onkohan järkeä??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettijä

Vieras
olen kotihoidontuella kotona ja ajattelin et jos muutamana iltana tai viikonloppuna kävis tekemässä jotain työtä. No, kaupanalalta ei mitään kokemusta joten ei myyjän työtä, lähihoitajana vuosikausia joten ehkäpä jotain hoitotyötä... No huomasinpa et henk.koht.av. haetaan aika paljon mutta palkkahan olis aika pieni 8,7? tunti mut työaika olis just sopiva.
Onkohan mitään järkeä mennä, jos käy silleen et meidän tulot ylittää sit just sen rajan että kela lopettaa kodinhoitotuen lisäosan maksamisen ja kuitenkin mä tienaisin niin vähän et tulot pysyis lopulta kutakuinkin samana kuin nyt??
mikä se lisäosan raja on?

Minä myös kht ja hoitopuolella. Meille tulee vain tuo perusosa, kun miehellä sen verran tuloja. Itse teen keikkaa vähintään pari päivää viikosta. Yleensä aina pyhät. TODELLAKIN KANNATTAA ! Säännöllinen työssäolo ei toisi meille yhtään enempää, kun vastaavasti tulisi lasten hoitomaksut. Suosittelen ehdottomasti.

Mä olin itse tällä hetkellä viikot kotiäitinä ja viikonloppuisin teen sijaisuuksia sairaanhoitajana. Mä sain hoitolisää nettona 30e ja peruin sen nyt, kun keikkaa teen. Se hoitolisän raja on kai 3400e/kk. Olisin ehkä voinut jonkun kympin vielä saada, mutta en jaksa kelalle koko ajan olla tulojani selvittelemässä. Saisit kyllä hoitajana parempi palkkastakin hommaa. Ihan kivasti jää viikonloppu keikoistakin käteen. Ainakin jos tekee yövuoroakin ja ei tarvi kamalia veroja maksaa. On välillä työnteossa sekin puoli, että jaksaa sitten taas paremmin lapsen kanssa.

Sitä mäkin laskin, että eipä paljon enempää käteen jäisi jos normaali kuukausityötä tekisin. Silloin olisi maksettava päivähoitomaksut ja toinen auto olisi pakko hommata. Pyhä ja yölisät on kuitenkin melko hyvät.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Mä olin itse tällä hetkellä viikot kotiäitinä ja viikonloppuisin teen sijaisuuksia sairaanhoitajana. Mä sain hoitolisää nettona 30e ja peruin sen nyt, kun keikkaa teen. Se hoitolisän raja on kai 3400e/kk. Olisin ehkä voinut jonkun kympin vielä saada, mutta en jaksa kelalle koko ajan olla tulojani selvittelemässä. Saisit kyllä hoitajana parempi palkkastakin hommaa. Ihan kivasti jää viikonloppu keikoistakin käteen. Ainakin jos tekee yövuoroakin ja ei tarvi kamalia veroja maksaa. On välillä työnteossa sekin puoli, että jaksaa sitten taas paremmin lapsen kanssa.

mä ajattelin kans et olis sekin hyöty et pääsis välillä kotoota pois!
mutta olen tehnyt hoitajan töitä vaan päiväkodissa, joten luulen ettei mua otettais mihinkään sairaalaan tai vanhustentaloon, vai?
ja päiväkodeissa ei ole ilta tai viikonloppuhommia, joten onko muuta kuin nuo henk.koht.av. hommat?? palkka on kyllä surkea!!!

mä ajattelin kans et olis sekin hyöty et pääsis välillä kotoota pois!
mutta olen tehnyt hoitajan töitä vaan päiväkodissa, joten luulen ettei mua otettais mihinkään sairaalaan tai vanhustentaloon, vai?
ja päiväkodeissa ei ole ilta tai viikonloppuhommia, joten onko muuta kuin nuo henk.koht.av. hommat?? palkka on kyllä surkea!!!

Lisään tähän vielä sen verran-noista veroista. Kannattaa hommata verotoimistosta uudet verokortit. Minulla on esimerkiksi oma kortti päätoimen työnantajalla ja freelancer-kortti sivutoimisille työnantajille. Lisäksi kht perusosaa varten oma kortti Kelalla. Kaikista menee sama veroprosentti.

Ainakin täällä etelä-suomessa on niin kova pula hoitajista, että töiden saanti ei ole ongelma. Uskosin kyllä, että vanhainkodeissa ja vastaavissa töitä löytyisi. Meillä täällä täällä (Hämeenlinna & ympäristö) on sellanen sijaisvälitys, joka hommaa sijaisia sairaalalle ja muihinkin paikkoihin. Sinne on kätevä itsensä ilmottaa. Teilläkin voisi olla vastaava? Aluksi ei ehkä kannata itseään mennä kymmeneen paikkaan ilmottaa, sillä niitä töitä voi olla yllättävän paljon! Sitten ei ehdi, kun puhelimeen vastailla.

Tuo vero% juttu on varmasti myös järkevä. Itse maksan tuesta 20% ja palkasta 20% (normaali ois 12%, itse korotin). Mutta tarvii itsekin varmasti lasketuttaa.

Aika helposti saat enempi rahaa, kun hoitolisän. Itselle jää yhdestä sunnuntai aamuvuorosta käteen 150e. 7,5h työvuoro. Eikä sh tuntipalkka ole paljon mitään enempi, kun lh tuntipalkka. Kuukausipalkassahan se ero on ihan muutaman kympin.

Ainakin täällä etelä-suomessa on niin kova pula hoitajista, että töiden saanti ei ole ongelma. Uskosin kyllä, että vanhainkodeissa ja vastaavissa töitä löytyisi. Meillä täällä täällä (Hämeenlinna & ympäristö) on sellanen sijaisvälitys, joka hommaa sijaisia sairaalalle ja muihinkin paikkoihin. Sinne on kätevä itsensä ilmottaa. Teilläkin voisi olla vastaava? Aluksi ei ehkä kannata itseään mennä kymmeneen paikkaan ilmottaa, sillä niitä töitä voi olla yllättävän paljon! Sitten ei ehdi, kun puhelimeen vastailla.

Tuo vero% juttu on varmasti myös järkevä. Itse maksan tuesta 20% ja palkasta 20% (normaali ois 12%, itse korotin). Mutta tarvii itsekin varmasti lasketuttaa.

Aika helposti saat enempi rahaa, kun hoitolisän. Itselle jää yhdestä sunnuntai aamuvuorosta käteen 150e. 7,5h työvuoro. Eikä sh tuntipalkka ole paljon mitään enempi, kun lh tuntipalkka. Kuukausipalkassahan se ero on ihan muutaman kympin.

Tuo puhelinrumba on välillä kyllä rasittavaa. Se on tosi. Minä en nykyisellään enää vastaa ollenkaan työpuheluihin, jos olen esim jo sopinut keikat kolmeksi viikoksi eteenpäin ja tiedän, etten enää muualle irtoa.

Yhteistyössä