Onko vielä toivoa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja meemis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

meemis

Uusi jäsen
31.05.2007
2
0
1
Tänä aamuna heräsin kovaan vatsakipuun ja selkääkin särki..Muutama tunti siitä alkoi vuoto, ei mikään kovin runsas, mutta kivut oli kovat.. Vuoto on nyt päivä kohden vähentynyt, mutta vielä on jomotusta. Ihan alussa tässä ollaan, rv5+jotain.
Onko kellään käynyt niin hyvää tuuria, että on kokenut saman, mutta raskaus on kuitenkin jatkunut? Vielä niin toivoisin, että kaikki olis hyvin. Takana on yksi ku ja nyt jos vielä tähän päälle km niin :´( Lääkärissäkin kävin, mutta lääkäri ei osannut sanoa juuta eikä jaata.. Käski vain tarkkailla tilannetta.
Kertokaa ystävät omia kokemuksianne, kiitos!

Mulla alkoi vuoto tiputteluna ja seuraavana päivänä tuli ihan verta selkäkivun yhteydessä. Mahakin oli kipeä ja kouristelin sohvalla. Itsepäisenä lähdin vielä kauppaan enkä muista siitä reissusta oikeestaan muuta kuin kassalla olemisen.
Mulla oli just kasassa 5 viikkoa. Siitä on nyt kaksi viikkoa aikaa eikä sitä vieläkään usko mitä on joutunut kokemaan tässä kuussa. Onneksi tämä toukokuu loppuu.
Toivotaan, että sulla vuoto ja kipuilu on harmitonta. Kyllä se näyttää hampaansa parissa kolmessa päivässä.
Niin mulla vuoto oli tosiaan vähäistä. Ihan tuhrua ja vähän verta, mutta ei oikeestaan siteeseen asti. Kesken oli kuitenkin mennyt ja kaikki tullut pois. Selkähän voi olla raskaudessa kipeä. Testin tekeminen ei auta tähän tilanteeseen, mutta mulla se näytti negaa jo viikko km:sta.
Muistathan, että jos kesken menee se ei ole sun eikä kenenkään vika. Näin on tarkoitus olla... Me jotku joudutaan pitämään prosentteja näissä tilastoissa.

En halua loukata ketään, koska tiedän miltä tuntuu tuossa tilanteessa. Sitä on niin yksin ja tietämätön. Mulla oli mies vielä töissä silloin kun oli pahimmat oireet ja vuodot.

Kyllä tämä nyt valitettavasti pahalta näyttää.. Keskenmeno tässä on varmasti käynyt ja siitä täytyy päästä yli.. :( Vuotoa on jatkunut eilisestä asti, joten eiköhän toivo ole jo menetetty.. Vuoto on melko runsasta, että toivon kaiken tulevan itsekseen ulos.. Täytyyköhän silti vielä käydä tarkistuttamassa tilanne ensi viikolla ja tyhjeneekö kohtu tässä vaiheessa varmasti itsekseen?? Tuntuu vain, että lääkäriin on kovin vaikea päästä, jos ei ole henki kyseessä.. Tuntuu niin kauheelta taas ja tiedottomalta... :( Mutta kyllä tästä taas selvitään..

Itselläni kanssa keskenmeno käynnissä parhaillaan..

Kyllä ne ultraan sut ottaa, kun sanot että keskenmenolta näyttää. Täytyyhän se kohtu tarkastaa, ettei sinne jää mitää. Itselläni reilu viikko sitten alkoi verinen vuoto ja sain heti seuraavaksi päiväksi ultra-ajan. Viikkoja olisi ollut 8+3. Ultrassa todettiin, ettei kohtu ollut tyhjentynyt ja sain uuden ajan eiliselle. Mahdollisuudet olivat vielä, että raskaus olisikin ollut niin alussa, että alkio ei ollut vielä kunnolla kehittynyt. Viikossa kasvua pitäisi olla sen verran, että se pystytään mittaamaan. No eilen todettiin tuulimuna ja nyt on lääkkeellinen tyhjennys käynnissä. Itsellänikin tuli aluksi verta runsaastikin, mutta silti oli keskeytynyt keskenmeno.

Eli ota yhteyttä paikkakuntasi äitiyspolille/naistentautipolille tai vastaavaan ja pyydä ultra-aikaa. Samalla pääset keskustelemaan asiasta lääkärin kanssa. Tai jos hyvin käy ja raskaus ei olisikaan mennyt kesken, niin et turhaan stressaa yksin kotona. Epätietoisuus on kaikista kamalinta. :hug:

Yhteistyössä