Onko vieraiden jälkeen kadonnut jotain kodistasi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miimiska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miimiska

Vieras
Joskus minulla oli vieras .. Monien vuosien tuttu kylässä. Kun piti juoda kahvia juomasin, että maitoa ei ollut, joten säntäsin kauppaan hakeen maitopurkkia ja vieras jäi yksin kotiini. No illalla huomasin, että yksi kalliimpi muumimuki puuttui hyllystä. Kävin kotini kahteen kertaan kaikki paikat läpi ja mitään ei löytynyt. Kysyin vieraalta jälkeenpäin, että huomasiko hän missään muumimukia, mutta ei huomannut.
Jännästi katosi. En toki voi syyttää vierastani, mutta jännästi vaan hävisi joko vieras otti sen tai sitten katosi jotenkin mystisesti.
Aikaa on kulunut kohta viisi vuotta ja sitä mukia ei ole missään.
Onko muilla käynyt vastaavasti, että epäilee, että onko jonku mukaan lähtenyt. Toki en voi syyttää häntä, koska enhän voi olla mitenkään 100% varma. Ei ole näkijää asialle.

On hävinnyt ja se on kyllä inhottavaa kun epäilee muttei tietenkään voi syytellä kun ei voi olla 100% varma. Siitä jää vaan niin p*ska fiilis, että joka kerta kun k.o. henkilö tulee meille mä tarkastan pikaisesti ettei pöydille ole jäänyt rahaa tmv mikä vois tarttua mukaan :ashamed: :/

Alkuperäinen kirjoittaja Verenpisara:
50 mk rahaa ja melkeen nenän eestä. Sillosen ukon käskin periä ne takas ja pikkasen oli tää varas nolona.

Ja se oli sillon meille iso raha (ex ukko tosin nykysin).

Siis, kysykö se vaan suoraan se ex-ukkos? Mitäs tää varas tuumasi kun jäi kiinni? Selittelikö lainkaan?

Niin muistan tapauksen myös, kun meiltä kotoa hävisi äidin korulippaasta kultainen ranneketju ja isäni ostama kaulakoru. Kummatkin äiti saanut seurustelun alkuvuosina. Vanhempani ovat olleet yhdessä jo yli 40 vuotta. Juu muistan, kuinka äidilläni oli paha mieli kauan asiasta. kaipasi koruja. On tietty epäilys, kuka vieras vei, mutta ei ole 100% varmuutta. Kaikista pahimmalta se tuntuu, kun on kutsuttu kyläänja ihminen varastaa matkalla..siis ottaa toisen kodista. Kotihan on jokaiselle hieman niin ku pyhä asia.

Alkuperäinen kirjoittaja Miimiska:
Niin muistan tapauksen myös, kun meiltä kotoa hävisi äidin korulippaasta kultainen ranneketju ja isäni ostama kaulakoru. Kummatkin äiti saanut seurustelun alkuvuosina. Vanhempani ovat olleet yhdessä jo yli 40 vuotta. Juu muistan, kuinka äidilläni oli paha mieli kauan asiasta. kaipasi koruja. On tietty epäilys, kuka vieras vei, mutta ei ole 100% varmuutta. Kaikista pahimmalta se tuntuu, kun on kutsuttu kyläänja ihminen varastaa matkalla..siis ottaa toisen kodista. Kotihan on jokaiselle hieman niin ku pyhä asia.
Piti laittaa vielä, että tunnearvo oli suuri.. se siinä eniten harmittaa

Alkuperäinen kirjoittaja Huhhuh!:
Alkuperäinen kirjoittaja Verenpisara:
50 mk rahaa ja melkeen nenän eestä. Sillosen ukon käskin periä ne takas ja pikkasen oli tää varas nolona.

Ja se oli sillon meille iso raha (ex ukko tosin nykysin).

Siis, kysykö se vaan suoraan se ex-ukkos? Mitäs tää varas tuumasi kun jäi kiinni? Selittelikö lainkaan?

En ollu paikalla kuulemassa miten oli kysynyt, mutta takas rahan sain tosin ei setelinä joten en oo enää nykyään 100% varma tuliko raha koskaan oikeesti meille takas (on paljastunut, että ex oli valehtelija ja on edelleen). Varas oli exän serkku.

Mua kohtaan se varas oli nolon pitkän aikaa, mutta en kyllä päätä silitellyt joten oisko johtunut siitä.

En ole itse ottanut koskaan toisen kodista. En ole varastanut koskaan. Siksi luottaakin ihmisiin ehkä liian sokeasti. Ei osaa ajatella, että joku voisi oikeasti ottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kärsäpärstäinen:
Multa on kanssa hävinnyt vanha muumimuki erään naisihmisen kyläilyn jälkeen :o
Enkä mäkään voi ketään syyttää mutta ei ne mukit itsekseen mun tietääkseni ovesta uloskaan kävele.

Sinulle kävi sitten samallatavalla kuin minulla. Tiedän että harmittaa ja sitä etsii mukia vaikka kuinka paljon, kun tuntuu, että ei voi uskoa, että muki on oikeasti viety. Minäkin kävin jopa vaatekaappini läpi, kun ajattelin, jospa se olisi ihmeellisesti sinne hävinnyt.,

Oikeestikko aikuiset ihmiset varastaa toisen kodista kyläillessään??? Eipä ole koskaan tullu ees mieleen että joku vois niin tehdä, eikä kyllä ole mitää hävinnytkään koskaan.

Minulla katosi kaikkein hienoin muki. Niinhän se menee että hienoin katoaa ;) No juu onneksi äiti sai hankittua minulle samanlaisen jälkeenpäin eli sain lahjaksi vastaavanlaisen. Alkuperäinen muki on siis ihan jossain missä onkaan.. mutta hyvän hinnan siitä saa. Oli vanhempia muumimukeja, jotka ovat ihan arvossaan

Onko tosiaan noin monet jonkun MUKIN perään, että pitää kaverilta varastaa!? Uskomatonta.
Kerran, nuorena kun asuin kimppakämpässä, yhden miespuolisen kaverin sisko varasti multa vaatekaapillisen merkkivaatteita. Valkkasi hyvät päältä pois. Menin sinne koputtelemaan ovella ja vaatimaan vaatteitani takasin, ja nahkatakkini roikkui ämmän naulassa joten otin mukaan, mutta muuta ei tunnustanut. Sittemmin näin tän muijan mun vaatteita päällään kaupungilla. Ihan käsittämätöntä, oli silloin ja on nytkin.

Tosi ikävää jos kaverit varastaa mutta vielä ikävämpää on epäillä turhaan kaveria varastamisesta. Ja erittäin mielenkiintoista että muumimukit ovat pöytähopeita ja osakekirjoja suositumpia kääntämiskohteita.
Itse en ole koskaan epäillyt kavereiden pöllivän mitään. Jos sellainen ajatus tulisi päähäni hakeutuisin hoitoon.