Oon nyt hieman sekaisin...apu olis tarpeen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja panic*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

panic*

Vieras
Eli oon työtön. Hetken mielijohteesta laitoin hakemuksen lehtimyynti työpaikkaan. Olivat kiinnostuneita ja kuulemma soittavat alkuviikosta. Mietin nyt tietty onko järkeä ottaa vastaan ko työ? Olen ollut pitkään työtön. Mutta toisaalta onko se työ taloudellisesti kannattavaa kuitenkaan.. Joku takuupalkka siinä oli käsittääkseni + provisio sitte myynneistä.. Mutta ilmeisesti tulee kenkää helposti jos ei saa myytyä?

Työkkäri painosti(pakotti) hakemaan työvoimapoliittiseen koulutukseen joku hoiva alan avustajaksi. Olen maininnut että mua kiinnostaa lastenhoito.

Nyt katsoin että aikuiskoulutuksena olis ollu perhepäivähoitajan tutkinto. Se olis tosi kiva juttu. Mutta hakuaika siihen päättyi 15.8.

Mä olen nyt ihan pihalla että mitä teen...

Entä lähihoitajaksi aikuiskoulutuksena?
Ainakin täälläpäin on periaatteessa jatkuva haku aikuiskoulutukseen lähäreiksi..
Ne lastenhoitajat päiväkodeissa on lähihoitajia.

[QUOTE="vieras";28873917]Kannattaa edelleen yrittää hakea, jos ei vaikka tarpeena hakijoita niin voi silti päästä..[/QUOTE]

mut miten työkkäri reagoi jos haen ilman että ollaan siitä sovittu? Sitten ei vissiin saa opiskella omaehtoisena?

Työvoimatoimisto ei ole jumala. Hae niin moneen paikkaan kuin mahdollista ja ota se, mikä on mieluisin. En ymmärrä miksi työvoimatoimisto olisi ihmisen omaa aktiivisuutta vastaan.

mut miten työkkäri reagoi jos haen ilman että ollaan siitä sovittu? Sitten ei vissiin saa opiskella omaehtoisena?

Kannattaa järjestää asiat niin, että sinulla on omaehtoinen opiskelu siellä työkkärin tiedoissa yhtenä mahdollisena toimenpiteenä. Sitten ei pitäisi seurata vaikeuksia, jos kävelee työkkärin ovesta sisään ja sanoo saaneensa sen ja sen opiskelupaikan.

Työvoimatoimisto ei ole jumala. Hae niin moneen paikkaan kuin mahdollista ja ota se, mikä on mieluisin. En ymmärrä miksi työvoimatoimisto olisi ihmisen omaa aktiivisuutta vastaan.

Ei niillä pitäisi olla mitään sitäkään vastaan, että ihminen hankkii työkokemusta sen sijaan, että istuu vain kotona. Siitä huolimatta kun ilmoitin haluavani työkokeiluun (ja hankkivani em. paikan itse), niin eipä onnistunutkaan, kun työkokeilua kuulemma "voidaan puoltaa vain silloin kuin tarkoitus on ammatinvalinnan tukeminen tai työmarkkinoille paluun turvaaminen" tjsp.

Yhteistyössä