onpas kiva olla äiti, kipeänä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nellien
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nellien

Vieras
ihme lapsi, ikää 6vuotta(ollaan oltu muutama tunti kahdestaan,se ei leiki mitään itse!) ja kun mä en viihdytä niin jo alkaa kiusan ja pahanteko,mikä sitä vaivaa? mä en ollut lapsena tollanen ollenkaan,vaikka äiti ei varmaan ikinä leikkinyt/pelannut tms, silti touhusin itse asioita ja koetin vielä olla avuksi.

mut mun lapseni, tietää että olen kipeä,joo varastetaan äitin puhelin,soitetaan sillä(vaikka äiti kieltää ja sanoo että puhelin äitille) hahhhahhaa *lapsi juoksee karkuun* saan kiinni otan puhelimen, kakara paiskoo tuolin ympäri(ei usko sanaa) sanon että pelit on sitten mennyt, eikä,ei,eikä,ei,ei,ei oo, ei varmaan oo(tuli uhoo vihasena)minä vastasin että varmasti on kun kiusaa eikä tottele.

tää alko uhoo että sotkee koko kodin,heitti maidot pitkin, kaatoi tuolin ja sillä olleet vaatteetpitkin. takavarikoin muumiläppärin, johan alko haukkumaan ja uhkailee. pistin makkariin miettii tekojansa ja rauhottuu(lapsi kävi hakee muumiläppärin ja peliäänistä jäi kiinni) minä tietysti menin hakee sen pois ja toruin lasta.lapsi juoksee karkuuk hahhhahhhaahhaa* otin kiinni läppäristä joka oli lapsen kädessä,hän kaatui riehuessaan ja alko syyttää mua että satutin.

just mulla on yksi toimiva käsi,sillä ei paljon 6vuotiasta pidellä!!! menee hermot, luulis että lapsi osais käyttäytyä ku on vaan äiti paikalla,sisarukset pois,mut ei.

6v ja käyttäytyy noin?!
Meillä eskarilainen osaa olla SUHT okei keskenänsä tai siskon kanssa jos mä makaan sängyssä, kuten nyt alkuviikosta asti kun on ollu flunssa ja selkä prakaa.

Siskon kanssa tietty tulee riitaa välillä, mutta mitään eivät tahallaan riko/sotke.

no eii tää minustakaan ole kovin normaalia. kunpa olisin edes terve ja kakskätinen,huoh.

Kannattaisiko ottaa neuvolassa/eskarissa jne puheeksi,jotta sinä ja lapsi saisitte apua?

Itselläni 6v erityislapsi (dysfasia & dyspraksia) ja pahimmillaan tilanne ollut vähintäänkin kaaottinen. lapsesi touhu kuulostaa aikalailla samalta, mitä lapseni pk-kaveri tekee. En rupea tässä kertomaan enempiä, mutta suosittelen hakemaan apua, neuvolan kautta johonkin suuntaan.

Ei asiaan ole aikasisemmin puututtu ollenkaan!?

no mä oon 2vuotta koettanut saada erikoissairaanhoidon piiriin(tutkimuksiin) lasta. ollaan pompittu ties missä lapsen kanssa, saamatta lähetettä eteenpäin(nyt sitten asiat on viimeinkin menossa eteenpäin,mutta hitaastin) 4vuotis neuvolassa otin jo puheeksi,vastaus oli että on vielä ni pieni ei mitään hätää. 5v neuvolassa viimein psykologille-> öö perhemuutoksista johtuvaa,ei lisätutkimuksia. mä kyl sanoin että musta tää laps on poikennut jo 2vuotiaana tuttujen lapsista. nyt uudestaan psykologille(mut joo sehän taas kestää sit)

et ei oo musta kiinni.

lasta hermostuttaa ja huolestuttaa että äiti on kipeä...meillä muuten ihan normaalikäytöksinen poika muuttui aina ihan villiksi ja levottomaksi silloin harvoin jos olin kipeä.

no mä oon 2vuotta koettanut saada erikoissairaanhoidon piiriin(tutkimuksiin) lasta. ollaan pompittu ties missä lapsen kanssa, saamatta lähetettä eteenpäin(nyt sitten asiat on viimeinkin menossa eteenpäin,mutta hitaastin) 4vuotis neuvolassa otin jo puheeksi,vastaus oli että on vielä ni pieni ei mitään hätää. 5v neuvolassa viimein psykologille-> öö perhemuutoksista johtuvaa,ei lisätutkimuksia. mä kyl sanoin että musta tää laps on poikennut jo 2vuotiaana tuttujen lapsista. nyt uudestaan psykologille(mut joo sehän taas kestää sit)

et ei oo musta kiinni.

Soita vaikka itse lastenneurologian polille ja kysy apua. Tai terv.keskuksesta hae lähete.

mulla on viisivuotias ja kyllä mä kutsun naapurista lapsia leikkimään melkein aina. ei ton ikäinne enää viihdy itsekseen, kaverin se tarvii. Ja huomiota kerää vaan häirinnällään.

Sen kummemmin ap:n tapausta ruotimatta, kuulosti vaan tosi paljon mun kaverin lapselta. Se on nyt ekalla, viime vuonna psykologin testit tehty, ei mitään vikaa, ihan normaalilapsi. Äiti on ihan kypsä lapsen käytökseen tai siis lähinnä sen puutokseen, mutta sivusta seuranneena mun mielestä se on kasvatuksen puutetta. Lapsella pitää olla selkeät rajat ja niistä on pidettävä kiinni. Monet lapset on häiriköitä ja nykyään vanhemmat ottaa mieluummin jonkun leiman kuin kasvattaa :(

Alkuperäinen kirjoittaja senikäinen;22788066:
mulla on viisivuotias ja kyllä mä kutsun naapurista lapsia leikkimään melkein aina. ei ton ikäinne enää viihdy itsekseen, kaverin se tarvii. Ja huomiota kerää vaan häirinnällään.

En usko, että kyse vain tuosta. En.

no kyllä tätä lasta on kasvatettu varmasti enemmänkuin tämä "vieras" omaansa! ja huomiotakin yleensä saa enemmänkin kuin tuttujen samanikäiset. laps just päätti alkaa hoitaa mua :) <3

Yhteistyössä