Onks tää normaalia parisuhteessa vai voisko toi mun mies olla jopa narsisti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apuja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
siis neuvoksi että mene turvakotiin..niin tein minäkin ja siitä lähti asiat rullaamaan ja lastensuojelu alkoi puuttumaan asioihin ja auttamaan minua ja lapsiani!

jos et osaa kertoa tilanteesta esim turvakodista niin tuo sinun kirjoituksesihan on oikein kuvaava...tulosta se oma kirjoituksesi paperille ja ota se mukaan turvakotiin ja näytä se kirjoitus..sua uskotaan siellä varmasti..

Alkuperäinen kirjoittaja f:
Voihan olla narsisti mutta onko se määritelmä nyt pääasia? Miksi on? Luokittelu, häiriön nimi.
Ehkä pääasia on se, että voit huonosti, siedät huonoa käytöstä ja alistut, uskot yksin parempaan. Ehkä olet tullut pisteeseen, missä huomaat ettet voi toista muuttaa ja joudut sen faktan eteen, että ainoa mahdollisuus parempaan on ero.

on se määritelmä sinänsä hyvä asia sillä sitten voi lukea narsismista tietoa ja oppii ymmärtämään paremmin mistä on kyse..ja jälkeenpäin joutuu toipumaan kaikista asioista..

sun mies on joko henkisesti sairas tai sit vaan inhottava luonteeltaan.se ei arvosta sua ja ajattelee vain itseään.eikä halua ottaa vastuuta perheestään.lellitty pikku paska..sun täytyy tehdä itsellesi selväksi se asia et sä et rupee passaamaan liikaa ja annat hänen ruveta kantamaan vastuuta siitä mikä hänelle kuuluukin,eli hänen perhe,koska on osannut semmoisen hankkia.vai etsiikö hän sinusta jotain äiti hahmoa.kelle voi heitellä niskojaan kun ei saa tahtoaan läpi..sun täytyy itse saada joku henkilö kelle voit lähtee purkaman tuota vyyhtiäs ja joka kuuntelee sinua ja osais olla sydämmellä mukana sinun tuskassa ja vaikeuksissa.muutos ei tule sinun elämään jos miehesi ei halua ruveta työstämään onkelmiaan ja kipeyttään ,koska aina löytyy syy,miksi ihminen käyttäytyy huonosti.jos hän ei halua hakea apua itselleen että hänen elämänsä lähtis paremmalle raiteelle,niin ota itse etäisyyttä hänenstä.se on sinulle ja sinun lapsellesi paras.jos hän vaikka sit heräis siihen todellisuuteen ja osais panne elämän arvot oikeaan järjestykseen.ei ole hyvä jos perhe menee rikki ja lapset kärsii erosta.mut ei ole hyvä sekään jos lapset kasvaa riidan ja pelon keskellä.ota hyvä ihminen järki käteen ja ajattele.sinä olet lapsestasi vastuussa.ja niin kuin sinä elät ja olet niin on sinun lapsesikin,koska sinä olet hänen esikuvasi..toivottavasti saat asiasi kuntoon.............

Alkuperäinen kirjoittaja harmaana nyt:
anteeksi jo etukäteen seuraava lause mutta kuka tervejärkinen ihminen kyselee että onko tuo normaalia....

toki kyselee sillä narsistinen ihminen osaa kääntää asiat toisen syyksi ja näin ollen tervejärkinen ihminen alkaa miettimään että kumpi on hullu se terve vai naristi..ja narsisti on niin taitava manipuloimaan että hyvinkin saattaa saada terveen uskomaan itsestään vaikka mitä..niin se ihmisen psyyke saadaan sekoitettua..joten terve ihminenkin voi tälläistä kysyä koska on NARSISTIN UHRI !!

Minulla isä on narsisti. Kuulostaa todellakin tutulta touhulta.
- väkivaltaisuutta
- kiristystä
- jatkuvaa huutoa ja "skitsoilua" turhista asioista
- kaikki pitää tehdä niinkuin hän sanoo ja vaikka yrittääkin tehdä, silti teen kaiken aina väärin
- alistaa muita valtansa alle
- perheen ulkopuoliset eivät ikinä tule tietämään, että minkälaista elämää sielä vietetään, kun tämä ihminen osaa näytellä niin hyvin ulkopuolisten aikana
- osaa myös manipuloida ihmisiä puolelleen loistavasti ja aivopestä ihmisiä...

Mutta ootas kun joku ihminen laittaa hänelle luun kurkkuun ja lähtee menemään, siinä sitten porataan ja anellaan polvillaan, ettei lähdetä. Näin kävi silloin kun minä muutin hyvin nuorena omaan kotiin kun sain todisteita tarpeeksi sossunihmisille väkivaltaisuudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja nimim. kokemusta on:
Minulla isä on narsisti. Kuulostaa todellakin tutulta touhulta.
- väkivaltaisuutta
- kiristystä
- jatkuvaa huutoa ja "skitsoilua" turhista asioista
- kaikki pitää tehdä niinkuin hän sanoo ja vaikka yrittääkin tehdä, silti teen kaiken aina väärin
- alistaa muita valtansa alle
- perheen ulkopuoliset eivät ikinä tule tietämään, että minkälaista elämää sielä vietetään, kun tämä ihminen osaa näytellä niin hyvin ulkopuolisten aikana
- osaa myös manipuloida ihmisiä puolelleen loistavasti ja aivopestä ihmisiä...

