Onkohan mieheni tunteet minua kohtaan kylmenneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras vain
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras vain

Vieras
Vaikka mies on ihan reilu ja mukava suurimma n osan a´jasta minua kohtaan, liian usein saan salamaniskuna kirkkaalta taivaalta kuulla inhottavia piikkejä. Juuri kun osaan niitä vähiten odottaa.

Äsken mies ei saanut nukutettua lasta. Lapsi ei suostunut juomaan maitoa, ja menin apuun miehen pyytäessä. Mies sanoi lapselle, että "varo äiti tulee ja voi huutaa". En ole ikinä huutanut lapsellemme, en edes korottanut ääntäni. Ja lapsemme ei ole tippaakaanhankala, ts. mitään syytä minkäänlaiselle "uhkailille" ei ollut.

Eilen, kun oltiin vietetty kiva ilta kaveripariskunnan kanssa, juttelin miehelle että oli tosi kivaa. Ja että vieraat ovat hirmu mukavia ihmisiä. Mieskin oli hyvällä tuulella rattoisasta ajanvietosta. Kysyin jostain syystä mieheltä, että rakastaako hän minua. Sillä tavalla ohi mennen, meillä molemmilla on sellainen tapa. Mies vastasi että rakasta silloin, kun en ole ärsyttävä. Ja taas, ei ollut ollut mitään suukopua, nauua ja iloa vain. En tiedä, mistä mies sai ponnen asiaan.

Miehellä on paljon työpaineita, ja hän purkaa niitä toisiin ihmisiin. Se on hänen pieni vikansa. En kuitenkaan tiedä, onko tästä kyse, koska näitä piikkejä on sadellut nyt jo muutaman kuukauden. Tekisi joskus mieli pakata laukut ja lähteä menemään. En vain jaksa enää kuunneella, kun miehen pinnan alla tuntuu kytevän jotain katkeraa ja vihaista minua kohtaan.

Meillä tuollaista heitetään kyllä ihan vitsillä.. kerrotaan ihan tarpeeksi usein rakastavamme toisiamme, mutta jos toinen välillä kysyy "rakastatko mua" niin siihen saa vastaukseksi "en tietenkään, mitä oikein kuvittelit" ja naurut päälle. Se on siis täysin hyväntahtoista.

Sanooko miehesi kaiken ilkeällä sävyllä, vai heittääkö vain vitsiä?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä tuollaista heitetään kyllä ihan vitsillä.. kerrotaan ihan tarpeeksi usein rakastavamme toisiamme, mutta jos toinen välillä kysyy "rakastatko mua" niin siihen saa vastaukseksi "en tietenkään, mitä oikein kuvittelit" ja naurut päälle. Se on siis täysin hyväntahtoista.

Sanooko miehesi kaiken ilkeällä sävyllä, vai heittääkö vain vitsiä?

Kyllähän se tulee ilkeällä sävyllä. Heitettän läppääkin keskenämme, mutta nämä tilanttet on erikseen...

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Kysy mieheltäsi suoraan, miksi hänen käytöksensä on muuttunut? Kerro, että sinusta tuollainen käytös tuntuu pahalta.

Kyllä olen kertonutkin. Sanoin just tänään viimeksi miltä tuntuu. Vastasi, että minäkin kuulemma ilkeilen hänelle. En koe asiaa niin, en oikeastaan tajunnut, mistä mies puhuu. Pyysin, että mies antaa esimerkin mitä minä sanon. No, ei hänellä sitten ollut mitään esimerkkiä...:/

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Kysy mieheltäsi suoraan, miksi hänen käytöksensä on muuttunut? Kerro, että sinusta tuollainen käytös tuntuu pahalta.

Kyllä olen kertonutkin. Sanoin just tänään viimeksi miltä tuntuu. Vastasi, että minäkin kuulemma ilkeilen hänelle. En koe asiaa niin, en oikeastaan tajunnut, mistä mies puhuu. Pyysin, että mies antaa esimerkin mitä minä sanon. No, ei hänellä sitten ollut mitään esimerkkiä...:/

Eikä tarvitse olla.

Vihjaatko että koska miehillä ei ole tapana rekisteröidä keskusteluja sana tarkasti eikä niiden _ajankohtia_ niin niitä ei ole tapahtunutkaan.

Tuo *anna esimerkki* on naisilta aika tyypillinen temppu, sorry, eikä se kuvasta todellisuutta millään lailla minun kokemukseni mukaan.

Jos toisesta tuntuu siltä että sinä ilkeilet niin silloinhan sen varmasti täytyy olla niin.

