Onkos jo syyskuussa mahdollisesti syntyviä paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Huldasharks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kerran vielä, toivotaan, että pääset pian tänne!! :hug: Plussatuulta puhalten sulle täältä! :whistle:

Miten te laskette noi viikot? Menkoista?

Menkoista nyt 6+1, mutta eiköhän noi viikot oo vähemmät.

Minttumi Muistatko kellä lääkärillä siellä? Me käytiin sellasella vanhemmalla mieshenkilöllä ja jotenkin jäi vähän tympee olo... tosin silloin viimeks saatiin myös huonoja uutisia, joten voi olla et kurjat fiilikset sen vuoksi...

Muoks. Mä katsoin viikot vau.fi raskauslaskurista... sinne voi syöttää kierron pituuden niin näyttää oikein.

Viimeksi muokattu:
Noopu: Mulla oli myös vanhempi mies henkilö. Nimeä en saa nyt millään päähän. Mutta tosi hyvä mieli jäi. Me saatiin myös huonoja uutisia, mutta hoiti asiat asiallisesti ja kertoi tarkasti kaikki. Ja erityisesti hoiti asian loppuun ja kirjoitti lähetteen heti naistenpolille. Nyt kyllä haluaisin jotenkin mielummin nais lääkärille.

Iltaa leidit! :heart:

Memelisa ota pallo haltuusi jos haluat, luovutan mielelläni. :) Jos haluat tehdä uuden listan, se sopii. Sekin sopii, että otat tästä listasta suoraan kopion. Se onnistuu "LAINAA"-nappulan kautta. Kuinka itse parhaimmaksi näet. Kiitos sulle kovasti. Vaikka täällä käynkin lähes päivittäin, niin koen päivittämisen itselleni liian vaativaksi. Varsinkin mahdollisessa loppuodotuksessa.... :ashamed:

Tervetuloa kaikille uusille tulokkaille! :flower:

innoM: Mä laskin tuon lasketun ajan ovulaatioplussasta 2 päivää eteenpäin muistaakseni. Koska silloin havaitsin vasta oviksen tapahtuneen oireista. Eli laitoin pienimmän mahdollisen luvun, niin ei kukaan ainakaan tule enää sanomaan, että laskettua aikaa siirrettäisiin eteenpäin lähes KUUKAUDELLA (niin kuin viimeksi) :D :D :D

Raskauslaskuri, laskettu aika, raskauskiekko - Vau.fi

^^Tuolla laskin

Ihanat huomenet kaikille!! :wave:

Tervetuloa kaikille ja oikein paljon onnea! :flower: Toivotaan ettei kenenkään täydy täältä pois lähteä.

innoM: Mä lasken kanssa menkoista, mutta mun kierron 25 mukaan. Neuvolassahan lasketaan sen 28 mukaan. Mulla se ei ainakaan pidä paikkaa, sillä testissä olisi muuten näkynyt viiva mahottoman aikasin. Menen nyt tuolla omalla 25:lla ekaan ultraan asti. Ja oikeastaan tiedän aikalailla ovispäivänkin ja osuu yhteen tuon 25 kanssa.

Nämä ensiviikot on kyllä itselleni ainakin niin tuskallisia ja ahdistavia, kun ei tiedä yhtään miten käy. :/ Koitan olla ajattelematta koko asiaa.

Olisiko teillä mones lapsi nytten tulossa? Meillä esikoinen on syntynyt 10/2009.

Nyt aamupalan laittoon. minttumi + viuhti 4+5

Oi että, mulla on pari päivää jääny kurkkaamatta tänne ja täällähän on porukka kasvanut!
Onnea kaikille =)

Me saatiin eilen muutto loppusuoraa vaille valmiiks. Kahteentoista asti yöllä raadettiin, ja että kun oli naatti sen jälkeen.. Tää päivä pitäs vielä kiitää muuton parissa, sitte alkaaki uuden vuoden kunniaks työrupeama ...