Mutta ootas kun joku ihminen laittaa hänelle luun kurkkuun ja lähtee menemään, siinä sitten porataan ja anellaan polvillaan, ettei lähdetä. Näin kävi silloin kun minä muutin hyvin nuorena omaan kotiin kun sain todisteita tarpeeksi sossunihmisille väkivaltaisuudesta.

voimia sulle :)

joo älä tosiaan anna periks.oot taistellut varmaan montakertaa turhaankin niin taitele nyt kun sulla on aihetta.mä tiedän että ei ole helppo elää narsisti luontosen ihmisen kanssa.olen läheltä seurannyt.tiedän kaksi ihmistä jotka ovat narsistisa luonteeltaan mutta erillätavalla molemmat,mut kuitenkin molemmista löytyy samoja piirteitä...niillä on se oma näkö kanta ja ne luulevat olevansa oikeassa vaikka eivät olisikaan ja vaikka toinen kuin pystyisi sen asian todistamaan niin ne ei sitä myönnä sit etsitään puolustuksia niille asioille.ja hyviä ne on toista manipuloimaan,ja lopulta se toinen osapuoli uskoo itsekkin olevansa väärässä. Näkee vain sen että toinen ei ollutkaan syyllinen vaan syyllinen olinki minä itse.ei ole todellakaan helppoa.mut sen sanon sinulle et älä anna periksi,äläkä jää miehesi orjuudn alle...........

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sillä kirjoitin, jos paikalla olisi ollut joku, joka on ollut narsistimiehen kanssa, että oliks tollasta. Mun tarttis saada jotenkin vakuutettua ne sossutädit, että mä olen se joka olen järjissäni, joka kaikki kotityöt ja lapsen hoitaen yritän parhaani ja pysyä järjissäni ja mies ei ole "normaali". Niiden mielestä mulla on ongelmia ja mä en pysty joustamaan jne. Ei sitä kuulemma saa edes pakottaa hakemaan apua.

Mietin, kuka mua ja lastani auttaa, jos pakenen? On luvannut tehdä loppuelämästäni helvetin tai järjestää asiat niin, etten näe koskaan enää lastani.

Ei sinun tarvitse nyt ketään saada vakuuttuneeksi. Voit aivan itse päättää jättää miehen. Ehkä kysymys onkin siitä, että haluat itse vakuuttua siitä, että ero on oikea ratkaisu. Tässä tapauksessa se on. Ei ole mtään muuta vaihtoehtoa. Ei mies tuosta muutu edes terapiassa, vaikka suostuisikin sinne menemään. Uhkauksista ei kannata välittää. Tarvittaessa voit hakea lähestymiskiellon ja tehdä uhkailusta tutkimuspyynnön poliisille.

Tuosta suhteesta lähteminen pelastaa sinut ja lapsesi. Sinua auttavat tarvittessa, esim. sosiaalitoimi, terveystoimi, seurakunta, turvakoti jne jne.

Kaikki on kaikkien muiden syytä... NARSISTI. Miehesi valitettavasti kuulostaa aivan EX-mieheltäni.

Eroon pääsin, mutta en suurena voittajana. Harmittaa menetetyt vuodet elämästäni, jotka tuhlasin kyseiseen henkilöön. Olisin voinut hymyillä jo aikaisemmin ja olla iloinen. Jännitys tila narsistin kanssa eläessä on piinaavaa ja voimia vievää. Järkyttävintä on KULISSIT, mitä EX-mieheni piti yllä.

VOIMIA ja toivottavasti pääset jollakin keinon parempaan elämään kiinni!

kiitos taas kaikille

JEP puhuu asiaa. Onhan minulla huono itsetuntokin, mutta niin kuin joku tuossa sanoi, niin narsisti osaa tätäkin käyttää hyödykseen ja niin, että kaikki on aina minun syytä, ihan kaikki. Jos joskus kommentoin hänen virheitään tms., vastauksena tulee, "olet ihan sekaisin, mee hoitoon tai tapa ittes, niin päästään helpommalla".

Apua olen tähän asti hakenut sosiaalitoimesta ja ovat miehen puolella, kun siellä niin hienosti näyttelee hyvää isää ja vastuuntuntoista miestä. Jälkikäteen olen tajunnut, että olen ulkopuolisille valehdellut kuinka hyvä isä on, että kukaan huomaisi tätä kaikkea paskaa. Häpeä on suuri väkivallasta. Totuutta olen parin vuoden ajan yrittänyt tuoda julki sossussa ja tk:ssa, mutta ei apuja. Turvakodistakin sanottiin kerran, että pitäisi jäädä odottamaan, että käykö vielä käsiksi, kun olisin hakenut apua.

