Jokos kaikilla on selitykset keksittynä juomattomuuteen? Uuden vuoden ajattelin hoitaa sanomalla, että töissä on niin kiirettä vuodenvaihteessa niin joutuu heti la aamusta lähtee pikkuisen hommiin, ja mieluummin sit on kokonaan juomatta, kuin kiusaa itseään lasilla-parilla. Katsotaan vaan miten menee läpi...
Sit mulla on varhaisultran jälkeen sovittuna kaverin kanssa tyttöjen ilta. Tää kaveri ei tiedä, että ollaan edes yritetty lasta. Hän itse vihaa lapsia, eikä aio koskaan hankkia omia. Muistaa sitä joka kerta mainostaa kun kroppa menee ja on itsekästä ja epäeettistä ja tuhoaa parisuhteen jne.. On tässä viime vuosina käynyt vähän nyppimään.. Hänelle en siis todellakaan haluaisi raskaudestani vielä kertoa, eikä huvittaisi lähteä ylipäätään mihinkään, mutten keksi mitään riittävän uskottavaa tekosyytä perua.
Hän on jo pari vuotta mua ruikuttanut kunnon tyttöjen bileiltaan, ja kuun alussa sitten ilmoitin, että tammikuussa alkais olee vapaita. Mua ei vaan pätkääkään kiinnosta enää mikään baareissa notkuminen, ei ole kiinnostanut ainakaan kolmeen vuoteen, ja hänelle eläminen on juuri bilettämistä, dokaamista ja itsensä riuduttamista dieteillä. Pahemmin ei onneksi enää olla oltu tekemisissä, ja tämän jälkeen varmasti vähenee entisestään.
Hän kysäisi joskus kuukausi sitten, että mikä on, kun ei enää tehdä mitään yhdessä, onko tämä nyt sitä erilleen kasvamista? Miksen mä silloin voinut vaan sanoa suoraan, että "taitaa olla juu..."
Mut milläs mä tuon nyt perun?? En uskalla mistään antibioottikuureista höpistä, hän on lähihoitaja ja lisäksi itse aina milloin milläkin kuurilla, tietää kaikki lääkkeet ja voiko niiden kanssa oikeasti ottaa vai ei, ja miten paljon. Ja hänhän ottaa kyllä kaiken kanssa.. Eli tuskin mikään muu selitys hänelle kelpaa, kuin kertoa oikea syy. Kaikesta muusta tulee sota. Toisaalta pitäis kai ajatella, että entäs sitten.. En vaan jaksa, kun hän on niin hankala ja kovapäinen.. Ja ikävöi mua kovasti, on ollut niin avoimen onnellinen, kun edes yhdeksi illaksi saa vanhan, rakkaan ystävän takaisin, ja jaksaa hehkuttaa joka käänteessä. Peru tässä nyt sitten, ja vie lapselta joulu!
Olis niin kiva vaan mennä vaikka syömään, shoppailemaan ja leffaan, miksei voi olla hauskaa, jollei pääse baariin ketkuttamaan ja kiskomaan shoteilla itsensä oksennuskuntoon? Sitten naureskellaan facebookissa, että onpa darra, uuteen nousuun! Samperi, akka on 29, miten se jaksaa...