Onnistuuko passikuvat automaatissa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lapsi kannattaa viedä kuvaamoon, kun ne kuvan mitat ja missä kohti kuvaa pää on kuvassa jne. on aika tarkat säädökset. Ite kuvasin 3 v. tytön automaatissa ja se penkkikin piti ruuvata ihan yläasntoon että tytöstä edes näkyi mitään siihen kameraan...just ja just täytti säännöt. Passia hakiessa täti sitten neuvoi että lapset kannattais kuvauttaa kuvaamossa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuvattavaksi pitäisi viedä lapsi ja minä itse.Vai kannattaako mennä suoraan valokuvaamoon?Entä missä hesassa ois halvimmat passikuvat?

ettei mee rahat hukkaan automaattiin koska vain tietynlaiset vaatimukset täyttävät kuvat käy uusiin passeihin...
Halvimmat löytyy luonnollisesti keskustan ulkopuolelta...

Suoraan kuvaamoon tai saat maksaa 5egee ylkkäriä! Ei tosiaan kannata käyttää automaattia jo ihan vaan siksi et passikuvaaja tietää millasia kuvia nykyään kelpuuttavat pollariasemalla!
Viimeksi mulla meni automaattikuvat uusiksi kun olivat ihan perseestä ja täynnä roskia...siis filmi oli täynnä roskaa ja kuvat olivat vielä liian tummia.
Kuvaajalle vaan!

Alkuperäinen kirjoittaja HelmenTyttö:
Nykyisin ei kai enää passiin kelpaakaan nuo automaattikuvat vaan pitää olla kuvaamossa otetut tarkkoja kriteereitä noudattavat kuvat.

Näin mullekin neuvottiin viime vuonna kun ajokorttia uusin.

Eli siis automaattikuvat ei nykyisin enää kelpaa kaikkiin, passi oli yksi niistä, joihin ei käy. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Meri-Kaisla:
Samanlaisia niistä tulee valokuvaamossa. Katse suoraan kameraan, ei hymyä ja räps. Yksi kuva ja siinä kaikki. Hesasta ei tietoa.
Mulla siis vanhaa tietoa ja en huomioinut tuota lasta, josta tosiaan automaatissa voi olla vaikea saada onnistunutta kuvaa. :ashamed:

Samahan se mennä liikkeeseen, tulee varmasti hyvät kuvat kun on useita ottoja.
Ei kai ne missään maksa paljon kymppiä enempää.
Oulussa kävin passikuvassa ja kympin oli.

Yhteistyössä