Kyllä mielestäni kunnioitus ja arvostus ovat tärkeitä asioita parisuhteessa. Ymmärtäisin, että miehellä olisi enemmän arvovaltaa ja päätäntäoikeutta perheessä, jos hän tekisi enemmän kotitöitä tai osallistuisi muulla, oleellisella tavalla perheen hyvinvointiin. Tarkoitan tällä lähinnä sitä, että jos minä olisin kotiäitinä pelkällä kodinhoidon tuella ja eläisin siis täysin mieheni rahojen varassa, niin totta kai miehellä olisi erittäin suuri päätäntävalta siihen, että onko meillä varaa ostaa uusia huonekaluja tai minne mennään talvilomalla.
Omissa parisuhteissani minä olen joko ansainnut yhtä paljon kuin mies tai jopa enemmän. Kaikissa parisuhteissa minä olen ollut se, jolla on ollut päävastuu kodinhoidosta, ruokailusta, kaupassakäynnistä, lapsenhoidosta ja -kasvatuksesta, sisustuksesta, siivoamisesta ja ylipäätään arjen sujumisesta. Minulle se on sopinut hyvin, koska olen hyvä organisoimaan asioita ja pystyn tekemään monia asioita yhtä aikaa. Minusta olisi haitallista, jos alkaisin joka asiassa kysymään mieheni mielipidettä, koska asiat hoituvat niin paljon paremmin ja nopeammin, kun päätän itse pienistä asioista. Tietysti isot asiat edelleen ovat sellaisia, joista yhdessä keskustellaan (esim. mitä tehdään lomalla, ostetaanko uusi auto, pitäisikö pistää asunto myyntiin ja ostaa uusi).
Minusta tuo ei ole ristiriidassa sen kanssa, että tunnen oloni naiselliseksi, haluan seksiä, haluan antaa miehelleni parasta mahdollista nautintoa jne. Ihmisellä voi olla elämässään erilaisia "rooleja" esim. äitiys, työntekijä, kotitöistä vastaava, laskujen maksaja, vaimo, seksikumppani, ystävä riippuen siitä, kenen kanssa on tekemisissä ja mikä on asiayhteys. Minusta esimerkiksi on tärkeää, että mieheni on myös ystäväni ja jopa sielunkumppanini, mutta hän on myös rakastettuni ja seksikumppanini.
Eri asioissa ollaan eri tavalla tasa-arvoisia. Synnyttämisessä, raskaudessa ja imetyksessä ei ole vaihtoehtoja