Tarviis vissiin joku työnimi kehitellä... Kuopus oli vaan papu...
Esikoinen onkin jo 14 vuotias, niin hänen raskaus-/ vauva-ajoistaan on niin kauan, etten edes muista :D

Nyt mennään vissiin viikoilla 4+4, hurjaa :D

Jokos kaikilla on selitykset keksittynä juomattomuuteen? Uuden vuoden ajattelin hoitaa sanomalla, että töissä on niin kiirettä vuodenvaihteessa niin joutuu heti la aamusta lähtee pikkuisen hommiin, ja mieluummin sit on kokonaan juomatta, kuin kiusaa itseään lasilla-parilla. Katsotaan vaan miten menee läpi...

Sit mulla on varhaisultran jälkeen sovittuna kaverin kanssa tyttöjen ilta. Tää kaveri ei tiedä, että ollaan edes yritetty lasta. Hän itse vihaa lapsia, eikä aio koskaan hankkia omia. Muistaa sitä joka kerta mainostaa kun kroppa menee ja on itsekästä ja epäeettistä ja tuhoaa parisuhteen jne.. On tässä viime vuosina käynyt vähän nyppimään.. Hänelle en siis todellakaan haluaisi raskaudestani vielä kertoa, eikä huvittaisi lähteä ylipäätään mihinkään, mutten keksi mitään riittävän uskottavaa tekosyytä perua.

Hän on jo pari vuotta mua ruikuttanut kunnon tyttöjen bileiltaan, ja kuun alussa sitten ilmoitin, että tammikuussa alkais olee vapaita. Mua ei vaan pätkääkään kiinnosta enää mikään baareissa notkuminen, ei ole kiinnostanut ainakaan kolmeen vuoteen, ja hänelle eläminen on juuri bilettämistä, dokaamista ja itsensä riuduttamista dieteillä. Pahemmin ei onneksi enää olla oltu tekemisissä, ja tämän jälkeen varmasti vähenee entisestään.

Hän kysäisi joskus kuukausi sitten, että mikä on, kun ei enää tehdä mitään yhdessä, onko tämä nyt sitä erilleen kasvamista? Miksen mä silloin voinut vaan sanoa suoraan, että "taitaa olla juu..."

Mut milläs mä tuon nyt perun?? En uskalla mistään antibioottikuureista höpistä, hän on lähihoitaja ja lisäksi itse aina milloin milläkin kuurilla, tietää kaikki lääkkeet ja voiko niiden kanssa oikeasti ottaa vai ei, ja miten paljon. Ja hänhän ottaa kyllä kaiken kanssa.. Eli tuskin mikään muu selitys hänelle kelpaa, kuin kertoa oikea syy. Kaikesta muusta tulee sota. Toisaalta pitäis kai ajatella, että entäs sitten.. En vaan jaksa, kun hän on niin hankala ja kovapäinen.. Ja ikävöi mua kovasti, on ollut niin avoimen onnellinen, kun edes yhdeksi illaksi saa vanhan, rakkaan ystävän takaisin, ja jaksaa hehkuttaa joka käänteessä. Peru tässä nyt sitten, ja vie lapselta joulu!

Olis niin kiva vaan mennä vaikka syömään, shoppailemaan ja leffaan, miksei voi olla hauskaa, jollei pääse baariin ketkuttamaan ja kiskomaan shoteilla itsensä oksennuskuntoon? Sitten naureskellaan facebookissa, että onpa darra, uuteen nousuun! Samperi, akka on 29, miten se jaksaa...

Viimeksi muokattu:
minäkin ilmoittelen itestäni tietoja :) Elikkäs LA (menkoista) n.17.8 tarkemmin tiedän ku neuvolas käyn 17.1. tuleva synnäri OAS, Kolmas lapsukainen :heart: en oo satavarma nyt mut jotenki tuntuu et on tyttöolo :rolleyes: Tytöstäni joka on nyt 3v 7kk tiesin heti 5 vkon jälkeen et odotan tyttö oli vaan tyttöolo ja söin just kaikkee kasviksia ja makeeta suolanen ei maistunut ja sitten ultra "kertoi" et tyttö on masussa 21 vko:lla,esikosta taas punttasin hirveesti sipsiä,suolakurkkua,juustoa ja kaikkee yök :D

^ Onkohan mulla sit kaksoset, kun vedän riemulla sekä suolaista että makeaa. :D Edelleenkään ei pahoinvointia tai edes kuvotusta, sellanen ylensyönyt olo vaan välillä. Ennen plussaa pukkas niitä finnejä, niitäkään ei tällä viikolla ole enää näkynyt. No, josko ens viikolla olis jo uusia oireita tai mielitekoja..

