Onko yleistä, ettei ihmiset auta/välitä, jos jotain ahdistellaan tai raiskataan? Onko kellään kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";22103413]No miksi ihmeessä sitten ihmiset vihaavat pedofiileja ja raiskaajia sydämensä pohjasta ja uhoavat tappavansa nämä ja toivovat tietojen julkaisemista ja kivitystuomioita, jos eivät sitten tositilanteessa edes hälyytä apua?[/QUOTE]

ihmiset ja ihmiset. aivan, ollaan IHMISIÄ, monikossa, nettifoorumin riehujan mielipide ei edusta automaattisesti toisen ihmisen mielipidettä. en nyt kommentoi nimenomaan tätä pedofiiliasiaa, mutta muuten vain nipotan että jos joku on jotain mieltä eivät kaikki ole samaa.

[QUOTE="vieras";22103369]

Itse varmastin soittaisin vähintään poliisille. Mutta tottahan se, jos kaksi isoa humalaista miestä hakkaa jotakuta niin ei tälläisen 50-kiloisen naisen väliinmeno aiheuta muuta kuin toisenkin uhrin.... Mutta apua voi aina hakea.[/QUOTE]
Mulla kävi kyllä pari vuotta sitten ihan toisin. Kuulin siis avoimesta ikkunasta avunhuutoja ja ajattelin, että täytyy mun nyt ainakin mennä katsomaan, mitä siellä on. Nimittäin joskus kesäöisin nuoriso pitää hauskaa ja pojat kiusoittelevat tyttöjä ja tytöt kirkuvat apua. Laitoin kännykän taskuun, otin koiran hihnaan ja menoksi.

Jo hieman kauempaa näin, että kyse ei ole mistään nuorison ilonpidosta. Ja samalla hetkellä myös tuo malamuutti tajusi, että jotain ei-toivottua tapahtuu. Koiralla nousi niskakarvat pystyyn, se paljasti hampaansa ja päästi sen hyytävän äänen, mitä tuo rotu raivostuessaan päästää. Pahoinpitelijät kääntyivät ääntä kohti ja lähtivät ihan helvetin lujaa juoksemaan poispäin. Menin uhrin luokse, autoin ylös ja katsoin, että kaveri on päällisin puolin kunnossa. Kaveri kiitti mua, mutta kielsi soittamasta ambulanssia tai poliisia. Tiesin tyypin ulkonäöltä, huumeidenkäyttäjä ja pahoinpitelijät taisivat olla jotain kaverin tuttuja. Mutta sen jälkeen aina, kun tämä kaveri tuli mua vastaan, hän tervehti iloisesti. Kyseenalainen kunnia tuntea paikallinen narkkari, mutta .... :D Nyt häntä ei ole vähään aikaan näkynyt...liekö elossakaan enää.

ihmiset ja ihmiset. aivan, ollaan IHMISIÄ, monikossa, nettifoorumin riehujan mielipide ei edusta automaattisesti toisen ihmisen mielipidettä. en nyt kommentoi nimenomaan tätä pedofiiliasiaa, mutta muuten vain nipotan että jos joku on jotain mieltä eivät kaikki ole samaa.

Kyllä 99% ihmisistä pitää lapsiin sekaantumista ja yleensäkin seksuaalista väkivaltaa maailman sairaimpana tekona.

[QUOTE="vieras";22103451]Kyllä 99% ihmisistä pitää lapsiin sekaantumista ja yleensäkin seksuaalista väkivaltaa maailman sairaimpana tekona.[/QUOTE]

On eri asia tuomita teko sanallisesti päivällä kuin ryhtyä toimeen yöllä, jotta jokin teko saataisiin estettyä.

[QUOTE="vieras";22103451]Kyllä 99% ihmisistä pitää lapsiin sekaantumista ja yleensäkin seksuaalista väkivaltaa maailman sairaimpana tekona.[/QUOTE]

"en_nyt_kommentoi_nimenomaan_tätä_pedofiiliasiaa"

On eri asia tuomita teko sanallisesti päivällä kuin ryhtyä toimeen yöllä, jotta jokin teko saataisiin estettyä.

