onko yleistäkin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lucifer
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lucifer

Vieras
vai onko tähän taloyhtiöön sattunut kaikki tyhmimmät koirienomistajat.

siis kaikissa asunnoissa tässä talossa on yksi tai kaksi koiraa omistajineen. olen yllättynyt siitä että koirat päästetään vapaana juoksentelemaan pihalle, tietenkin omistaja on mukana mutta koirat siis irti.

eräskin koira tuli juttusille muristen kun olin yksin pihalla sillä kertaa ja omistaja alkoi kutsua ja kieltää mutta eihän se uskonut. koira pyöri jaloissa ja teki tuttavuutta. omistaja sitten totesi että kannattaa varoa kun rikulla on tapa että saattaa näykkäistä tai puraista ihan kipeästikin varsinkin paljaasta kädestä.

olin että kiva...

toisella kertaa oltiin lapsien kanssa pihalla. muksut rymysi tuossa lumipenkassa ja laskivat mäkeä ja siihen ryntäs naapurirapusta kaksi noutajaa, omistaja huusi ja noitui niille ei mitään tehoa. muksut kirkui ja kiipeilivät pakoon kun koirat vaan jyräs niiden yli. omistaja sitten kohteliaasti tuli sanomaan että pitäs pitää noi muksut muualla... ilmeisesti sitten lasten paikka on sisällä.

koiria vastaan minulle ei siis ole mitään, mutta ihmettelen vain sitä että onko kovinkin yleistä että kerrostaloissa ja taajamassa pidetään koiria irti ja varsinkin näitä joita ei saada äänellä hallittua?!?! vai onko tähän sattunut kaikki aivottomat koirienomistajat samaan asumaan. ja pihat on yleisiä koirien kusetuspaikkoja, aikoinaan ainakin lemmikit piti käyttää muualla kusella ja paskalla kuin taloyhtiön pihassa.

ärsyttää jo niiden koirien puolesta kun omistajat on mitä on:mad:

Onhan noihin idioottikoiranimistajiin tullut törmättyä, mutta yleensä ovat olleet yksittäistapauksia. Teidän taloyhtiöön noita idiootteja tuntuu tulleen useampi

Ei ole yleistä, sinne on sattunut aivottomat. Me asutaan alueella jossa on hervottomasti koiria, silti mulle ei kahden vuoden asumisen aikana ole sattunut ainuttakaan irtokoiraa kohdalle. Taloyhtiön pihoille ei pääsääntöisesti pissateta, yhden pissan olen bongannut meidän rapun oven edestä tänä talvena.

Mie en oo meijän pihapiirissä nähny kuin yhen koiran irti, ja sekin oli hyvin totteleva, ei oikeestaan käyny ku pikaseen haistelemassa minua ja lapsia ja sit kun komennettiin niin jatkoi matkaa. Muut on kyllä tajuttu pitää kiinni ja niin se miusta pitäis ollakin. Koirien vapaana-juoksutusalueet on sit erikseen.

Meidän pihalla yksi idiootti joskus kulkee koirat vapaana mutta jos ne tulis kerrankin mulle murisee niin tekisin valituksen isännöitsijälle koska a) Mulla on oikeus tuntea oloni turvalliseksi omalla pihallani b) koirat täytyy pitää kiinni lain mukaan.

:mad: noh nih, nyt paloi töihin lähtiessä pinna, naapurin ukko oli kahden koiransa kanssa ulkona kun muksujen kanssa työnnyttin ulos rapusta. koirat hönkäs heti meidän luo ja alkovat pyöriä ja hyppimään vasten. muksut panikoi kun saattaa tuntua isolta tommonen noutajan kokoinen 3v ja 5v varsinkin kun päälle hyppii. päästtin autolle ja laitoin muksut autoon ja koirat pörräs ympärillä ja hyppi autoa vasten, ukko veti kessua onnellisena ja juorus toisen naapurin kanssa.

