Onkohan normaalia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolesta sekaisin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolesta sekaisin

Vieras
Oon nyt raskaana 9+6 tai 8+6... Neuvolassa merkattiin et 9+6. Kävin viikko sitten siellä.

Mutta mulla on jostain syystä outo tunne, et kaikki ei ole kohdallaan. En kyllä tiedä mistä se johtuu mut se vaan vahvistuu koko ajan. Tämä on mun eka raskaus...

Mut ei mitään raskausoireita, rinnat tosin kasvanut ja olivat tosi arat, mut enää ei niinkään arat.

Nyt eilen pari kertaa vihlas selkään oikeelle puolelle. Nyt on aamusta asti jomottanut vähän menkkamaisesti selkään oikealle puolelle alas ja välillä tohon vatsaan tosi alas oikealle kevyesti pistänyt... Ja aiemminkin joskus pari kertaa nippas just tohon tiettyyn kohtaan oikeelle alavatsaan, melkeen niinku nivusiin...

Mulla vaan jotenki hiipi ajatus mieleen et millainen on tuulimuna raskaus? tai voiko kohdun ulkoinen olla oireettomana näin pitkään?

Joo aattelinkin, et jos pahenee niin totta kai soitan tk:hon/sairaalaan... Mut ku jotenki outo olo ku sit viel jomottoo tollee jalkoihin sivulle asti. Ei siis vielä sillee tosi pahat menkkamaiset mut sillee niinku olis menkat alkamassa päivän sisällä :o

Raffeli, ok :) No sitä vaan aina väkisellä miettii kaikenlaista :) Ultra on vasta joulun jälkeisellä viikolla... Siis ensimmäinen ultra... Väkisellä fobioi kaikkea ku ensin ei sydänäänet kuulunut neuvolassa, sit tosiaan nämä oireet ja sit ku ei oikeastaan mitään raskausoireita ole ollu.

Alkuperäinen kirjoittaja Raffeli:
Mulla oli myös "menkkakipuja" alkuraskaudessa. Oli semmonen fiilis että menkat alkaa hetkenä minä hyvänsä ja ravasinkin vessassa tarkistelemassa vähän väliä. Pelkäsin myös että jotain on pielessä, kun menkkakivut oli ihan kauheet ja ei ollu oikeestaan muita raskausoireita kun väsymys. Mutta kaikki meni kuitenki hyvin ja nyt tuola nukkuu pinnasängyssä tyttö 6kk :heart:

Eli älä nyt ihan liikoja huolestu kuitenkaan :)

Aivan sama mulla, "menkkakipuja" oli alusta asti ja todella usein, ja kolmannen kuun jälkeen alkokin jo supistelut, kokoajan kehittelin kauhukuvia päässäni, mutta raskaus meni kaks viikkoa yli ja just laitoin neidin 6kk unille =)

Onko kellään ollut silti kohdunulkoista/tuulimunaa? Miten ne oireilee? Mulla on epäilykset et olen ainakin 2 keskenmenoa saanut kesällä. En kyllä sanonut neuvolassa mitään, en niin ajattelut asiaa ja kun en varma voi olla. Mut oli valtavat kivut jotka alkoi yhtäkkiä yöllä. Ja isompi verenvuoto ja menkat kesti kauemmin. Ja ne olis ollut rv 6-7. Koska en kauheesti ole epäsäännöllisistä menkoista tajunnu huolestua ku aina saattanut olla pidempi kierto...

Ei se lääkärikään sanonut muuta kuin et ei välttämättä viel kuulu. Muistelen et olis joskus sanottu et "sulla on kohtu niin taakse" tiedä mitä se tarkoittaa... Ja oon tosi hoikka toistaiseks..

Nipistys oikealla alavatsalla on ihan raskauteen kuuluva juttu. Mullakin nipistänyt joka raskaudessa just oikeaa puolta ja välillä kipeästikin. Kuulostaa ihan normaalilta nuo menkkajomotukset ym.

Ok, yritä sitten lohduttautua ajatuksella, että sun kohtu on taaksepäin kallellaan, joka sinänsä jo saattaa aiheuttaa kipuja (kuulemma) ja voi vaikuttaa myös sydänäänien kuulumiseen.

Käsittääkseni kohdunulkoisessa tulee yleensä kovat vatsakivut, mikäli raskaus etenee. Sulla on kuitenkin kohta 10 (tai 9) viikkoa täynnä, luulisi että olisi oireillut jo jotenkin.

Raskausoireista vielä, ei niitä kaikille tule paljon, voi vaihdella samalla naisella eri raskauksissakin. En halua pelotella, mutta oireiden loppuminen voi johtua myös siitä, alkio on kuollut. Voi olla täysin normaaliakin, toivotaan että on. :)

Tsemppiä! :flower:

Yhteistyössä