onko vielä toivoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nega
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nega

Vieras
lopetin e-pillerit heinäkuun puolenvälin paikkeilla vauvahaaveet mielessä. eli noin kuukausi yritystä on nyt takana. tein eilen raskaustestin (oli meneillään kierron 31.päivä) ja testi oli negatiivinen ;(. useamman päivän ajan minulla oli ollut huonoa oloa (liekö sitten johtunut huonoista yöunista, kun jännitin niin paljon etten saanut oikein nukutuksi), vihlontaa ja outoa tunnetta alamahassa välillä vasemmalla puolen, välillä oikealla ja välillä keskellä, rinnat ei ole varsinaisesti olleet kipeät, mutta mahallaan ollessa on vähän sattunut. ""raskausnystyröitä"" minulla on ollut aina tai ainakin näitä pieniä ""näppyjä"" nänneissä eli niitäkään ei voi oikein pitää raskausoireena. kuukautisia ei näy, mutta välillä tulee valkovuotoa ja sen tuntee kun valkovuoto valuu ja olen säikähtänyt joka kerta, että nyt ne kuukautiset sittenkin... tänä aamuna herätessä alavatsakivut olivat kadonneet tai eivät ainakaan tuntuneet enää niin voimakkaasti kuin aikaisempina päivinä. niin ja aamulla hieman heräämisen jälkeen ""emättimeni supisteli"", tuntui kuin siellä olisi ollut elohiiri...(ei ollut orgasmi) ja kuukautisia ei siis vieläkään näy...voiko vielä olla toivoa, että sittenkin olisi jo tärpännyt näin nopeasti? vai kärsinkö vain e-pillereiden lopetuksen jälkeisestä hormooniepätasapainosta? kuukautiskiertoni on ollut aina ilman e-pilleitä suht epäsäännöllinen, mutta useimmin kuitenkin hieman 30. päivän molemmin puolin (muutaman kerran vuodessa vähän pidempi). koska kannattaa tehdä uusi testi vai tehdäkö ollenkaan?

heip,

Kyllä periaatteessa on edelleen mahdollisuus, että olet raskaana, jos ovulaatiosi on ollut vain normaalia myöhemmin. Tällöin tulos ei välttämättä vielä testissä näy. Kokeile vaik ensi viikon loppupuolella uudestaan aamupissasta.

Toivotaan parasta ja jos nyt ei onnista niin tsemppiä jatkossa :)

Hei, mulla on kans sama juttu lopetin pillerit heinäkuussa, nyt menossa kp 31/28. Ei mitää oireita et menkat alkas, eikä kyl oikeen raskausoireitakaan, paisti kuvotus ja väsymys. Voi olla et johtuu noista hormoneistakin. Siksi en ole vielä testannut. Jos kierto venyy eikä plussaa tule, kannattaa varmaan ottaa lääkäriin yhteys.
Tsemppiä et sielt se + tulee.

Pillereiden lopettamisen jälkeen menee usein muutama kiertokin ennen kuin kierto tasaantuu normaaliksi. Näin siitäkin huolimatta että pillereillä kierto olisi ollut säännöllinen. Joten jos sinulla on menossa nyt eka kierto pillereiden jälkeen niin kiertosi saattaa olla nyt aluksi ihan mitä vaan, eli tässä vaiheessa ei voi vielä luottaa siihen että kiertosi olisi yhtä säännöllinen kuin aiemmin. Mutta jos kuukautisesi eivät ala niin testaile vaikka muutaman päivän kuluttua uudestaan josko saisit jo haamun näkyviin. Jos tiedät ovulaatiopäiväsi niin siitä se 2vkoa niin kuukautiset pitäisi alkaa. Mutta jos kiertosi onkin pidempi kuin 30pv ilman pillereitä, niin ovulaatiohan on ollut vasta myöhemmin kuin 30pv:n kierrossa. Aluksihan voi olla myös näin, ettei ovulaatiota edes tapahdu koska elimistö vasta hakee omaa luontaista hormonitasapainoaan. Tällöin kierto usein venähtää pitkäksikin. Mutta toivotaan että olisit nyt niin onnekas että saisit pian tikkuun plussan!

Minulla sama tilanne, eli heinäkuussa pillerit pois ja nyt kp 35, nega testattu viimeksi eilen :(

Kaiken maailman oireita on ollut, mutta eiköhän tämä tosiaan vain johdu siitä pillerien poisjättämisestä.

Itse jo toivon, että menkat voisivat jo alkaa, luomukiertoni kun olivat silloin vuosia sitten lyhyitä, eli ei ole minulle normaalitila tällainen.

Tsemppiä sinulle, koitetaan kestää!

Kun lopetin pillerit, eka kierto venyi 35 päivän mittaiseksi. Oli kaikenlaista kipuilua, nipistelyä ja tuntemuksia alavatsassa, rinnat olivat kipeät jne. Huono olokin vaivasi ennen menkkoja. Testasin pari negaa ja sitten kuukautiset viimein alkoivat, viikon myöhässä.

Kyllä elimistöllä menee hetki kun sen oma hormonitoiminta tasoittuu pillereiden jälkeen. Monilla kierrot alkavat heittelemään ja tasaantuvat vasta kuukausien kuluttua.

Toki sekin on ap mahdollista, että olet raskaana, jos ovis on tosiaan ollut myöhemmin. Testaa myöhemmin uudestaan.

Yhteistyössä