Varmaan tästä ymmärtävät muutkin, miten se toisen pää sekoitetaan, kun tarvitsee tulla tänne kyselemään mikä on normaali ja mikä ei. Vastauksien perusteella ei ole normaalia. Ihmettelen, miten täältä saa enemmän tukea kuin yhteiskunnan elimiltä...

Ja tiedoksi sille, kuka sanoi, että voin olla kynnysmattona jos haluan, että tiedätkö yhtään kuinka paha olla mulla on...? Luuletko, että tosiaan vapaaehtoisesti täällä olen poljettavana.

Tulee oikeasti huono olo, kun lukee kirjoitustasi ap. Lähde äkkiä pois! Turvakotiin, sukulaisille, ystävien luo...ihan mihin vain, äläkä mene takaisin! Sinulla ei saa olla tuollaista miestä eikä lapsellasi noin käyttäytyvää isää. En ymmärrä miksei sosiaalipuolelta tueta sinua, mutta tuo ei ole oikein.Yritä hakea lisää apua.

Voimia sinulle! Toivon, että elämäsi muuttuu paremmaksi.

Sossut tosiaan menee narskun pauloihin todella helposti, joskus jopa niin hyvin että äiti saa valvotut tapaamiset lapsen kanssa.
Turvakotiin menoon riittää jo ihan henkinenkin väkivalta että marssi sinne, siellä niiden pitäisi auttaa asunoon hankkimisessa ja muissakin.

Ei niitä lyöntejä voi jäädä odottelemaan jo lapsenkin takia.

Alkuperäinen kirjoittaja f:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
sillä kirjoitin, jos paikalla olisi ollut joku, joka on ollut narsistimiehen kanssa, että oliks tollasta. Mun tarttis saada jotenkin vakuutettua ne sossutädit, että mä olen se joka olen järjissäni, joka kaikki kotityöt ja lapsen hoitaen yritän parhaani ja pysyä järjissäni ja mies ei ole "normaali". Niiden mielestä mulla on ongelmia ja mä en pysty joustamaan jne. Ei sitä kuulemma saa edes pakottaa hakemaan apua.

Mietin, kuka mua ja lastani auttaa, jos pakenen? On luvannut tehdä loppuelämästäni helvetin tai järjestää asiat niin, etten näe koskaan enää lastani.

Varmasti lupaileekin tuollaista, toki. =) Kusipäillä on sellainen tapa alistaa ja peloitella. Tosiasiassahan asiat eivät mene niin, lähde hyvä ihminen tuollaisesta suhteesta ihan lastenkin vuoksi.

Tiedätkö, että valitettavasti joskus ihan tosiasiat menee juuri niin, että toinen tekee elämästä helvettiä ja vie ne lapset.

ap, tuskin voit vakuuttaa sossua. Hommaa pätevä juristi ja käy vain yksin mielenterveyshoidossa. Eli henk.koht. terapeutti.

Juuri näin. valitettavasti Suomessa tekee työtään yksi erittäin naiivi ammattikunta- sossut. Missään muussa ammattikunnassa ei aina ja kerta toisensa jälkeen retkahdeta noihin hurmaaviin narsistimiehiin, jotka heti kotiinpästyä hakkaavat perheen ja seuraavalla käynnillä saavat sossuntädin uskomaan, että on vaan stressaantunut kun yksin joutuu hoitamaan lapset ja kodin.
Kun mies lyö seuraavan kerran pään takkaan, lähde smaointein turvakotiin. Voit soittaa sinne jo etukäteen ja selosta tilannetta. Saat ammattilaisia tueksesi.

Järkyytävä tilanne, ei voi kuin toivoa voimia sinulle että pääset tilanteesta. Ja niinkuin täällä on jo aikasisemminkin ehdoteltu, yritä saada nauhalle miehesi toimia ja sekoilua, dokumentoi kaikki mustelmat ja yritä löytää paikka minne ns paeta. Ota sossuun yhteyttä ja turvakotiin myös jos mahdollista. Kyllä tähän raitkaisu löytyy mutta voimaa se sinulta vaatii.Ja rohkeutta lähteä.

Varmaan pelko siitä, että mies onnistuu erottamaan lapset äidistä on suurin. Sitä melkein jää tilanteeseen jottei lapset olis yksin tollasen hullun armoilla. Mutta pakkohan jonkun on sua uskoa!!
Hanki todisteita jos pystyt. Nauhoitat miehen purkauksia ja jos käy käsiks niin heti lääkärintodistus kouraan! Kuinka vanhoja lapset on? Tietävätkö he millainen isä on? Jos ovat tarpeeksi vanhoja niin ehkä heiltäkin voisi tulla todistusta.
Voit tietty vaan rohkeesti ottaa nyt eron ja taistella lapsista hyvän juristin avulla! Voimia!! Toi on aivan kamalaa! :hug: