Oon ihan pihalla? (työhakemuksesta asiaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Työllinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Työllinen

Vieras
Olen ollut yli kymmenen vuotta samalla työnantajalla ja nyt löysin mukavalta kuulostavan työpaikan, jota ajattelin hakea. Ilmoituksessa pyydetään liitteenä nimikirjanote tai ansioluettelo opinto - ja työtodistuksista. Eli mistä tuollaisen nimikirjanotteen saa ja mitä siinä mainitaan? Onko siinä opinnoista ja töistä jotain tietoa vai pitääkö mukana olla myös ansioluettelo, ihmettelen vaan kun tuossa ilmoituksessa on vaihtoehtoisesti jompi kumpi mukaan. Jos joku vielä tietää mistä löytyis valmiita pohjia työhakemuksista eli malleja?

Laittaisin ansioluettelon, koska sellanen mulla on valmiiksi tehtynä. Nimikirjaote on mulle vieras sana. Ansioluettelo tai cv kannattaa tehdä joka tapauksessa, koska sitä tarvitsee yleensä aina paikkaa hakiessa. Netistäkin löytyy varmasti ohjeita ja malleja. Kävin työvoimatoimistossa (vai mikä TE-keskus se nykyään onkaan) ja siellä oli aulassa useamman laisia malleja.

Nimikirjaa pidetään ainakin kunnallisella puolella. Työnantajalla siis nimikirjarekisteri, jossa tiedot opinnoista, työkokemuksesta yms. Tietäisit varmaan, jos työnantajaltasi tuollaisen saisi. Joten ei muuta kuin ansioluetteloa tekemään. Googlettamalla löytänet hyviä pohjia. Onnea työnhakuun!

Kuumimmat

Yhteistyössä