Onpahan taas joulu :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullinen äippä

Vieras
Ensin äitini kesken jouluruokavalmisteluiden tokaisi: "niin ja siskoski taas valitti kun aina joutuu sun lapsias hoitaa..." Oon siis yh ja sisko viimeks hoitanut mun lapsia syyskuussa 2h kun päiväkodissa oli vanhempainilta. Sisko ei oo mulle ikinä mitään sanonut, oli vaan äitille valittanut. Se vaan kolahti niin ett aloin itkeä, koska ei mulla oo muitakaan kuin mun perhe, eikä nekään nyt sit haluu auttaa yhtään. Oisin jo siinä vaiheessa halunnut lähtee kotiin, mut milläs lähen kun oli lapsille luvattu ett ollaan joulu mummolassa.

No sit sisko miehineen tulee, kassillinen pulloja mukanaan. Alkavat sit tehdä paukkuja, vaik hyvin tietävät etten pidä siitä ett lasten läsnäollessa juodaan. No, tissuttelivat siinä sitten. Ruoka aloitettiin vasta seiskalta ja lapset tietty oli jo ihan pistoksissa lahjoista eivätkä maltaneet syödä mitään. Ja olivat jo sata kertaa kyselleet koska koska, johon siskon ukko oli jo karjassu etteivät saa mitää jos eivät ole hiljaa.

No vihdoin sit jaettiin lahjat. Sisko oli kovaan ääneen selittänyt mitä hienoa oli ostanut kummitytölleen. Mun lapsille ei ollut sit hankkinut mitään... kun meillä kuulemma on jo niin paljon kaikkea. Nuorimmat oli jo ihan väsyjä ja riehuivat, jolloin heille siis taas rähjättiin. Laitoin reppanat sit nukkumaan vaik vaikeeta oli ku toiset jatkoivat vielä juhlia.

Vielä pitäs kestää huominen ja tapaninpäivä, ens vuonna ollaan kyl vaan kotona... :(

Ei taideta päästä, mul ei oo autoo ja bussit ei kulje. Mun isä vie meidät kotiin, mut jos alan sanoo ett lähdetäänkin huomenna niin siit tulee taas hirvee show... ei jaksa

Mä luultavasti soittaisin heti aamulla taksin himaan tai lähtisin heti julkisen liikenteen alkaessa. Keksisin lapsille jotain kivaa kotona, tehtäis vaikka yhdessä pipareita ja katottaisi leffoja ja mässättäis kaikkea hyvää ja leikittäisiin uusilla lahjoilla, ja unohtaisin kokonaan tollasen perheen.

Mun siskolla ei oo lapsia, mun lapset on ainoot lapsenlapset ja siksi mun vanhemmat haluu meidät aina jouluks. Ja sit tää on tällaista. Mul on niin paha mieli ett yksinäni pillitän täällä. Ens vuonna lähdetään vaik risteilylle

Ei teidän ole mikään pakko mennä uudestaan enää. Jos toiset eivät ymmärrä, miksi ette tule, eli jos he eivät näe tuossa joulunvietossa mitään ongelmaa tai sympatiaa sinulle, niin se on heidän ongelmansa.

Hitto, pää pystyssä sinne laivalle ensi vuonna tai ihan mitä tahansa teettekin, mutta muista: Pää pystyssä! :)

viime joulun eräät pilasivat lasteni joulun ryyppäämällä, mummolassa, suojelin lapsia ettei nee näe kaikkea, ja päätin että ens joulu olen yksin lasten kanssa.. niin olin ja illalla eräs humalainen ei onnneksi pilannut lasten joulua vain minun ja naapurini sillä mies oli mustis ku lainasin naapurin autoa... koska ukko ei omaa anna.. tuli riehumaan ja särki lasin ja meni sisäään onneksi se mies ei ollut kotona... mut mun kämppään ei uskaltanut tulla koska vanhin tyttö on onneksi äkäinen ja ihmiset joilla alkoholiongelma eivät voi mielestäni olla humalassa lasten lähelläkään koska he käyttäytyvät sairaasti...onnesi ei asuta yhdessä... ja ollannko kohta enään ollenkaan... paras joulu oli muuten lasten kanssa yksin ei tarvinnut orjailla ketään.. paitsi kuunella pihahuutoa ja onneksi lapset ei tiennyt...jokainen valitsee joulunsa itse eka joulu lasten kanssa ja vanhin lapseni 19- nuorin 1v .. muut vietetty mummolissa mut kaksi joulua siellä paskat juoneet ei enään ikinä sellaista joulua tule... JOulu on lasten juhla ja niiden ehdoilla pitää mennä myös isät ja isovanhemmat... mun äidillä ei oo asiaa jos juo muulloinkaa:::) suojelkaa ja olkaa rohkeita tiikeriäitejä

Vittu, että vituttaa tuommoset valivali -valittajat! Tee perkele ihan oma joulusi niiden pentujesi kanssa!

