Oon köyhä, kenen vika??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tsirppi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tsirppi"

Vieras
Mua on alkanu pänniä tää keskustelu missä valitetaan suomalaisten lapsperheiden köyhyydestä..

Mulla on kolme lasta, kahdelle eri miehelle. oon 29-vuotias. Lapset "tein" ennen kun olin opiskellut mitään peruskoulun jälkeen, töitä olin ennen lasten saamista tehny siivoojana.
Nyt oon yh, elän tuilla työttömänä. Mä olen oikeesti KÖYHÄ.

Mut sehän on mun oma vika! Mut onneks oon saanu itteeni niskasta kiinnni ja alotan opiskelun :) Ei tarvi ikuisesti olla käsi ojossa luukulla!!
Kantsii varmaan miettiä oisko omilla valinnoilla jotain vaikutusta köyhyyteen. turha valittaa ja odottaa et yhteiskunta pelastaa! (ja joo joo, oon mäkin saanu yhteiskunnalta rahaa.) mut onneks siihen tulee muutos muutaman vuoden sisään :)

Hienoa! Sulla on oikeasti hieno asenne! Turha valittaa, jos ei ole itse valmis tekemään mitään asian eteen. Ja ennen kaikkea annat myös lapsillesi hyvän esimerkin :)

Kiitti saraldo :) Mä olin varma et tulee vaan kuraa niskaan, mut pakko oli sanoo ku on alkanut nyppiin!!

Just lasten takia mä tän teenkin (ja tietysti myös itteni) Meidän elämä on välillä olllu ihan surkeeta ja haluan että heidän elämä tulee olemaan ihan toista! Varsinkin ku kaikki lapset on vielä tyttöjä, voin kuvitella heidät samaan jamaan..

Omaan elämään voi vaikutta vaan ite eikä varrota aina kaikkee tarjottimella ja valiteta!

Kyllä se on pitkälti ihmisen omista valinnoista ja asenteesta kiinni. Meidän perhe on ilmeisesti myös hyvin pienituloinen näiden laskelmien perusteella, mutta jostain syystä en koe asiaa näin. Ja meillä on oikeesti kaikkea eikä tarvi ruokakaupassa laskea senttejä, että mitä voi ostaa ja mitä ei...

Yhteistyössä