En tiedä millä mä laskisin, kun kierto on mitä on (vaihtelee, mutta edellisen km jälkeen se on noin 42 ollut) ja sitten en mitään oviksia oo tikutellut, mutta eiköhän noi viikot selviä varhaisultrassa 1,5vk päästä, jos tuolla masussa mitään edes asustaapi :)

(.) Tänään havaitsin ekaa kertaa aamulla, että heti noustessa oli rinnat, kuin "hakatulla". Nyt vaan olleet koskemalla kipeät ja nännit kipeät jo parisen viikkoa. Hajuaisti on parantunut selkeesti, koska kaikki vähänkin haisevat jutut saa mut yökkimään, esim. tiskatessa :x

Esikoista odotellaan (jos odotellaan) :)

Juomisesta, niin joo on keksitty :D Haluan (kerrankin) juhlia uuttavuotta ilman alkoholia, koska ne yleensä on sen alkoholin takia olleet mitä on ja tipattoman tammikuun aion taas pitää. Eiköhän noi läpi mene ilman, että kukaan mitään tajuaa :) Ja 1,5vk päästä kerron kuitenkin uutiset läheisille ja varmaan parille kaverille.

Herkuista uppoo KAIKKI! Tuntuu, että nyt on IN kaikki tulisesti maustetut ja sitten just irtokarkkeja tekee tosi paljon mieli. Nyt suklaata tullut vedettyä, kun sitä ollut. Normaalisti en suklaata syö.

Juomisesta, mulla ei ole selityksiä enkä ajatellut sellaisia ruveta keksimään. Oon ollut sellainen loppasuu että kaikki jotka vähänkin tuntee arvaa ihan satavarmasti mistä on kyse jos ei edes pari lasia punaviiniä uppoa (rakastan punaviiniä varsinkin talvisin). Onneksi näyttää siltä että mitään suurta kavereiden kokoontumista ei uutenavuotena ole odotettavissa...

Herkuista ei vielä suurempia mielitekoja, paitsi pari päivää sitten oli pakko saada peperoneja (löysin niitä irtona Citymarketista) ja niitä olen pari päivää rouskutellut. Nams! Suklaa ei oikein maistu (ohhoh!) kun mulla on raskausoireena outo paha maku suussa ja suklaa pahentaa sitä. Päätin jättää myös teen ja kahvin ainakin vähäksi aikaa kokonaan pois. Tee jo siksikin että tänään erehdyin juomaan kupillisen, ja siitä jäi tosi paha jälkimaku, yök. Lisäksi en ole ihan vakuuttunut onko pienetkään määrät kofeiinia turvallisia, mm. tällainen Tiede-lehden juttu löytyi: Pienikin määrä kofeiinia lisää keskenmenoja - Tiede.fi. Toi nyt on vaan yksi tutkimus mutta en halua ottaa mitään turhia riskejä...

Viimeksi muokattu:
Antakee nyt tyhmälle neuvoja (miten niin raskaus tyhmentää)... Koitan tuota tammikuun listausta tehä, saan kaiken muun tehtyä mutta kuvia en saa ku sellasiks sentti x sentti kuviksi... miten niistä saapi isompia???? Pääsis vahingossa johonki valikkoon, mistä pysty vaikuttaa kuvan kokoon yms mut nyt en enää pääse... vahinkoja näköjään sattuu :P

Hei mammat!
Voisin tähänkin pinoon tulla mukaan, kun tuo oletettu LA olisi 31.8 eli juur tuossa kuun taitteessa. Tuolla elokuisissakin sitä jo ollaan, mutta siellä jo monet on niin kamalan pitkällä jotenkin odotuksessaan...=)
Täällä siis reilun uvoden odottelun jälkeen ja ensimmäisten lapsettomuustutkimusten jälkeen pärähti yllättäen testiin kaksi viivaa ja siitä ollaan vieläkin vähän hämillään. Plussat tulivat ekan kerran viikko sitten keskiviikkona ja tänään olisi plops 5+0.

