Onkohan mulla rintapaise?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja neljän äiti82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

neljän äiti82

Vieras
Eli mulla nyt päällä antibiootikuuri rintatulehdukseen,neljättä päivää syön antibiottia.Eli oliko se nyt keskiviikko iltana kuume nousi,rinta tosi arka ja punainen ja patti ilmestyi.Nyt ei enää muuta kuin patti tuntuu edelleen,voisikohan se olla rintapaise?

Mulla on ollut jokaisenlapsen imetysaikan yksi rintatulehdus ja minusta se patti lähti melkein heti kun antibioottia aloin syömään.

Pitäisköhän huomenna käydä lääkärissä jos tuo on rintapaise,ja voihan sen paiseen poiston jälkeen imettää?

Apua hirmu paniikki meinaa tulla..

Tietääkö kukaan että onko paisessa mita merkkejäkuin patti?Ja poistetaanko se leikkaamalla vai jollakin neulalla imemällä?Mulle ei ole koskaan tehty mitään leikkausta niin pelottaa.Ja miten siitä mahd.leikatusta rinnasta voi imettää?Olen imettänyt isompia lapsiani yli 1,5 vuotta joten nen todellakaan halua lopettaa imetystä jos ei ole ihan pakko joten siksi kyselen kun en tiedä.kiitos jos joku osaa auttaa!

Tunnin päästä soitan terv.keskuskseen ja varaan lääkäri ajan.

Ja mitenkähän jos se nyt on paise ja pitää operoida niin mulla on tietysti nuorimmainen(4kk) mukan koska hän ei ole saanut muuta kuin rintamaitoa niin kuinkahan onnistuu..?

Mulle tuli oikeastaan heti kotiinpääsyn jälkeen marraskuussa ensin oikeaan rintaan rintatulehdus. Nännit oli aivan rikki, siis ihan riekaleina ja mulla loppui imetys siihen. Yritin käsin ja pumpun avulla lypsää maitoa, mutta sen tulo hiipui aikaslailla kokonaan. Jouluna 2008 tuli toiseen rintaan tulehdus, siellä oli pieni patti. Annoin asian olla ehkä liian kauan, rinta tuli todella kipeäksi ja menin sitten terveyskeskukseen. Rintapaise siellä oli ja silloin se puhkaistiin tekemällä siihen viilto ja puristamalla tyhjäksi. Helvetin kivuliasta. Tämä siis tammikuun puolella. Rinta oli jo jonkin aikaa ihan ok, tuntui paranevan mutta sitten taas maaliskuussa se alkoi oireilla, oli tosi kova ja kipeä. Tuli yhtäkkiä tosi kipeä olo, kuumetta ja pulssi makuultaan sata. Menin päivystykseen jolloin multa otettiin tulehdusarvot ja ne oli jotain 150. Jouduin osastolle sisään suonensisäiseen antibioottiin ja loppuen lopuksi jouduin kirurgiseen leikkaukseen. Eli mut nukutettiin ja rinta avattiin kunnolla ja tyhjennettiin. Lopun viimein selvisi, että rinnassa oli maitoa jumissa, joka oli pahasti tulehtunut ja märki.

Vinkkinä omasta tyhmyydestäni opittuna: kannattaa mennä heti miten lääkärille jos rinnassa tuntuu jotain patteja. Ne voi olla ihan jotain muutakin kuin paisetta mutta jos paise pääsee pahenemaan on tosi kivut kyseessä.

Yhteistyössä