Onnistuuko kakku näillä ohjeilla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua kaipaava kokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua kaipaava kokki

Vieras
Voiko siis yhdistää tälläisellä ohjeella tehty pohja (täytettä en vielä tiedä)

2 dl vettä
50 g margariinia
2,5 dl vehnäjauhoja
0,5 dl perunajauhoja
1,5 dl sokeria
2 tl leivinjauhetta
(2 tl perunajauhoa)

- Kuorrutettuna tällä kreemillä:
125 g margariinia
½ tl vaniljasokeria
250 g (= 4 dl) tomusokeria
1 rkl vettä

Ja päälle marsipaanihuppu.

Onnistuuko? Päivänsankari on allerginen sekä maidolle että munalle.

No mä oon kokeillut pariakin eri munatonta kakkua, ja ainakaan mulla ei oo kumpikaan onnistunut... Että suosittelen tosiaan sitä koekakkua. Ja minkä ikäinen päivänsankari? Joku 1vee ei välitä kakusta yhtään mitään!

Alkuperäinen kirjoittaja maissihiiri:
No mä oon kokeillut pariakin eri munatonta kakkua, ja ainakaan mulla ei oo kumpikaan onnistunut... Että suosittelen tosiaan sitä koekakkua. Ja minkä ikäinen päivänsankari? Joku 1vee ei välitä kakusta yhtään mitään!

Täyttää 6 vuotta. Voiskohan tuon tehdä harjoitusjuttuna kreemiin asti ja jättäisi marsipaanin pois

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Täyttää 6 vuotta. Voiskohan tuon tehdä harjoitusjuttuna kreemiin asti ja jättäisi marsipaanin pois

Niin ja tosiaan, olen tehnyt muutaman munattoman kakun ja just marsipaanilla on saanut revenneet pohjat yms nätisti piiloon. Nyt ajattelin että tuo kreemi tasoittaisi reunat ja päällisen, jonka päälle sitten marsipaanin laittaisin.

No haluaako se 6vee välttämättä syödä sitä kakkua? Mä olisn ehkä ilkee äiti ja tekisin tavan kakun ja lapsi söis sitten jotain muuta. Mulla on molemmilla kerroilla munaton kakkupohja ollut aiva fiasko, sellainen vetinen ja liian tiivis ällötys :( Mutta ehkä se vika onkin ollut tekijässä ;)

No haluaako se 6vee välttämättä syödä sitä kakkua? Mä olisn ehkä ilkee äiti ja tekisin tavan kakun ja lapsi söis sitten jotain muuta. Mulla on molemmilla kerroilla munaton kakkupohja ollut aiva fiasko, sellainen vetinen ja liian tiivis ällötys :( Mutta ehkä se vika onkin ollut tekijässä ;)

Ei mulla oo ollu ikinä vetinen. Leikatessa on yleensä haljennut, joten viimeksi leikkasin sen ennen halkaisua neljään osaan ja sitten vasta halkaisin.

Yhteistyössä