Ensimmäisen neuvolan jo varasin 12.1 ja sitten myös varhaisultraan menen yksityiselle 13.1. Tässä odotellaan ensimmäistä ja jotenkin on vaan niin epätodellinen olo ennen kuin on todistettu siellä elämää oikeassa paikassa olevan. Me ollaan lisäksi lähdössä Intiaan reissuun 20.1 niin ennen sitä tahdon saada tietää kaiken olevan hyvin ja kysellä myös tarviiko reissussa varoa jotain erityisesti.

Epätodellinen olo on ollut varmaan myös siitä syystä, ettei sen ihmeempiä tuntemuksia ole ollut. Vähän jo aloin pelkäämään, että onko jotain häikkää, mutta pois se minusta nyt!! Nippailuja ja jomotusta tuntuu alavatsassa (nivusen lähellä) aina silloin tällöin ja nyt lomailun jälkeen ensimmäisen työpäivän jälkeen on olo toosi väsynyt, mutta siinähän se sitten onkin aikalailla. Rinnat ei ole kipeät vähän pinkeät ehkä, eikä yökötä. Makeaa ei kauheasti tee mieli, mutta nälkä tulee aika säännöllisin väliajoin, mikä on selvästi erilaista normaaliin verrattuna, joten tavallaan täällä odotellaan niitä selvempiä raskauden merkkejä :D

Meillä kun useammat jo tiesi näistä raskautumisongelmista, niin nyt jo ollaan kerrottu sitten molempien perheille ja mun yhdelle kaverille, jotka sai koeputkihoidoilla oman lapsen heinäkuussa, mutta ajateltiin, että niille tässä pikkuhiljaa kerrotaan kenen kanssa enemmän ollaan muutenkin tekemisissä. Töissä en sitten taas jostain syystä tahdo kertoa kenellekään vielä vähään aikaan... Jos sitten jotain ikävää tapahtuu niin lähimmät ihmiset tietävät ja osaavat olla tukena.

Heinäneito & Milli 5+0 (LA 31.8, PHKS, 1. lapsi tulossa)

Tervetuloa heinäneito!

Tilasin alkuraskaudenultran Femedaan. Sain ajan 17.tammikuuta ja silloin olisi viikkoja 7+3. Toivottavasti menee nopsaa nämä viikot! t.u.s.k.i.n :laugh: Tuntuu niin pitkältä...

Viimeksi muokattu:
Tervetuloa heinäneito!! :flower:

Memelisa: Otatko tästä suoraan kopion "Lainaa"-näppäimen kautta? Vai Yritätkö tehdä kokonaan uutta? Jos saat pelkän listan aikaiseksi, niin kuvia ehtii lisäillä myöhemminkin :)

Päivitin tältä päivältä ajantasalle.

Meneeköhän tää taas kesken :(
Äsken tuli vessassa pyyhkiessä ihan haaleanvaaleanpunasta valkovuotoo.. Sellasta tulee aina yleensä ennen menkkojakin... Mitään kipuja ei kyl oo, mutta eiköhän niitäkin sit tuu...

Voi ei Noopu :hug: Koita rauhoittua, huoli on varmasti kova, mutta onneksi pieni vuoto (joskus isompikin) on ihan normaalia alussa. Jos sieltä tulee vaan jotain mikä ei sinne enää kuulu, esim. ns. vanhaa menkkaverta tulossa.

Noopu: Toivotaan jotta on ihan harmitonta!!! :hug:

Täällä ihan meletön väsy, turvotus ja krapula fiilis. Toisaalta ihanaa, toisaalta niin raskasta hoitaa 3v ja 4v poikaa alkuraskauden ällötyksissä ja väsymyksessä joilla on uhmaa, itkua ja hammasten kiristystä.

Nyt on pakko mennä pika suihkuun (jos tältä jatkuvalta kylmältä tarkenee riisua...:kieh:) aamulla ei kykene ainakaan.

Leo rv 5+0 :heart:
(mä merkkaan nyt jatkossa tuon 31.8 la:n mukaan nuo viikot. katotaan mitä np-ultra näyttää ja muutetaan sitten jos muutosta tulee.)

heinäneito, tervetuloa! :)

Noopu, nyt rauhassa vaan! Turha panikointi ja stressaaminen ei ainakaan asiaan auta. Nyt et voi tehdä asialle mitään, kuin ottaa iisisti!

minttumi, no mutta ainakin näkyy sitten jo syke varmuudella :) Itelläni on toi varhaisultra menkoista laskettuna 8+0 (10.1), mutta eiköhän ne viikot oo jotain 6+0(?), joten se vähän arveluttaa, MUTTA haluan silti mennä, koska haluan tietää, että raskaus on edes oikeessa paikassa, eikä ole kohdunulkoinen, vaikka sieltä ei sitten mitään muuta löytyiskään (vielä tai ollenkaan).

