Onkohan tämä ihan normaalia, kun oksennusrefleksi tulee tosi usein...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raskaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

raskaana

Vieras
Ennen mulla oli tosi heikko oksennusrefleksi, jouduin käyttämään lusikkaa, jos halusin oksentaa, siis mahataudissa tms. Mutta nyt riittää pelkästään joku haju, maku suussa, yskiminen tai hampaiden pesu... siis melkeinpä aika usein tulee "yöks" ja saa nieleskellä... onkohan tämä ihan normaalia? Olen kyllä raskaana rv 23 mutta olen ollut kaksi kertaa aiemminkin raskaana, eikä vastaavaa ole ilmennyt. Hankalaksi menee elämä, jos koko ajan saa yökkäillä.

mun raskaus on ollut tähän saakka yhtä yökkäilyä, tai ensin n. rv 20 saakka oksentelua ja sen jälkeen yökkäilyä (ei tarvita edes hajuja tms)... raskaudet on erilaisia, ja normaalia kai tämä tällainenkin. ELämää se kyllä hankaloittaa. Tsemppiä!

On normaalia. Itelläni oksennus muutenkin herkässä, mutta nyt raskaana, huhhei... Ihan kamalaa. Katsoin eilen Pelkokerrointa ja meinasin oksentaa sänkyyn. Pottien tyhjentäminen hankalaa, usein myös just hammaspesut yms.

Nostanpahan tänä aamuna vielä tätä... ja luen taas illalla. Nyt kysyn, että osaisko joku kertoa mistä se erilainen "yökkimis"taipumus johtuu? Siis jos jossain raskaudessa ei ole ja toisessa on tosi paha, samalla henkilöllä. Mikä sen aiheuttaa?

täällä ollaan vasta rauskasviikolla 6+4 ja olen jo jonkin aikaa voinut todella pahoin joka päivä, jotkut ruuat oksennan ja joistakin hajuistakin on mentävä yökkäilemään.
tämä on siis toinen raskauteni ja ensimmäisessä myös oksentelin mutta en vielä näin aikaisin.
on ihan normaalia yökkäily ja jokainen raskaus voi olla ihan erilainen :))

Yhteistyössä