Onkohan yhtään helpompi saada luottotiedottomana asuntoa jos on velkajärjestelyssä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Köyhä ja kipeä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Köyhä ja kipeä

Vieras
Eli kun lyhentää viisi vuotta joka kuukausi velkoja joiden vuoksi luottotiedot menneet.. Kyllä tässä tuntee itsensä ihan eriarvoiseksi ja epätoivoiseksi tämän elämän kun vanhoista mokista saa kärsiä pitkään. Ei mitään toivoa muuttaa toiselle paikkakunnalle opiskelemaan kun ei asuntoa edes vuokrattua saa vaikka varmasti vuokra maksetaan :( En suosittele kenellekkään luottotietojen menettämistä. Yhtä helvettiä tämä elämä ollut ja on niin kauan kun ne ei ole kunnossa ainakin meillä.

Takuu-säätiön lainasta... suosittelen varaamaan ilmaisen ajan kunnan velkaneuvojalle, hän auttaa sitten eteenpäin hakemuksen kanssa. Itse sain takuu-säätiön takaaman lainan jolla maksoin kaikki ulosotossa roikkuvat korkeakorkoiset pois. Nyt lyhennän sitten sitä lainaa tietyllä summalla kuukaudessa. Vakituinen työpaikka tosin on oltava tämän lainan saadakseen, ja lainanhakuaika on 6 kk. Eli kun töitä saa, heti vaan hakemaan! Tiedän kyllä sen epätoivoisen tunteen liian hyvin, johon joka aamu herää... ei ole rahaa, laskut pitäis maksaa, vuokrarahat repiä jostain. En halua siihen suohon enää koskaan upota! voi kun ois joku nuorempana takonu mulle järkeä jo päähän. Laskujaan ei pääse karkuun, jossain vaiheessa ne tulee eteen kuitenkin. Oma lainasummani oli lähes 10000 e. Että näin. Maksakaa ajallaan.......

Siitä asuntoasiasta vielä, ei mekään saatu vuokrattua kuin yksityiseltä vain, ja sitten pitää maksaa takuuvuokrat yms. Vaihdoimme paikkakuntaa työnsaannin vuoksi ja saimme sossusta takuuvuokran. Luonnollisesti se menee sit niille takaskin. Kaupunki vuokraa kyllä harkinnan mukaan jos merkintöjä ei ole ihan tolkuttomasti.

Niin... kyllähän se varmasti vaikeaa on. Yksityinen taitaa olla ainut sektori ja säkällä varmaan sieltäkin. Aika harva yksityinenkään varmaan on valmis vuokraamaan luottotiedot menettäneelle. En minä ainakaan vuokraisi.

Yhteistyössä