Mutta poliisille soitto on vähintä, mitä ihminen voi tehdä ja velvollisuus. En yksinkertaisesti käsitä, miksi joku jättää soittamatta. Ihan sama, tapahtuuko rikos päivällä vai yöllä. Mä en pystyisi elämään sen asian kanssa, jos antaisin vaan tyynesti jonkun tulla raiskatuksi.

[QUOTE="vieras";22103524]Miksi? Miten se on vähemmän paha, jos teini tai aikuinen nainen raiskataan?[/QUOTE]
Mä mietin tuota ihan samaa. Ja tosiaan sitä, että miksi olisin valmis riskeeraamaan oman henkeni vieraan pienen lapsen vuoksi, mutten ehkä vieraan aikuisen naisen vuoksi? Teinin taitaisin laskea samaan pienen lapsen kanssa.

[QUOTE="vieras";22103524]Miksi? Miten se on vähemmän paha, jos teini tai aikuinen nainen raiskataan?[/QUOTE]

Kysytkö nyt ihan tosissasi vai oletko viiden promillen humalassa? Onhan pieni lapsi nyt enemmän puolustuskyvytön kuin aikuinen nainen tai teini.

Kysytkö nyt ihan tosissasi vai oletko viiden promillen humalassa? Onhan pieni lapsi nyt enemmän puolustuskyvytön kuin aikuinen nainen tai teini.

Ei mun mielestä kaikki lapseen kohdistuva pahuus ole pahempaa kuin aikuiseen tai teiniin kohdistuva. Musta raiskaus on kaikkein pahin rikos ja vain lapsen raiskaus yltää sen ohi, mutta ei kaikki lapseen kohdistuva pahoinpitely.

Olen kokenut/nähnyt tilanteita, ystävät ovat menneet väliin ja muutama ystävä ollut todellisessa pulassa eikä ketään kiinnosta. Mua ei oo autettu, kaveri auttoi tyttöystäväänsä ja sai itse syytteen. Mies aina terottaa mulle että ikinä ei saa mennä väliin. Apua voi soittaa ja yrittää kiinnittää huomio muualle mutta _ei_väliin_. Miestä yritettiin puukottaa keskellä kaupunkia päivällä ja ihmiset kävelee tyynesti ohi. Ihan normaalia. Kehenkään ei kannata luottaa, kaikki ajattelaa aina vain itseään, luonnollisesti.

[QUOTE="vieras";22103930]Ei mun mielestä kaikki lapseen kohdistuva pahuus ole pahempaa kuin aikuiseen tai teiniin kohdistuva. Musta raiskaus on kaikkein pahin rikos ja vain lapsen raiskaus yltää sen ohi, mutta ei kaikki lapseen kohdistuva pahoinpitely.[/QUOTE]
Mä kyllä pidän lapsen tapon yritystä pahempana kuin aikuisen naisen raiskausta, jos sillä "pahemmalla" tarkoitetaan valmiuttani riskeerata oma henkeni. Toisaalta tosipaikan tullen en kyllä pysty sanomaan, miten tilanteessa toimisi. Apua tietysti hälyttäisin aina, mutta muu riippuisi ihan tilanteesta. Jos raiskaajalla olisi esim kädessään ampuma-ase, niin mitä hyötyä uhrille on kuolleesta auttajasta? Veitsi? Enpä tiedä... veitsellä varustettu pienikokoinenkin mies saisi mut helposti toimintakyvyttömäksi ja voisi sitten jatkaa puuhiaan. Paikka? Pimeä metsätie vai valaistu keskusta? Olenko yksin vai onko muitakin paikalla? Mä luulen, että eniten toimintaani vaikuttaisi se, kuinka suuri todennäköisyys mulla olisi onnistua päihittämään raiskaaja. Tai ylipäätään muukaan, joka on toisen kimppuun käynyt.

Musta on outoa tässä asiassa sanoa, että vain lapsi olisi puolustuskyvytön. Ihan yhtä puolustuskyvytön ja viaton tilanteeseen on se aikuinen nainen tai teini, joka on joutunut raiskauksen uhriksi. En minä ainakaan aikuiselle, normivahvalle miehelle pärjäisi.

Yhteistyössä