Onkohan mulla jotain vikaa sydämessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huolestunut"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huolestunut"

Vieras
Ja joo, tiedänhän toki, että tämä ei ole lääkäripalsta ja aion mennä vastaanotolle, mikäli oireet ei ala loppumaan, mutta ajattelin vaan kysyä, jos jollakin olisi ollut jotain samanlaista.

Eli siis mun sydän. Se lyö jotenkin todella epätasaisesti ja epäsäännöllisesti. Yleensä vain silloin tällöin, mutta joskus todella pitkän aikaa. Siis viime yönäkin en saanut juuri nukuttua kun pelotti, että sydän lakkaa toimimasta kohta.

Ja siis pulssi oli tyyliä
tum-tum-tum-tum----TUM----TUM-tum-tum-tum-tum---TUM-tum-tum----TUM---TUM

siis tavallisia lyöntejä, ja sitten yht' äkkiä sydän vaan pysähtyy hetkeksi ja seuraavaksi tulee tavallisia paljon voimakkaampi sydämenlyönti.

Lisälyönnit tunnistaa yleensä siitä, että ne aiheuttavat muljahduksen tunteen rinnassa tai tuntuu, että sydän jättää lyönnin väliin. Jotkut saattavat myös tuntea ne hetkellisenä kivun tunteena rinnassa. Jos samalla tunnustelee ranteesta pulssia, tuntee, että sieltä jää yksi lyönti väliin. Näitä saattaa joskus olla useita minuutissa, joka kolmas lyönti tai joskus niitä on vain muutama päivässä.

eli siis rytmihäiriö...

OK. Kellään tietoa siitä, että mikä noita aiheuttaa, vai onko niille mitään syytä olemassa. Siis että onko olemassa jotain sellasia juttuja, mitä sitä saattaisi tehdä, mikä aiheuttaa tuollaisia oireita.

Mulla niitä aiheuttaa väsymys, stressi, jännitys. Usein ei ole edes mitään havaittavaa syytä. Syön niihin säännölliseti Propralia, koska ilman sitä mulla on lisälyöntejä tyyliin 20 minuutissa.

Yhteistyössä