V
vierailija
Vieras
Siskoni on asunut yksin 8lk asti (nyt aikuinen amk käynyt, työssäkäyvä äiti).
Itse muutin 17v pois kotoolta, eikä ollut ongelmia , opiskelin, perustin perheen menin töihin.
Aloittajalle omilleen muutto yms on liikaa, koska hän on masentunut. Jokainen masentunut tietää kuinka kuinka vaikeaa on selvitä päivistä.
Itse muutin 17v pois kotoolta, eikä ollut ongelmia , opiskelin, perustin perheen menin töihin.
Aloittajalle omilleen muutto yms on liikaa, koska hän on masentunut. Jokainen masentunut tietää kuinka kuinka vaikeaa on selvitä päivistä.
Sä olisit tarvinnut tukea ja apua yläasteen jälkeen.
Jos mä olisin vaikka joutunu yläasteen jälkeen muuttamaan omilleni, niin olisin ollut ihan kauhuissani, olin niin raakile. Lukion jälkeen olin valmis, ja siltikin pari ekaa vuotta uudella paikkakunnalla oli aika tuskaisia, kun en heti löytänyt kavereita enkä osannut luoda systeemejä ympärilleni.
Ei sillä sun loppuelämäsi kannalta ole väliä lähdetkö kotoa 19- vai 22-vuotiaana. Tärkeintä on se ettet ota liian isoja askelia, vaan lähdet sit kun tuntuu turvalliselta.
Älä yritä selvitä yksin. Ota tässä vaiheessa huoletta äidin lihapullat vastaan, kaverien apu, mahdollisesti ulkopuolinen keskusteluapu. Pienin askelin katselet sit muualle.![]()