Onnellisesti velkaantunut.Asuntolainasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kurkkua myöten nesteessä(kö)?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kurkkua myöten nesteessä(kö)?

Vieras
PYYDÄN TIETOA;NE JOTKA AIKOVAT OLLA ILKEITÄ JA SYTTÄÄ,ÄLKÖÖT VAIVAUTUKO..Pyydän kauniisti! :)

Kertokaas mulle viisaammat ja kokeneemmat,mokasiko joku eli mä/me tai pankki. Ei tässä nyt oo mitään ihmeitä ilmenny,mutta ihan siltä varalta nyt vaan kysyn.
Tilanne tämä..Ekstempore kattelin yhtä kivaa mökkeröö.Tilasin/pyysin netin kautta sählöisen esitteen,jonka välittäjä laittoikin ja soitti samalla mulle. En siis ihan noin hopulla ollut tarkoitus lähtä asiaa viemään eteenpäin :) Noh,soitin seuraavana pvänä välittäjälle,että joo,lähdettäis sitä kattomaan. Tänään sitten käytiin. Asunto ollut jonkin aikaa myytävänä,eikä kukaan ollut kiinnostunut,kunnes tänään olikin kova kiinnostus.
Välittäjä "hoputti" että kannattais jättää tarjous jo samantien kun molemmat siihen ihastuttiin ikihyviksi. Jätettiin sitten alle myyntihinnan,joka meni läpi.
Tämä asunnosta.

Samalla kun kattelin asuntoja,laskeskelin asuntolainalaskureilla laina-hommia. Äitini kannustamana laitoin netissä erääseen pankkiin hakemuksen ja pankista soittivat seuraavana päivänä,eli samana päivänä kun välittäjä soitti asunnosta. Pankin virkailija sanoi,että jos takaajat löytyy 30000,niin laittaa paperit mulle. Sanoin että ne on kyllä. Nainen sanoi puhelimessa,että myöntävät lainan meille. Täytätän vain takaajien paprut ja menen pankkiin. Miten mua nyt sitten on alkanu pelottaa tämä,että joku mokasi?! Tapahtuiko tuossa jotain,mikä ole mielestänne virallista tai sovittu lopullisesti? Voiko pankkivirkailija luvata puhelimessa että laina myönnetään,vai puhuiko nainen nyt ohisuunsa jotain vai ymmärsinkö mä väärin? Tämä kaikki tapahtui niin nopeasti ja töissä ehdin pyöritellä tätä asiaa näin.. Entä jos virkailija sanookin ettei ole päättänyt että lainan voi myöntää, ja ettei niin voi tehdä tms. kun menen pankkiin ja kerron asunnosta?! Oletteko siis neuvotelleet lainan puhelimessa? Miks mulla on niin kamala olo ja aavistelen pahaa..???

Kai ne pankissa tietää mitä tekee, vaikka helposti nykyään lainaa myöntävätkin.
Mä laitoin viime viikolla ihan kiinnostuksesta, ja vähän suunnitellakseni, alustavan kyselyn sähköpostilla pankkiin, että millaiset mahdollisuudet olisi saada 110 000e lainaa 2200e nettotuloilla (siis kahden ihmisen yht. lask.), jos takaajia ei ole. Onnistuu kuulemma, pankin vastaus tuli nopeasti. Kehottivat varaamaan ajan.
Että eiköhän tuo sunkin juttu oo kunnossa :)

Olette varmaan niin varma tapaus pankille (esim. molemmilla ehkä vakituiset työpaikat ja hyvät tulot), että laina on jo viime silausta vaille valmis. Älähän huolehdi, kyllä te sen saatte =)
Tarjous tosin kannattaisi jättää rahoitusehdolla, jos lainaa ei ole vielä luvattu.

