oon nyt googlettanu noita ruokablogeja ihan sikamonta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja badass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

badass

Aktiivinen jäsen
05.01.2008
7 324
0
36
ja taas turvaudun teidän apuun.
meillä siis miehen kanssa huomena juhlapäivä ja jotain tosi erityisruokaa ja hemmottelua luvassa.

mies ei juo viinejä, eli mulle itselleni pitäs suositella joku viini ja mies varmaan tyytyy olueen :xmas:

mutta siis kunnon juhlaruoka kahdelle lisukkeineen, salaatteineen ja jälkiruokineen olis hakusessa.
ensin ajattelin et pihvit, kermaperunat ja normisalaatti ja joku jälkkäri, mut haluaisin jotain muitakin ideoita =)

millaisen menyyn sinä kasaisit? KIITOS jo etukäteen =) :flower:

Minä tekisin jotain hyvää lihaa joko uunissa tai paistaisin pihvejä :p Lisukkeeksi kermaista pippurikastiketta ja itsetehtyjä lohkoperunoita. Myös joku salaatti olisi hyvä lisäksi. Jälkkäriksi tekisin ehkä jotain herkullista jäädykettä tai jonkin hedelmä - suklaa -dippausjutun. Viiniä en osaa lihalle suositella, kun paremmin varmaan sopisi punaviini ja itse juon enemmän valkoviiniä. Jälkkärin seuraksi jokin makea kuohuviini, esim La Rose Célébration.

Viihtyisää iltaa teille!!

Alkuruoaksi katkarapusalaatti

Pääruoaksi uunilohta + uuniperunoita

Jälkiruoaksi karpaloita kinuskikastikkeen kera?

Helenan katkarapusalaatti 2-3 hengelle

180 g pakaste katkarapuja
sitruuna
tilliä nippu
keitettyä kananmunaa
hunajamelonia
jääsalaattia
purjoa
mustapippuri rouhetta
suolaa
hiukan rypsiöljyä

Sulata katkaravut ja suikaloi purjo ja hienonna tilli sekä pari keitettyä
kananmunaa. Tee hunajamelonista aika isoja kuutiota ja jääsalaatista oman mielesi mukaista suikaletta. Sekoita aineet keskenään ja mausta lopuksi sitruunamehulla, suolalla, pippurilla ja rypsiöljyllä. Nauti salaatti vaikka sämpylän kera alkupalana tai myös iltapalana.

Lohta uunissa

Lohifile
sitruunaa
tilliä
suolaa
smetanaa
kermaa
(katkarapuja)

Leikkaa lohifile annospaloiksi ja paista niitä pannulla niin että ne saavat vähän väriä. Laita lohipalat sitten laakeaan uunivuokaan nahkapuoli alaspäin. Purista kaloille sitruunanmehua, ripottele suolaa ja tilliä. Sekoita kerma ja smetana, kaada kalojen päälle. Jos haluat ruoasta juhlavamman ripottele paistamisen loppuvaiheessa kalojen
päälle katkarapuja. Paista 175 asteessa n.1/2 t.

Yhteistyössä