Mies ei soita pankkiin (lainasta)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26604976]projekti ja hyvä vaunu on kaksi eri asiaa.

Täälläkin monta firmaa myy upeita vedettäviä. Jotka huollettu säännöllisesti ja säilytetty kuivassa.[/QUOTE]

Sittenhän sinulla on laittaa vinkki sinne liikeeseen?

Mulla on samanlainen mies.Kaiken saan tehdä yksin. Arhg!! Sun miehelläs sentään omia yrityksiä.

Mutta joo vaunun kanssa saa kyllä olla tarkka,niillä parin tonnin rotteloilla ei tee mitään. Me ostettiin halvin mahdollinen kelvollinen asuntoauto,sekin maksoi yli 4000 e.

[QUOTE="vieras";26605082]tuossa juuri mielenkiinnosta kattelin hintoja. Ympäri suomea on saatavilla n.2500e todella hienoja kuivia vaunuja jotka eivät ole mitään projekteja.[/QUOTE]

No laita sitä linkkiä kun kukaan muu ei löydä?

Ap taitaa kuvitella että se vaunu ei maksa mitään jos sen ostaa lainalla. Lainakin pitää maksaa joskus takaisin, joten miten te meinasitten sen maksaa jos nyt ei jää yhtään ylimääräistä säästöön?

Tajuatko että lainan ottaminen on kulutuksen siirtämistä tulevaisuudesta nykyhetkeen? Eli sulla on jatkossa vähemmän rahaa käytettävissä kuukautta kohti, kuin mitä nyt.

Moni tuntuu ajattelevan että se on ihan sama miten ison lainan ottaa, kunhan kuukausierä on pieni. Ei se niin mene.

AP:n mies taitaa olla teistä kahdesta nyt se järkevämpi, joka ymmärtää että tossa tilanteessa pitäisi nyt ensisijaisesti keskittyä niiden aikaisempien lainojen maksuun.

[QUOTE="vieras";26605142]Ap taitaa kuvitella että se vaunu ei maksa mitään jos sen ostaa lainalla. Lainakin pitää maksaa joskus takaisin, joten miten te meinasitten sen maksaa jos nyt ei jää yhtään ylimääräistä säästöön?

Tajuatko että lainan ottaminen on kulutuksen siirtämistä tulevaisuudesta nykyhetkeen? Eli sulla on jatkossa vähemmän rahaa käytettävissä kuukautta kohti, kuin mitä nyt.

Moni tuntuu ajattelevan että se on ihan sama miten ison lainan ottaa, kunhan kuukausierä on pieni. Ei se niin mene.

AP:n mies taitaa olla teistä kahdesta nyt se järkevämpi, joka ymmärtää että tossa tilanteessa pitäisi nyt ensisijaisesti keskittyä niiden aikaisempien lainojen maksuun.[/QUOTE]

En kuvittele ettei sitä lainaa makseta takaisin. Ollaan kaikki vähänkään isompi jouduttu velaksi ottamaan. Tyhjästä ollaan molemmat aloitettu ja sen mukaan eletty.
Se vaan että lapset on nyt siinä iässä et on viimeinen hetki niiden kanssa tehdä mitään yhdessä. Eli siinä mielessä mielellään maksan sen 5 v kuluja siitä että saadaan lasten kanssa yhteistä aikaa ja tekemistä. Esim ulkomailla ei olla ikinä käyty eikä tulla käymään. Meidän perhe kävis tuolla vaunun hinnalla yhden viikon ulkomailla.
Eli kaikki on ikuista laskemista ja kompromissia mitä kannattaa ja mitä ei. Välillä tingitään jopa ruoasta että saadaan se mitä halutaan.

Ja joo olen vuosia puhunut miehelle tuosta vaunun laitosta. Kun joka kesä se on jostain pitäny sit hommata kuitenkin. Mutta nyt ois taloudellisesti joku mahdollisuus se laittaa.

[QUOTE="vieras";26605839]Mitäpä jos vaikka vuokraatte sen vaunun tai vaikka asuntoauton, ne kun usein on niitä hankintoja jotka jaksaa kiinnostaa puoli päivää.[/QUOTE]

Just tuohon ylemmäs kirjoitin että ollaan vuosikausia vuokrattu. ei siinäkään ole pidemmän päälle järkeä.
Ja saahan sen vaunun myytyä jos tuntuu ettei tarvi enää.

[QUOTE="vieras";26605974]Eniten huvittaa ja kummastuttaa se että ap miehineen on tekemässä pankkiin valitusta kun eivät anna lisää lainaa lainan päälle :D[/QUOTE]

En ole tekemässä valitusta vaan patistamassa miestä sinne pankkiin selvittämään asioita!

