Onkohan tää joku vaihe?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hulinat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hulinat

Vieras
8kk ikäisen vauvan nukkumaan menosta on tullut yhtä sirkusta. 5kk iästä tähän asti on nukahanut itsekseen kun on säkyyn vieny, pusutellu ja peitelly. Nykyään huutaa vaan kurkku suorana kun sänkyyn laskee, on todella väsynyt mutta silti pitää väkisin nousta laitaa vasten ja kontata pitkin sänkyä ym. Syliin otettaessa rauhoittuu, mut huuto alkaa taas kun edes sängyn lähelle menee. Onkohan tää joku vaihe vaan vai mitenhän tän nukkumaan menon sais taas järkeväks?

liian väsynyt, eli jos kokeilet että aiemmin laitat sänkyyn? mun poika oppinut ns.yksinleikkiin yöunille mennessä eli laitan sänkyyn niin ettei ole ihan tööt ja nukahtaa sit n.5 minuutissa, 19-06 yleensä nukkuu, mut toi voi olla joku vaihekin, eikös sitä eroahdistusta ole tässä 8kk iässä?

Mulla saman ikäinen vauva ja iltaisin alkanut myös ihan hirveät itkut ja kirkumiset. Tyttö nukkuu vielä kolmet päiväunet, joista viimeiset neljän-viiden aikaan ja klo 20 mennessä laitan jo nukkumaan. Rauhoittuu ja jopa hymyilee ja on selvästi tyytyväinen, kun aletaan nukuttamaan. Ei siis osaa nukahtaa itse, vaan olen aina hyssyttänyt, laulanut ja antanut maitoa. Nykyään iltanukutus sujuu nopeasti 5-15minuutissa, nukahtaa yleensä tissille, eikä läheskään aina tarvitse hyssytellä sylissä enää. Eli ongelmana meillä on lähinnä se iltaraivo, kun ihan selvästi on väsynyt, hinkkaa silmiä ja kiukkuaa, mutta kun tämä alkaa jo melkein heti vikoilta päikkäreiltä herättyä eli viiden jälkeen, enkä halua vielä kuuden-seiskan aikaan laittaa nukkumaan, koska on muutenkin aamukukkuja ja meinaa usein herätä jo neljän aikoihin yöllä. Eli vinkkejä kaipailtais täälläkin, mikä iltaväsymykseen avuksi! Ja otetaan vastaan myös hyviä neuvoja, kuinka opettaa vauva nukahtamaan ilman tissiä... :)

Yhteistyössä