Onks täällä jousiammunnan harrastajia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HoitoonVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Onko teillä lähellä jousiammuntaseuraa, ne järjestää joskus tilaisuuksia missä pääsee kokeilemeen ampumista.

Mulla on 22 paunainen vastakaarijousi. Jousia on niin paljon erilaisia, että suosittelen kokeilemaan jossain mikä sopii käteen.

Mä kerran oon käynyt kokeileen työpaikan kanssa ja se oli tosi kivaa. Oon haaveillut harrastuksen aloittamisesta, mutta tuon oman kaupungin seuran sivut on jotenkin vaikeet. 100 e mainostavat tutustumistilaisuutta lajiin, 1-10 hengelle, mut kun meit ois vaan mun mies ja minä.. Ehkä se on se maksettava että pääsee seuran väen kaa juttusille.

Mistä voin valita taljan lyhyellä vetopituudella? Joku webbikauppa?

Ampumajousiaseet on tehty vain ihmisen tappamista varten. Mitään järkikäyttöä niillä ei ole.

:rolleyes:

Voishan tuommoisella keveämmällä aloitella mutta jos joskus metsälle meinaat (riistaa, ei ihmisiä..) niin hyvissä ajoin siirtyy 40 paunaiseen.
Tosin ei tuo 40 paunainen ole naiselle lainkaan paha, kun meidän muksutkin jaksaa sen vetää.

Olisi kyllä mukava harrastus, kesällä monkusin jousta isännältä lahjaksi mutta ei se vielä lämmennyt, kah kummaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Tapiontytär;27000739:
:rolleyes:

Voishan tuommoisella keveämmällä aloitella mutta jos joskus metsälle meinaat (riistaa, ei ihmisiä..) niin hyvissä ajoin siirtyy 40 paunaiseen.
Tosin ei tuo 40 paunainen ole naiselle lainkaan paha, kun meidän muksutkin jaksaa sen vetää.

Olisi kyllä mukava harrastus, kesällä monkusin jousta isännältä lahjaksi mutta ei se vielä lämmennyt, kah kummaa.

tappaja:x

Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;27000751:
Kyllähän niillä metsästetään, tietääkseni. Pienriistaa kai.

joo. kun ensin harjottelee tiiviisti muutaman vuoden että voi edes kuvitella osuvansa mihinkään pieneen elukkaan.

Mistä voin valita taljan lyhyellä vetopituudella? Joku webbikauppa?
Nyt tulee aika kehnolla kompetenssilla sillä oma jousipyssykokemukseni rajoittuu lapsena katajanoksasta tehtyihin viritelmiin mutta jotenkin luulisin että kyseessä on sellainen kapistus jonka pitää istua käteen "just eikä melkein". Siksi unohtaisin nettikaupan ja kävisin ainakin kokeilemassa eri mallien tuntumaa ihan oikeassa kaupassa.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27000781:
Nyt tulee aika kehnolla kompetenssilla sillä oma jousipyssykokemukseni rajoittuu lapsena katajanoksasta tehtyihin viritelmiin mutta jotenkin luulisin että kyseessä on sellainen kapistus jonka pitää istua käteen "just eikä melkein". Siksi unohtaisin nettikaupan ja kävisin ainakin kokeilemassa eri mallien tuntumaa ihan oikeassa kaupassa.

vähän noinkin, mutta nykytaljat on aika pitkälle säädettäviä käyttäjän mukaan.

Ei sen tarvitse olla talja. Päättömän tieto rajoittuukin sitten taljoihin, koska esimerkiksi vastakaarijousta tai pitkäjousta ei kovin pieni nainen jaksa vetää 30 tai 40 paunalla. Jänne vedetään poskeen tai nenään asti ja vetopituus on tosi tärkeä juttu olla tarkasti juuri se oma vetopituus.

Alle 40 paunan jouselle ei saa metsästää. En ole koskaan kuullut jousiharrastajien ampuneen ketään. ne sekopäät, jotka ampuu ihmisiä jousella, ei harrasta yleensä yhtään mitään järkevää, jotain videopelejä vaan.

Mä ajattelin just jotain tähtäinjousta tai vastakaarijousta, en taljaa. Se oli mun mielestä tähtäinjousi millä me käytiin kokeilemassa silloin vuosia sitten. Löysin tällasen kivan sivun Aloittelijoille josta vois olla hyötyä...

Ja ihmettelijöille tiedoksi, en aio mennä ampumaan ihmisiä, vaan ihan tauluun ajattelin tähtäillä, enkä säilyttää asetta lasten ulottuvilla, enkä antaa lasten kokeilla jousta. Jos ja kun taidot kehittyyä vuosien päästä, voisin kokeilla sitä myös meidän pihan tyhmiin fasaaneihin :D

Mä ajattelin just jotain tähtäinjousta tai vastakaarijousta, en taljaa. Se oli mun mielestä tähtäinjousi millä me käytiin kokeilemassa silloin vuosia sitten. Löysin tällasen kivan sivun Aloittelijoille josta vois olla hyötyä...

Ja ihmettelijöille tiedoksi, en aio mennä ampumaan ihmisiä, vaan ihan tauluun ajattelin tähtäillä, enkä säilyttää asetta lasten ulottuvilla, enkä antaa lasten kokeilla jousta. Jos ja kun taidot kehittyyä vuosien päästä, voisin kokeilla sitä myös meidän pihan tyhmiin fasaaneihin :D

Mmm...fasaaneja :p

Vastakaarijousen minäkin haluaisin.

[QUOTE="vieras";27001319]Tähtäinjousi. :D Mihin vain jouseen saat tähtäimen.

Taljajousi on kevyempi jännittää, niiden taljojen takia. Mutta se on ruma.[/QUOTE]

Mielestäni ne uudenmalliset taljajouset ovat ihanan kauniita :p
parker-trailblazer-xp.jpg

Yhteistyössä