Nämä on hyvinkin vaikeita asioita lopunkaiken..omalta osaltani vihapäissäni selvitin sen verran asioita että jos minä sanon että en tiedä isää, enkä halua että sitä selvitetään niin tämä isä voi silti vaatia että isyys selvitään. Silloin se tapahtuu dna-testeillä joihin on pakko suostua, ja mies maksaa viulut.
En oikein oo vielä päättänyt miten suhtautua..sairaalan papereihin en isän nimeä ilmottanut, koska sillon nyppi sen verran paljon kaikki ne
kavereiden oikeudet nähdä lapsi vastasyntyneenä. Mä ymmärtäisin jos kyse ois isovanhemmista tai miehen sisaruksista, mutta ei kun kavereista. Onneks on niin että sinne osastolle ei pääse kukaan kenen en halua pääsevän, ja varsinkaan kukaan ei voi lähtee vauvaa sieltä mihinkään kiikuttamaan. Mun mielestä tässä toteutuu se että mun viha on oikeasti sen lapsen etu. Lapsen isän puolen isovanhemmista en ole vielä päättänyt..jos ne päästää sairaalaan niin siellä luojan kiitos se tunnin vierailuaika eikä tartte päästää ventovieraita ihmisiä kotiinsa. Toisaalta taas se äiti mussa aattelee että entäs jos mun oma äiti ei saiskaan nähdä lapsenlastaan. Siinäkin suhteessa oon isälle ehdottanut että muutaman viikon välein voisin käydä vauvan kanssa isovanhempien luona, mutta hänen mielestään heillä on oikeus tulla mun luo vauvaa katsomaan..huokaus.
Entäpä sitten ajatus noin viikon vanhasta vauvasta isällään yökylässä viikonlopun? Over my dead body..lienee totta että vauvalle tärkeintä siinä vaiheessa on se läheisyys ja tarpeiden tyydytys, mutta kyllä mä uskon että se lapsi vaistoaa vähintäänkin otteista että ei ole äidin kanssa. Mun mielestä pienen vauvan paikka on äidin luona, jos se suinkin on mahdollista ja uskoisin että kaikki viralliset tahot on samaa mieltä jos asia joudutaan niihin asti viemään.
Omalla kohdalla asioista ja asennoitumisesta tekee erityisen vaikean se ettei toinen tule yhtään vastaan. Aiemmissa teksteissä mainitsin mitä olen yrittänyt ehdotella mutta mikään ei ole sopinu. Niimpä oon päättänyt että sovitaan siellä lastenvalvojalla sitten se muutama lakisääteinen tunti viikossa, ja sunnuntaisin lapsi saa sitten isompana nauttia mummin seurasta jos/kun oon töissä
Täytyy nyt vielä kattoo miten paljon kaikki kiinnostaa kun tajuntaan iskee että
oikeudet tuo mukanaan myös
velvollisuuksia..
Lapsen etu..mitä se siis kaikkiaan on? Mä oon ajatellut että lapsen etu on että sillä on yksi läsnäoleva onnellinen ja tasapainoinen, turvallinen vanhempi. Isä voi olla osa lapsen elämää, jos osaa käyttäytyä. Isän puolen isovanhemmat olkoon mukana omilla ehdoillaan, ja ehkä asioista kannattaa sopia heidän kanssaan eikä heidän poikansa kautta, jolle tällä hetkellä ei mikään vaihtoehto sovi.