On kummallista, että jo nuorella ihmisellä kiristää nuttura.

Mä en suostuisi menemään ollenkaan tollaseen paikkaan! Ja ottaisin etäisyyttä muutenkin. Ihan sama, vaikka olisivat ainoat sukulaiseni. Itse en vietä joulua, mutta mä en vaan pystyis edes tollaseen teeskentelyyn. Se joulu on varmasti parempi ihan lasten ja sun kesken. Ei siihen tarvita mitään kauheaa extraa.

Pitävät sua ehkä sylkykuppina, jos olet liian kiltti? Älä anna muiden kohdella sua, ja lapsiasi miten sattuu!

[QUOTE="susette";25294003]viime joulun eräät pilasivat lasteni joulun ryyppäämällä, mummolassa, suojelin lapsia ettei nee näe kaikkea, ja päätin että ens joulu olen yksin lasten kanssa.. niin olin ja illalla eräs humalainen ei onnneksi pilannut lasten joulua vain minun ja naapurini sillä mies oli mustis ku lainasin naapurin autoa... koska ukko ei omaa anna.. tuli riehumaan ja särki lasin ja meni sisäään onneksi se mies ei ollut kotona... mut mun kämppään ei uskaltanut tulla koska vanhin tyttö on onneksi äkäinen ja ihmiset joilla alkoholiongelma eivät voi mielestäni olla humalassa lasten lähelläkään koska he käyttäytyvät sairaasti...onnesi ei asuta yhdessä... ja ollannko kohta enään ollenkaan... paras joulu oli muuten lasten kanssa yksin ei tarvinnut orjailla ketään.. paitsi kuunella pihahuutoa ja onneksi lapset ei tiennyt...jokainen valitsee joulunsa itse eka joulu lasten kanssa ja vanhin lapseni 19- nuorin 1v .. muut vietetty mummolissa mut kaksi joulua siellä paskat juoneet ei enään ikinä sellaista joulua tule... JOulu on lasten juhla ja niiden ehdoilla pitää mennä myös isät ja isovanhemmat... mun äidillä ei oo asiaa jos juo muulloinkaa:::) suojelkaa ja olkaa rohkeita tiikeriäitejä[/QUOTE]

vain muuten erittäin epäselvä sanoissasi? Tästä tekstistä ei saa sanaakaan selvää!

Aika erikoisia kommentteja tullut yön aikana...mutta siis...en ymmärrä mikä pakko jouluksi on kokoontua sukulausten luo, jos on niin epämukavaa. Sitä paitsi lasten kanssa on hankala liikkua, miksei ne lapsettomat / isovanhemmat voi tulla lapsiperheen kotiin. Silloin niistä omista säännöistä voi pitää paremmin kiinni.

Vaikka meillä ihan mukavia perhejouluja on vanhempieni luona ja anoppilassa ollut, niin pari vuotta sitten tehtiin päätös, et enää ei kotoamme jouluna lähdetä. Itse tehdään joulumme. Tämä joulu oli nyt kolmas kerta kun ollaan kotona ja kaikki ovat tyytyväisiä. Olen sanonut, että meille saa tulla jos haluaa. No yleensä vanhempani ovat olleet yhtenä päivänä käymässä tai sitten ollaan käyty esim. tapaninpäivänä anoppilassa. Mut omilla ehdoilla kaikki.

Järjestä sä kunnon show, ja lähde! He ovat eilen pitäneet showta, ja nyt sun vuoro

Riidat eivät auta mitään. Takaisin on kyllä hyvä sanoa ja lujasti tarvittaessa, sillä omia lapsia tulee puolustaa. Voi myös sanoa rauhallisesti että myöhemmin ei tule yöksi jotta muut saavat rauhassa juhlia. Voit vaikka sanoa isälle että vie teidät ennen kuin alkaa juomaan.

Yhteistyössä