Oletko miettinyt että kenties olet itse kovin herkkä?
Tuo *rakastan kun et ole ärsyttävä* on aika normaalia :D Et sinäkään sillä hetkellä rakasta kun olet suuttunut =)

Alkuperäinen kirjoittaja Jaska-:
Tuo *rakastan kun et ole ärsyttävä* on aika normaalia :D Et sinäkään sillä hetkellä rakasta kun olet suuttunut =)

Siis anteeksi..? Jos rakastetaan, niin kyllä sillon rakastetaan ihan koko ajan, silloinkin kun toinen tuntuu maailman ärsyttävimmältä ihmiseltä. Ei se rakkaus mihinkään hetkellisesti katoa vaikka suututtaisikin. Minusta aloittajan kannattaisi yrittää selvittää mistä miehen käytös kertoo, etenkin jos se ei ole alusta asti ollut tuollaista. Ja sanotaan nyt vielä että olen mies, niin ei tätäkään tarvitse laittaa naissukupuolistereotypian piikkiin.

Siis anteeksi..? Jos rakastetaan, niin kyllä sillon rakastetaan ihan koko ajan, silloinkin kun toinen tuntuu maailman ärsyttävimmältä ihmiseltä. Ei se rakkaus mihinkään hetkellisesti katoa vaikka suututtaisikin. Minusta aloittajan kannattaisi yrittää selvittää mistä miehen käytös kertoo, etenkin jos se ei ole alusta asti ollut tuollaista. Ja sanotaan nyt vielä että olen mies, niin ei tätäkään tarvitse laittaa naissukupuolistereotypian piikkiin.

Toki. Mutta puhutussa kielessä tämä on eriasia.
Et sinä suutuksissa ilmaise itseäsi mitenkään rakastavasti. Sitä lähinnä tarkoitin. Rakkauden tunne siis *katoaa* eli ei ole pinnalla toisin kuin suuttumus.

Eli on normaalia että joku sanoo rakastavansa silloin kuin ei *vihaa* tai ole suuttunut.

Toki. Mutta puhutussa kielessä tämä on eriasia.
Et sinä suutuksissa ilmaise itseäsi mitenkään rakastavasti. Sitä lähinnä tarkoitin. Rakkauden tunne siis *katoaa* eli ei ole pinnalla toisin kuin suuttumus.

Eli on normaalia että joku sanoo rakastavansa silloin kuin ei *vihaa* tai ole suuttunut.

Niin..Voihan se olla, että en vain ymmärrä mitä mies tarkoittaa. Mutta mutta, vaikeaa on tajuta, missä tilanteessa olisin itse ollut samanlainen... Toisaalta, tästä rakastamisesta suuttuneena. En yleensä suutu tällaisita asioista, lähinnä tulen jumalattoman surulliseksi.

Näissä tilanteissa kuitenkin ei ole ollut mitään sanomisia tai riitoja taustalla. Siksi on vaikea tajuta, mistä muustakaan kun tunteiden kylmenemisestä ihan aikuisten oikeasti voisi olla kyse. Kai sitä pitää yrittää jutella...
Mutta sekin on niin hullua, kun tänäänkin tuon piikittelyn jälkeen mies on ollut hetken itseensä vetäytymisen jälkeen mukava ja huomaavainen. Ei ymmärrä... Tuleeko sille sitten huono omatunto vai miksi on sellainen... Vai yrittääkö se tsempata, koska tiedän, että mies haluaa pitää perheen ehjänä.

Sekin ahdistaa, että jos miehen tunteet alkaa viilentyä, mun parisuhdekeskustelut ja painostaminen eivät ainakaan auta tilannetta...

Tyhmä avaa taas sanallisen arkkunsa: Sano sille ukollesi että jos sillä on joku ongelma niin tuo sen esille ja mietitte mitä asialle voi tehdä. Jos ei idea kelpaa niin toinen validi vaihtoehto on olla aukomatta naamaansa sulle jos ei ole kerran syytä. Olin joskus samanlainen pässi ja..no...voin sanoa että ansaitusti oli aika heikkoa sillä aikavälillä suhderintamalla. Sitten kun veti päänsä hanurista pois niin on ollut vientiä liiankin kanssa. Se sun ukkos voisi kokeilla onko silläkin kivempaa kun ei aiheuta pahaa mieltä muille.

Puhukaa asiasta. Selviää ainakin että kannattaako sitä touhua katsella ja kuinka pitkään.

Yhteistyössä