Onkohan tämä minun toiminta taaskaan kovin viisasta. (kasvatusasiaa)

TUNDRA-arjen sankari-

Aktiivinen jäsen
25.03.2006
9 314
0
36
Tyttö on reilu 2 vuotias, mutta vielä vaipoissa. Olen yrittänyt, että kävisi säännöllisesti potala, mutta säännöllisesti siitä myös kieltäytyy. Ainut milloin on suostunut käymään, niin aamuisin ja iltaisin. Silloinkin on tosi harvoin saanut tuotosta aikaiseksi. Nyt sitten ajattelin, että nyt aletaan harjottelemaan ihan kunnolla. No kun potalle ei edelleenkään suostunut kuin silloin tällöin, niin eilen otin vaipat pois kokonaan. Tuloksena pari kunnon pissaa ja kakka potassa, onnistumisen riemua. Mutta suurimmaksi osaksi suihkuttelua ja lattian pesua.

On tämä vain niin vaikeaa. Esikoinen meni yksivuotiaana pävähoitoon ja sen kanssa oli pottailu helpompaa. Uskon, että auttoi se, kun näki, että muutkin käyvät potalla.

Mun mielestä tuo on oikein hyvä alku =).
Kehu onnistumisista, älä toru epäonnistumisista, mutta taluta lapsi joka vahingon jälkeen potalle ja sano että pottaan pissataan & kakataan. Noin meidän tyttö oppi.
Kyllä se siitä :flower: .

Meillä tuo esikoinen oli samanlainen, parivuotiaana ei toivoakaan että olisi alkanut pyynnöstä/käskystä potalle. neidillä on varsinainen seurapiirirakko, ja pidätti sitten niin kauan että sai tehdä tavarat vaippaan tai vaikka piiloon pöydän alle, mutta ei suurin surminkaan vaippaan. Ihan selvästi kuitenkin tiesi, mitä sillä potalla tehdään ja missä se on, ja osasi tosiaan jo pidättää.

No, jätin asian sikseen muutamaksi kuukaudeksi, ja kun neiti oli 2v8kk ja tuli kesä, jätin vaan raa´asti vaipat pois. Yöksi toki alkuun laitoin vielä vaipan. Kaksi viikkoa ja tyttö oli kuiva, täysin kuiva. Meni potalle kun antoi mennä kun itse koki olevan tarvetta- ihan varmasti pissi lattialle jos asiasta koko ajan muistutettiin. Eli uhmasi käskyä niin kauan että lirahti. Mutta kun ei puhuttu mitään, ja potta kuitenkin saatavilla kylppärissä, meni itse omassa hiljaisuudessaan tarpeen vaatiessa. Yöt vaippa oli kuiva, mutta aamulla usein ehti se pisu lirahtaa vaippaan ennenkuin ehdin ottaa pois. Eli aloin sitten melko pian jättämään yövaipankin pois, ja hyvin kerkesi aamupisullekin! kaksi kertaa koko aikana tullut sänkyyn vahinko, molemmilla kerroilla nukkui autoon paljon normaalia uniaikaa aiemmin ja iltapisu jäi välistä kun suoraan sänkyyn kannettiin. Eli joissain tapauksissa se vaipatta olo tepsii hyvinkin pian! =)

meillä on kesä ollut aina kuivaksi oppimisen aikaa :D nurmikko pissi oli niin jännää et siinä ne oppi kuivaksi.....toki välillä pihal oli vahinkoja, mut oli helppo pikkarit vaan vaihtaa tai shortsit.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
osta pöntöön pienennys rengas. meillä ei tyttö tykännyt käydä potalla vaan oppi äkkiä kuivaksi kun sai käydä isolla pöntöllä.

Tämä on harkinnassa. Tyttö on kyllä käynyt isolla pöntölläkin, jakkara jalkojen alla ja reunoilta tukea pitäen. Tykkäsi käydä, muttei halua usein siihenkään mennä. En nyt kauheasti tuputa, silloin tällöin kysyn, jos lähtis potalle. Lattialle pisusta olen sanonut vain ohoh, eikä asiaa sen kummemmin isonneta.

Yhteistyössä