Mä en tiiä mikä mua näin vaivaa...Tokihan se pelottaa ja jännittää,kun lainasummakin on kummiskin eriluokkaa kun esim. autolainan :) Mä oon muutenki joka asiasta tekemässä suurempaa kun mitä se on...En tiedä miten mulle vaan tuli niin karsee olo...Aloin miettiä,että jos mä ymmärsinkin jotain siinä puhelimessa väärin jne...Kysyin että,jos/kun takaajat on niin muiltaosinko näyttäisi että laina saadaan.Nainen sanoi,että kyllä ja sanoi laittavansa paperit.
Kirjallinen tarjous siis jätettiin,johon siis nimmarit...Mä en muutenkaan oo innostukseltani saanu nukuttua öitäni kunnolla,mutta nyt sitten aloin vielä tämmösiä miettiä...Iiikk!!

ohoh,olipa tullutkinjo uusia vastauksia.. On molemmilla vakituinen työpaikka ja kaikki tulot asiat laitoin ihan niinkuin ne on...Voin kai tämän keskustelun perusteella nukkua ensi yöni? :D

Ainoa mikä tuossa haiskahtaa on tuo välittäjän uskottelu siitä että asunnolle on yks kaks ilmestynytkin useiampia kiinnostuneita jotka kaikki on jättämässä tarjousta. Se on sellainen hyvin usein kuultu fraasi jonka sanovat vain saadakseen ostajaehdokkaan jättämään kiiruusti tarjouksensa.

Asunto ollut jonkin aikaa myytävänä,eikä kukaan ollut kiinnostunut,kunnes tänään olikin kova kiinnostus.
Välittäjä "hoputti" että kannattais jättää tarjous jo samantien kun molemmat siihen ihastuttiin ikihyviksi. Jätettiin sitten alle myyntihinnan,joka meni läpi.

Edellinen tästä jo mainitsikin. Tää on kyllä monelta kuultu juttu, että yhtäkkiä tulee kauheesti kysyntää.. Ja kakkat, varmaan sillon möisivätkin alle pyyntihinnan!

Jos te olette jättäneet tarjouksen, te olette käytännössä tehneet kaupan. Eli siinä mielessä se on lukkoon lyöty ja sovittu, olette sitoutuneet sen summan maksamaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos te olette jättäneet tarjouksen, te olette käytännössä tehneet kaupan. Eli siinä mielessä se on lukkoon lyöty ja sovittu, olette sitoutuneet sen summan maksamaan.

Ei nyt kyllä ihan näinkään.
Mikäli peruu kaupan joutuu maksamaan korvausta myyjälle.
Kaupan siis voipi vielä perua mutta semaksaa, ja varmasti paljon.

piti vielä tulla kattomaan onko keskustelu edenny ja olihan se. Juu,siis totta se välittähä puhui kun sanoi että kiinnostusta nyt on. Meidän jälkeen oli tulossa vielä kaksi yksityisesittelyä,joista toiseen porukkaan törmättiin jo ovella. Tuntuivat välittjät keskenään puhuvan siitä kolmannestakin vielä. Me ja se toinen porukka oli ihan ostoaikeissa...

Niin ja kaupanhan voi vielä perua,mutta hinta on sitten 10% myyntihinnasta..Ei olla mitään perumassa tietenkään,mutta niinpähän vaan jännittää tämä!On eka yhteinen oma asunto ja kaikki vielä aikamoisen uutta,ei kylläkään vierasta, niin tottahan se jänskättää.
Mutta asioilla on tapana lutviutua! Nyt menen nukkumaan niitä uniani,joita ei aio menettää! :D

Kiitos vaan asiallisista kommenteistanne! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Riivinrauta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei nyt kyllä ihan näinkään.
Mikäli peruu kaupan joutuu maksamaan korvausta myyjälle.
Kaupan siis voipi vielä perua mutta semaksaa, ja varmasti paljon.

No joo, oot oikeassa. On vaan melko älytöntä maksaa tyhjästä parikytätonnia. Eikai kukaan niin tee.

Jos ei ole vielä pankin kanssa käyty lainaneuvotteluja, kannattaa jättää tarjous joka on ostajan puolelta voimassa vain, jos lainahakemus menee pankissa läpi. Niin ei lupaa liikoja eikä joudu maksamaan 10%kauppahinnasta jos pankki ei jostain syystä myönnäkään lainaa.
Mutta teidän tapauksessani kaikki näytti menevän paremmin kun hyvin ja pian asutte jo uudessa kodissanne!
ONNEA!

Yhteistyössä