimissä, tervetuloa. Sitten saattaisin mennäkin kuuntelemaan ja olen käynytkin mm. Amwayn ja Herbalifen tällaisissa jutuissa.

Se oli Amway.

eikös se firma ole pyörinyt jo vuodesta -59? Eli on ihan laillinen ja Suomessakin toiminut vuosia. Suomessa on loppunut monet verkostoyritykset, jotka eivät ole toimineet täysin rehellisin keinoin.
Käsittääkseni Amwayssä tienaa vain liikevaihdosta, eikä siitä, miten paljon siihen "värvää" ihmisiä mukaan.

Juu, en mä epäile että olisi mitenkään huijausta tms.

Jotenkin silti tuo ei ole ihan mun juttu ehkä kuitenkaan.
Ja niinhän se on, että satsaamalla saa voittoakin ja suuremman hyödyn. Niinhän se menee joka liikeideassa ja yrittämisessä.

Alkuperäinen kirjoittaja sommarcat:
Se oli Amway.

eikös se firma ole pyörinyt jo vuodesta -59? Eli on ihan laillinen ja Suomessakin toiminut vuosia. Suomessa on loppunut monet verkostoyritykset, jotka eivät ole toimineet täysin rehellisin keinoin.
Käsittääkseni Amwayssä tienaa vain liikevaihdosta, eikä siitä, miten paljon siihen "värvää" ihmisiä mukaan.

Kyllä ne omat tienestit ovat täysin riippuvaisia siitä, kuinka paljon saa ihmisiä joukkoon. Kokeiltu on - ensimmäisen ja viimeisen kerran verkostomarkkinointia mulla...

Amwayn myynti perustuu melkein pelkästään siihen että myyjät ostavat tuotteita itselleen. Heillä ei ole juuri lainkaan verkostoa jolle tuotteitaan myyvät.

Jos joku on pyramidihuijauksista kiinnostunut niin Pauliina Sudelta on juuri tullut uusi kirja, nimeltään Pyramidi. Lainasin kirjastosta ja oli oikein viihdyttävää ja kauhistuttavaa tekstiä.

Amwayssa on paljon sellaista, miksi pysyä kaukana poissa. Kalliit tuotteet, pakkoseminaarit, lahkolainen ote ja niin edelleen. Jos olet mukana, olet "positiivinen" ihminen täynnä visioita ja unelmia, mutta jos et, olet negatiivisuutta uhkuva luuseri, jota kartetaan kuin ruttoa, jotta negatiivisuutesi ei tarttuisi muihin. Siellä ei ymmärretä, että visioita ja unelmia voi toteuttaa muutenkin kuin värväämällä kaikki joko ostajiksi tai myyjiksi... Amerikkalainen piilopyramidifirma se on. Just say NO...

Yhteistyössä