Karavaanari, karavaanari ei ole pankinjohtajan kaveri. Ihme juttu, että lainaa lisää otettaessa ei lyhennys, eikä laina-aika nousisi. Tuollaista matematiikkaa ei kyllä kukaan pankissa harjoita. Jos Oy:n osakepääoma on otettu lainaa, niin se on selkeä kulutusluotto ja kyllä osakekyhtiön raha-asiat jokainen pankki laskee perheen talouteen liittyväksi, jos osakkeet omistaa perheenjäsenet.

On myös ymmärrettävää, että pankki ei anna nykyään lainaa asuntovaunun ostoon. Niitä on alan liikeiden pihat pullollaan ja niistä ei saa mitään myydessä. Toisaalta, jos ei ole paria tonnia laittaa käteisenä rahaa vaunuun, niin minusta jääköön ostamatta.

[QUOTE="a p";26604758]No ei ole tuosta vaan se laina. Siis eniten mua ottaa päähän tuo mies kun niin nössö ettei voi soittaa sinne pankkiin ja selvittää noita asioita vaan kiltisti nyt vaan oottaa sitä pankin johtajan päätöstä. AUttas varmaan aika paljon asiaa jos soittas ja kävis vähän läpi firman tilannetta ja omaa tilannetta.[/QUOTE]

Ajatteletko että pankista ilkeyttään vaadittaisiin takaajat?

Ehkä se miehen firman taloudellinen tilanne ei olekaan niin hyvä kuin kuvittelet ja mies siksi nihkeästi suhtautuu tähän vaunun ostamiseen? Oletko AP varma että sulle on kerrottu kaikki?

Ei se että omistaa yrityksen välttämättä tarkoita että yritys tekisi voittoa.

Vai että kun konkurssin firma tekee = on varaton eikä saa velkokaan maksettua tai on ylivelkaNtunur (velat on enemmän kuin varallisuus) siitä vielä saa omansa pois ja vielä vähän ylimääräistäkin.
Aika hyvä firma muakin voisi kiinnostaa kyseinen liiketoiminta.

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="vieras";26606156]Ehkä se miehen firman taloudellinen tilanne ei olekaan niin hyvä kuin kuvittelet ja mies siksi nihkeästi suhtautuu tähän vaunun ostamiseen? Oletko AP varma että sulle on kerrottu kaikki?

Ei se että omistaa yrityksen välttämättä tarkoita että yritys tekisi voittoa.[/QUOTE]

Siis mies kävis ostamassa sen vaunun vaikka huomenna JOS se oon minä joka järjestän ne pakolliset paperi ym jutut. Sillä ei muka oo aikaa eikä sitä kiinnosta nähdä vaivaa. Tottunut siihen.
Tilanne on vaan se että mun ei hyödytä sinne pankkiin mennä. Ja siksi mua ottaa päähän kun asiat seisoo kun toinen EI VIITTI tehä asioiden eteen mitään.
Työnsä hoitaa liiankin tunnollisesti mut sitte luottaa siihen että minä oon se joka pyöritän kotona kaiken pakollisen.

Ja on mulle kerrottu kaikki kun käyn välillä tekemässä paperihommia firmassa. Ja joka kk olen nähnyt tilitoimiston tuloslaskelman ym. Eli ei ole siitä kiinni että mies huijais mua.

Mutta mies oli itekin sitä mieltä että pankki ei ole ajan tasalla firman asioista. Mutta ei silti viitti soittaa saati käydä siellä että oisivat ajan tasalla.

Ei sieltä pankista vielä lopullista päätöstä ole tullut mut oma mielipide oli että miehen pitäis ottaa yhteyttä ENNEN päätöksen tekoa että pankki olis ajantasalla firman tilanteesta.

[QUOTE="vieras";26606390]Miksei miehesi nosta voittoa tuottavasta yrityksestään itselleen isompaa palkkaa?[/QUOTE]

Siks ku pitää ajatella firmaakin. Ja toisekseen kun se palkka alkaa olla tarpeeksi iso niin menee veroihin sit jo saman verran mitä käteen jää. Nuo firman jutut pitää ajatella aika pitkä jänteisesti ja välillä esim ei olla nostettu osinkoja ollenkaan vaikka firman tulos oiskin plussaa näyttäny.
Vaikea näitä näin tässä on selittää. Mut ei yrittäjä pääse Suomessa rikastumaan.

[QUOTE="a p";26606569]Siks ku pitää ajatella firmaakin. Ja toisekseen kun se palkka alkaa olla tarpeeksi iso niin menee veroihin sit jo saman verran mitä käteen jää. Nuo firman jutut pitää ajatella aika pitkä jänteisesti ja välillä esim ei olla nostettu osinkoja ollenkaan vaikka firman tulos oiskin plussaa näyttäny.
Vaikea näitä näin tässä on selittää. Mut ei yrittäjä pääse Suomessa rikastumaan.[/QUOTE]
Verot joutuu maksamaan siitä palkastakin, jolla lyhentää asuntovaunua varten otettua pankkilainaa. Lisäksi joutuu maksamaan pankille korkoa. Kannattaisiko laskea, kumpi tulee sittenkin edullisemmaksi?

Yhteistyössä