kohteliaani sitten huusin avonaisesta auton ikkunasta että jos noi rakit ei häviä niin voi olla että en kato minkä yli ajan... ukko katto vaan tyhmänä mut kuhtu koirat pois.
lyön vaikka vetoa että postiluukusta on tungettu koiranpaskaa urakalla kunhan kotiin mennään ja kaikki naapurit pitää mua vielä oudompana kuin oon:kieh:

ja tiedän että olen perseestä kun käyttäydyin huonosti, mutta ärsytti|O

[QUOTE="harmaa";28035535]tuleekohan nyt pikalinkkinä[/QUOTE]
no meillä ei ole koiraa itsellä tällä hetkellä ja jos olisi se ei olis mukana kerrostalossa. ja toisekseen olis ukko jo kuollu jos mua olis menny lyömään, siltä olis purtu kaula poikki:vampire:

[QUOTE="harmaa";28035562]:D jotenkin tuli vaan mieleen tuo lehtijuttu sinun kiukuttelustasi ;)
Mutta hanki hei ritsa, kyllä ne hurtat sitten pysyy kauempana[/QUOTE]syyttömiä ne koirat on siihen että omistajat on idiootteja. auon päätäni omistajille niin paljon vähemmällä pääsee...:D

Meidän taloon muutti vasta äsken yksi lapsi+koiraperhe. Äiti antaa n. 2v pitää koiraa hihnassa kiinni ja pitää itse lastenvaunuista kiinni. Koira pissaa pitkin pihoja eikä äiti sano mitään eikä edes peittele pissan jälkiä!! Isännöitsijälle jo ilmoitettu. Aikaisemmin ei ole tämmöistä ollut vaikka täällä on aina koiria ollut.

Se on vaan jännä ettei niitä taloyhtiön sääntöjä jakseta kunnioittaa, ja tämä koskee myös niitä hiljaisuussääntöjä, mutta asiaan... Siis me, vastamuuttaneena tähän taloon, olemme huomanneet, että tässä talossa jopa noudatetaan sääntöä, jossa koira täytyy pitää kytkettynä piha-alueella. Myöskään koiran jätöksiä, mukaanlukien pissoja ei saa olla piha-alueella. On tosi kurjaa kun kaikki eivät koiran kiinnipitosääntöjä kunnioita. Kaikki eivät todellakaan halua, että koirat olipa ne sitten isoja tai pieniä, ryntäävät tutustumaan lapsiin tai aikuisiin ja varsinkin kun oma koira on, niinkuin pitääkin olla, kytkettynä ja tähän juoksee irtioleva koira. Huolimatta siit, kuinka kiltti koira on. Se ei vaan ole yksinkertaisesti mukavaa. Asiaanhan ei auta sille koiralle ärähtely, vaan jokainen voi avata suutaan sen verran ja sanoa asiasta koiran omistajalle. Taloyhtiön kokouksessa on myös ottaa asia esille, jos koirat ei mahdollisista säännöistä huolimatta pysy hihnassa piha-alueella.

No onneksi olette vain evakossa. Aattele kuin ottas päähän jos ois pakko tuolla pidempään viihtyä. Koiran omistajilla taitaa olla hämärtyny todellisuudentaju kun koira saa päättää missä ovat ja lapset sais väistyä. Kyllä asuinpaikat pitäisi mennä ihan ihmisten ehdoilla.

Toimisko karkottimena sellainen suihkepullo mistä saa säädettyä veden tulemaan tiukkana ja pitkänä suihkeena? Otat sen aina mukaan ja jos koira lähestyy niin pistät suihkien :) Oppiivat vähitellen karttamaan teitä. Annat lapsillekkin vesipyssyt. Jos omistajaa harmittaa niin sanot vaan, että kannattaa varoa kun meidän lapsilla on tapa, että saattaavat suihkuttaa ja se voi tuntua ikävälle.

• Tykkää
Reactions: HeavyMetalMama-77

Yhteistyössä