Oon niin onnellinen, vihdoinkin löysin sen pyykinpesuaineen mitä olen aina etsinytkin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Happy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Happy

Vieras
Olen nuuhkinut ihmisiä ja heidän vaatteitaan, kun he ovat käyttäneet tätä mysteeristä, maailman ihanimman hajuista pyykinpesuainetta! Ja aina olen ollut yhtä pahoillani, kun en ole tiennyt, mitä tämä pesuaine on.

Ja tänään se löytyi ja siitä riemusta olen pessyt jo kolme koneellista pyykkiä!
Pesuaine on siis nestemäinen Ariel Color!

Kerrankin pyykki on raikasta ja puhtaan oloistakin, aiemmin kun käytin jauhemaista pesuainetta, pyykki oli "mädäntyneen" hajuista ja jotenkin tunkkaista. Siis Arielin avulla ratkesi toinenkin pyykkiongelma. :D Tosin, varmaan mikä tahansa nestemäinen pesuaine ajaisi saman asian, mutta mikään muu ei tuoksu näin puhtaalle!

Jos sun pyykki on haissu mädäntyneelle, niin vika voi tosiaan olla pesujauheessa (zeoliitti), mutta vika voi olla myös pesukoneessa. Eli nyt peität sen hajun sillä arielin lemulla.

Mulle kelpaa kyl käytetyt vaatteet, mut jos joku on pessy ne "hajupesuaineella" niin mun on kerta kaikkiaan pakko pestä ne uudestaan, takitkin. Allegroa käytän, eikä haise pyykki millekään.

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Jos sun pyykki on haissu mädäntyneelle, niin vika voi tosiaan olla pesujauheessa (zeoliitti), mutta vika voi olla myös pesukoneessa. Eli nyt peität sen hajun sillä arielin lemulla.

Mulle kelpaa kyl käytetyt vaatteet, mut jos joku on pessy ne "hajupesuaineella" niin mun on kerta kaikkiaan pakko pestä ne uudestaan, takitkin. Allegroa käytän, eikä haise pyykki millekään.

Meillä ei ole allergioita, joten voimme huoletta käyttää näitä voimakkaan tuoksuisia pesuaineita. Toki jos kirpparille vien vaatteita myyntiin, pesen ne hajusteettomilla pesuaineilla!

Mun pyykinpesukoneeni on ihan uusi, joten siksi en usko, että koneesta johtuu (vaikka voi olla mahdollista). Täytyy kokeilla myöhemmin jotain hajusteetonta, mutta nestemäistä, pesuainetta. Luulen, että nestemäisyys on kuitenkin ehdotonta, jotta pesukone tai pyykit ei ala haista. (Aiemmin käytin Bio Luvilin jauhemaista pesuainetta, en tykkää.)

Alkuperäinen kirjoittaja Viblsp-:
Mun mielestä Ariel color omenankukka & lime on ihana. :heart: :D

Täytyypä sit testata jossain vaiheessa sitäkin. Erehdyin kerran ostamaan Softlan Ultra -huuhteluainetta, tuoksuna orkidea&vanilja, ja hyi olkoon kuinka tunkkainen ja paha haju siitä jäi vaatteisiin! Ajattelin oikein, että huuhteluaine raikastaa pyykin ja tekee siitä hyväntuoksuisen, joopa joo, vähän meni mönkään valinta. Melkoista sokkopeliä tuo pesuaineiden osto!

mie taas tykkään enempi valita hajuttomia pesuaineita ja sitten hajustettuja huuhteluaineita kuten se lenin sininen pullo... ai jestas löytypä justiinsa meikäläiselle sopiva tuoksu! sitte ne omenanhajuset on kanssa ihania.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja juuei:

Meillä ei ole allergioita, joten voimme huoletta käyttää näitä voimakkaan tuoksuisia pesuaineita. Toki jos kirpparille vien vaatteita myyntiin, pesen ne hajusteettomilla pesuaineilla!

Mun pyykinpesukoneeni on ihan uusi, joten siksi en usko, että koneesta johtuu (vaikka voi olla mahdollista). Täytyy kokeilla myöhemmin jotain hajusteetonta, mutta nestemäistä, pesuainetta. Luulen, että nestemäisyys on kuitenkin ehdotonta, jotta pesukone tai pyykit ei ala haista. (Aiemmin käytin Bio Luvilin jauhemaista pesuainetta, en tykkää.)

Ei meillä ole allergioita, ei Allegro ole mitään erityistä allergiapesuainetta. Mutta kylläkin kotimaista ja edullista, zeoliititonta ja fosfaatitonta.

Mä vaan en tykkää voimakkaista hajuista. Esim. kynttiläkauppoihin en voi mennä, jotku vaniljakynttilät on kaikkein pahimpia. Oksu tulee siitä lemusta.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten nestemäistä pesuainetta käytetään?
nimim. aina jauhetta koneen lokeroon - käyttäjä

Sinne lokeroon sitäkin (tai sit pesupalloon ja pyykin sekaan), pakkauksissa on ohje kuinka paljon. :) Eli samalla periaatteella voi käyttää, kuin jauhemaistakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Happy:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Miten nestemäistä pesuainetta käytetään?
nimim. aina jauhetta koneen lokeroon - käyttäjä

Sinne lokeroon sitäkin (tai sit pesupalloon ja pyykin sekaan), pakkauksissa on ohje kuinka paljon. :) Eli samalla periaatteella voi käyttää, kuin jauhemaistakin.

Kiitti! Mä taidan testata tuota sun suosittelemaasi. Tällä hetkellä käytän Arielin jauhetta. Siinä ainakin on kiva tuoksu.