oon niiin vihanen,mut mielipiteitä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
mä oon siskoksista nuorin,mulla 2vpoika ja nyt tyttö tulossa joulukuussa.
toinen sisko ei ikinä halua omia lapsia ja toinen haluaa mut mies puuttuu(sovitaa nimeksi vaikka Miia).
Miia odotti meidän esikoisen jo olevan tyttö ja osti sille valmiiksi tyttöjen vaatteita mut saatii poika ja näin että petty!!meille oli pääasia että oli terve ja kaikki sukulaiset ja ystävät rakastaa poikaa...
kun saatii tietää et ultran mukaa saadaa tyttö niin kerrottii asiasta perheillemme,mut jälleen meille pääasia on että lapsi voi hyvin oli sit tyttö tai poika. Miia sit innostu ja niinhän se vaaleanpunaisen ostaminen alkoi. Maha nimenä lapsella on ollu elsa, mutta Miia on ottanu sen liian vakavasti,puhuttelee kokoajan lasta sillä nimellä KAIKILLE ja varsinki meidän 2v pojalle joka itse sanoo mahassa olevan vauva. Jos poikamme sanoo että äitin mahassa on poika niin Miia korjaa asian heti kiukkuisesti et EI EI, ole kuin tyttö, käskee pojan sanoa koko ajan elsa sisko ym. ja poikamme on ihan sekaisin.
Miia harmittelee kun kaikki sen kaverit saa vain poikia ja kukaa ei saa tyttöjä, noh sit yksi sen kaveri sai tytön ja eipä meille enää soitellu,ei käyny, ei mitää!eilen oli poikamme synttärit ja Miia siis pojalle tooosi tärkeä ihminen. Miia sit keskitty pippaloiden ajan siellä oleviin tyttövauvoihin ja kun ne poistui niin hänkin lähti..teki pojan puolesta pahaa jolle on taas eilen puhuttu vaan elsasta ja tytöstä ja poika ei enää halua edes vauvan tulevan meille..siskoni tökkii mahaa koko ajan että tädin elsa ym ym joka ärsyttää mut se ku ei lopeta kun sanoo...tuun hulklux sen takia ja en halua et pienen pojan pää on noin sekasin ja mitä sit jos tää on tyttö?kui paljon se sattuu poikaa ku kattoo rakkaan ihmisen "hylkäävän hänet"?valitanko turhaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Vihainen pojan puolesta!:
Et valita. Typerää käytöstä tältä Miialta. Voisi aikuinen pikkuisen ajatella pienen pojan tunteita!

mä väännän itkua melkee välil ku poika ihan sekasin ja raivoaa että vauavn sänky pois ja käy aamulla ekana kattoo onko vauva tullu ja ovelta kurkkimassa tuleeko elsa sieltä..huh

No sinulla ei tässä tilanteessa ole kuin yksi vaihtoehto toimia.

Laitat poikasi siskon edelle.

Soita tai tapaa siskosi kahden kesken ja keskustelette kuten aikuinen aikuiselle.
Kerro hänelle poikasi tunteista ja lapsista ja miten tällainen käytös vaikuttaa pojan ja tulevan siskonsa/veljensä väleihin.

Kerrot, että jos hän ei pysty olemaan aikuismaisesti poikasi läsnäollessa niin sitten hän ei ole teille tervetullut silloin kun poika on kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
No sinulla ei tässä tilanteessa ole kuin yksi vaihtoehto toimia.

Laitat poikasi siskon edelle.

Soita tai tapaa siskosi kahden kesken ja keskustelette kuten aikuinen aikuiselle.
Kerro hänelle poikasi tunteista ja lapsista ja miten tällainen käytös vaikuttaa pojan ja tulevan siskonsa/veljensä väleihin.

Kerrot, että jos hän ei pysty olemaan aikuismaisesti poikasi läsnäollessa niin sitten hän ei ole teille tervetullut silloin kun poika on kotona.

meillehän se ei vauvaa tuu kattoon..jos tänne tulla ni molemmat huomioidaan,AINA

kyllä mä sanoisin suoraan että mikä mättää ja että miten paha olo tulee sun pojalles. Kyllä siskon täytyy se ymmärtää. Ja muistuta itsekin monesti pojallesi kuinka hän on tärkeä ja pysyy ihan yhtä tärkeänä vaikka masu-asukki tuleekin.

Alkuperäinen kirjoittaja babyporkkana:
kyllä mä sanoisin suoraan että mikä mättää ja että miten paha olo tulee sun pojalles. Kyllä siskon täytyy se ymmärtää. Ja muistuta itsekin monesti pojallesi kuinka hän on tärkeä ja pysyy ihan yhtä tärkeänä vaikka masu-asukki tuleekin.

tätä oon tehny..sanon monia kertoja asiasta pojalle päivässä!
kukaan ei ikinä laske mun välittämistä poikaan, se on mun aarre,niinku itse aina sanoo,mut en halua sitä sattuvan aikuisen käytös!

Yhteistyössä