Noopu: Tsempityksiä kovasti! :hug: Se ei tosiaan oo helppoa yrittää ottaa rauhassa. Mulla tuli päivän ajan vähäsen tuhruttelua ja olin jo ihan varma että huonosti käy. Oli erilaista mahakipuakin samalla. Mutta nyt näyttää että kaikki olisi ainakin vielä hyvin. (..tulin siihen tulokseen että vuoto johtui edellisen illan touhuiluista, joka jouduttiin keskeyttämäänkin kun tuntui epämukavalle..)
Toivotaan että olisi harmitonta, mutta kyllä se aina säikäyttää.. :hug:

innoM: Joo pitäs ainakin syke näkyä. Tuolla ne suositteli että viikkoja olisi yli 7+0, mutta joillakin on näkynyt syke jo tosiaan paljon aiemmin!

minttumi ja viuhti 4+6

Viimeksi muokattu:
Kiitokset tsempityksestä Huldasharks, Leo81, innoM ja minttumi. :hug:
Mitään vuotoa ei ollu sitten enää koko illan aikana, eikä tänään aamullakaan.
Illalla yökötti ja kerran oksu tuli suuhunkin asti kun kumarruin alalaatikosta ottamaan tavaroita. Tänään aamulla yökin hampaita pestessä, ma nytkin on koko ajan sellanen yököttävä olo.
Onko muilla vielä paihoinvointia? Kai tää on merkki siitä et jotain tapahtuu? Sanoinkin illalla miehelle et mieluummin oksennan kaks kuukautta kun elän tässä epätietoisuudessa...

Mutta mulle vois laittaa kans rivin... En muista mitä tietoja siihen haluttiin mutta:
Noopu, 27v, esikoinen, plussa 26.12, laskettu aika 3.9.2011, HYS

Juomisesta: Onneksi ketään ei mun juomiseni tai juomattomuuteni kiinnosta :) Oltiin varattu kuopukselle jo lapsenvahti, jos oltaisiin miehen kanssa lähdetty johonkin rilluttelemaan, mutta mieluusti se peruttiin ja ei siinä mitään.

Pahoinvoinnnista: (Mä en uskalla sanoa ääneen, ettei mulla ole vielä ollut pahoinvointia.)

Viime raskaudessa oksensin 2kk putkeen. Yötä päivää järkky pahoinvointi. En pystynyt pyykkiä pesemään, enkä avaamaan edes puhdasta tiskikonetta, kun se vesi mielestäni haisi pahalle. Jouduin ostamaan hajustamattomat pesuaineet ja shampoot yms. Kerran yrjösin auton tuulilasiin kaaressa sisäpuolelta kun ajoin autoa. Mun työmatka ei ole kuin 3 km ja kerran jouduin pysähtymään noin 200m välein ja oksemtamaan. Hävetti, kun asutaan pienessä kylässä ja mun oksennuksia oli joka paikassa....:x:ashamed::laugh:

Huldasharks & rv4+5

Viimeksi muokattu:
Hui Noopu!! Onneksi vuotoa oli vain pikkiriikkisen ja lakkasi.

Mulla ei edelleenkään mitään mainittavia oireita. Ajoittaista menkkajomotusta ja toisinaan repäisy yskiessä. Ja mun yskä se vaan pahenee, varasin jo lääkäriajankin ku tuntuu, et keuhkot täynnä limaa. Joku keuhkokuume tästä viel puuttuiskin. Ihan hirveitä yskänkohtauksia tulee makuuasennossa, nuku siinä sitten.. Niin ja posket mulla on ihanan terveen vaaleanpunaiset.

Mutta tosiaan mitään etomisia, herkistynyttä hajuaistia tai väsymystä ei ole, ja tissitkin mahtuu hyvin vanhoihin rintsikoihin menemättä makkaralle, eivätkä ole edes arat. Noh, ootellaan..

Yhteistyössä