Onkohan joku nyt himppasen ylisuojelevainen...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja whaaat?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

whaaat?

Vieras
Tuttava laittaa 10v-lapsensa kesän ajaksi pph:lle, kun ei halua että lapsensa on yksin kotona :o

Asuvat okt-alueella, lapsella paljon kavereita, lyhyet matkat uimaan, pelaamaan kentälle, kauppaan jne. Vanhemmilla säännöllinen päivätyö. Mahtaa tuo lapsi-raukka nauttia niistä leikkitovereista, jotka tekevät vielä housuunsa ja osaavat sanoa "täätää"...

No tuskin sen lapsen pitää koko aikaa olla vain niiden hoitolasten kanssa. Eikähän hän vain ole siellä silmien alla ja syömässä mutta saa suht vapaasti silti mennä kavereiden kanssa.

Yksityinen ottaa. Eikä se lapsi sieltä siis kuitenkaan mihinkään pääse, kotiinkin on matkaa aika paljon.

Yksityinen onkin ainoa joka voi ottaa mutta virallisesti ei ole hoidossa hänelläkään. Heitäkin koskavat säädökset. Eli eipä lapsen tarvitse hoitopäivärytmin mukaan mennä vaan kunhan on silmien alla. Ja pph;n ei tarvitse ottaa lasta hoitopaikalle koska kyseessä on jo iso koululainen joten pph:llekin on ihan extraa tämä lapsi.

Ja mistäs tiedät (nyt sitten tietty sanot että tosi hyvin tiedätkin...) ettei lapsella ole kaveita siellä pph:n lähellä?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ja mistäs tiedät (nyt sitten tietty sanot että tosi hyvin tiedätkin...) ettei lapsella ole kaveita siellä pph:n lähellä?

No koska mä tiedän ja olen myös lapsen äitin kanssa asiasta jutellut. Hänen mielestään kavereiden kanssa voi olla sitten iltaisin tai viikonloppuisin (mitä harrastusmenoilta ehtii), mutta päivät pitää olla valvovan silmän alla. Kyseessä täysin normaali lapsi, ei edes millään lailla ylivilkas tms.

Voi kun olisikin Porvoossa, mutta ihan karua arkea tämä sille lapselle on.

Tuttava laittaa 10v-lapsensa kesän ajaksi pph:lle, kun ei halua että lapsensa on yksin kotona :o

Asuvat okt-alueella, lapsella paljon kavereita, lyhyet matkat uimaan, pelaamaan kentälle, kauppaan jne. Vanhemmilla säännöllinen päivätyö. Mahtaa tuo lapsi-raukka nauttia niistä leikkitovereista, jotka tekevät vielä housuunsa ja osaavat sanoa "täätää"...

Toinen ääripää on minun tuttavani. Hän ei ottanut-hakenut lapselleen ip paikkaa koska siitä joutuu maksamaan vaan saa luvan lapsi heti opetella olemaan yksin kun koulusta tulee.
Aloittaa syksyllä 1lk

No koska mä tiedän ja olen myös lapsen äitin kanssa asiasta jutellut. Hänen mielestään kavereiden kanssa voi olla sitten iltaisin tai viikonloppuisin (mitä harrastusmenoilta ehtii), mutta päivät pitää olla valvovan silmän alla. Kyseessä täysin normaali lapsi, ei edes millään lailla ylivilkas tms.

Voi kun olisikin Porvoossa, mutta ihan karua arkea tämä sille lapselle on.

No eiköhän lapsi nopsaan sieltä hoitajan läheisyydestä kavereita löydä kunhan vähän paikkoihin tutustuu. Kyllä mäkin oikeasti miettisin että voiko mun kymppivee olla yksin n. 9h päivässä koko kesän. Mieluusti minäkin jonkun muun ratkaisun keksisin.

[QUOTE="Kaisa";28551222]Toinen ääripää on minun tuttavani. Hän ei ottanut-hakenut lapselleen ip paikkaa koska siitä joutuu maksamaan vaan saa luvan lapsi heti opetella olemaan yksin kun koulusta tulee.
Aloittaa syksyllä 1lk[/QUOTE]

Meidän naapurit tekivät saman tempun ja kolmen kuukauden päästä pistivät lapsen ip:hen kun jouduin tarpeeksi monta kertaa soittamaan vanhemmilleen että lapsi on taas meillä.

[QUOTE="Kaisa";28551222]Toinen ääripää on minun tuttavani. Hän ei ottanut-hakenut lapselleen ip paikkaa koska siitä joutuu maksamaan vaan saa luvan lapsi heti opetella olemaan yksin kun koulusta tulee.
Aloittaa syksyllä 1lk[/QUOTE]

tämä varmaan lapsi kohtaista?itse koulupäivien jälkeen ekallaluokalla olin yksin kotona sen 1-3h ennenku vanhemmat tuli, ja hyvin pärjäsin!

En minäkään anna 10v pojan olla kokopäiviä kotona yksin, enkä isoveljen kanssakaan. Meillä voi onneksi osan lomaa poika olla isovanhempien luona. Yksittäisiä päiviä voi olla isoveljen kanssa ja koulun jälkeen on saanut jo yksinkin olla kotona. Kaikki lapset vain ei ole samanlaisia ja osa tarvii enemmän aikuista kuin toiset.