oon se eilinen rattijuoppoon rakastunut

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmaana taas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmaana taas

Vieras
Jos joku sattui lukemaan sen ketjun. Nyt mä sitten koko viime yön luin juttuja netistä ja kaikki tässä maailmassa on sitä mieltä että mun rakas on paska murhaaja jonka ois pitänyt kuolla! tai vähintään olla loppu elämä vankilassa. Kaikki vihaa sitä.
Pystynkö mä olla sellaisen kanssa jota kaikki muut vihaa? Miten se onnistuu? Mulle tuli todella ahdistava olo noista nettijutuista, en voi uskoa että se on sama ihminen, mun rakas joka ei tekis pahaa kärpäsellekään ja sitten toi nettikeskusteluiden aihe!! Tuntuu kun lukisin juttuja ihan toisesta ihmisestä.

Onnistuuko se kertomatta jättäminen? Jos miehen nimen laittaa googleen sieltä löytyy hirveä määrä paska murhaaja juttuja. Ehkä joku tunnistaa ulkonäöstäkin miehen jossain.

Tsemppiä!:hug:

Itse olen täällä palstalla kirjoitellut noin viikon ja on kyllä melko raaka maailma, paljon raaempi kuin tosielämän. Jos jostain vähänkään henkilökohtaisemmasta asiasta tekee aloitteen, niin melkoista kuraa sataa niskaan. Itse olen joihinkin keskusteluihin kommentoinut ja olen saanut kuulla olevani kotona makaava asennevammainen lehmä,lisäksi meillä kuulemma kaikki huutavat 24/7 toisilleen. Kummasti täällä toisten asiat tiedetään paremmin!

Elämässä ei koskaan tiedä mitä eteen tulee... Älä kerro kenellekkään, äläkkä murehdi etukäteen. Jos epämiellyttäviä tilanteita joskus tulee niin selviät niistä kyllä!

Jos otatte reippaan asenteen että ette salaile mutta ei sitä tarvitse kuulutellakaan.

Jos tulee puheeksi niin sanotte että ikävä juttu on käynyt mutta se on nyt kuitattu ja sillä selvä. Vaatii itsevarmuutta ja rohkeutta, mutta rakkauskin sitä antaa. Enitenhän kuitenkin merkitsee se mitä mies on nyt.

Mutta sen verran vielä varoitan että jos on vähääkään epäilyä siitä että mies saattaisi vielä mokailla (rattijuopomusta tai muuta vastaavaa käytöstä) niin kannattaa miettiä lähteekö taistelemaan tuulimyllyjä vastaan. Yksikin moka vesittää heti ihan kaiken kunnioituksen kaikkien silmissä kun taustalla on tuollainen juttu. Eli miehen on todella sitouduttava täysin nuhteettomaan elämään tästä lähin jotta voi elää "normaalisti".

Lainaan itseäni eilisestä ketjusta: "Enemmän kuin mennyttä ajattelisin tulevaa. Kestääkö miehen psyyke elää asian kanssa? Miten häntä on hoidettu ja miten hän selviää stressin kanssa, mitä keinoja hänellä on, jos asia nousee tulevaisuudessa uudelleen pintaan jne? Minusta se on ap:n kannalta akuutimpi asia kuin pohtia suvun suhtautumista."

Tähän kun lisätään nämä nykyiset tuntemuksesi ap, sinä tarvitsisit samanlaista apua kuin tämä mies, jotta suhde voisi toimia. Kenen tuntemuksia sinä eniten pelkäät? Sehän on ihan sama, mitä kaupan kassa ajattelee, mutta oma lähipiiri on aivan eri asia.

Sinuna en salaisi asiaa lähimmiltäsi (poislukien tässä vaiheessa lapset) jotta ei tarvitsisi elää jatkuvan pelon alla, löytääkö joku jutut netistä ja mitä siitä seuraa. Kun kertoisit suoraan, saisit heti selville sen pelkäämäsi "pahimman" eli lähipiirin reaktiot. Sitten voisit jatkaa harkintaa, että kumpi painaa vaakakupissa enemmän, läheisten mielipide vai rakkautesi mieheen. Nykyinen tilanne, jossa mietit vielä asian salaamista, sekoittaa pakkaa liikaa.

Onhan se nyt ihan selvää, että tuollaisesta saa kuulla koko elämänsä. Joku on menettänyt läheisensä, kaverinsa, puolisonsa, lapset isän/äidin jne. Ei se haihdu sormia napsauttamalla. Rattijuoppous on niin TYPERÄ rikos kuin olla ja voi ja tuollaisen takia joku menettää henkensä. Minä en pystyisi/pääsisi yli tuollaisesta enkä siis voisi olla miehen kanssa joka on ollut vankilassa. Jokainen toki tekee omat valintansa.

alkoholisti on aina alkoholisti. Silloin ei voi ottaa edes sitä saunakaljaa. Vaikka mies olisi nyt "raitis" niin miten kun parisuhde alkaa muuttua tasaiseksi(ehkä tylsäksi joidenkin mielestä) tulee kriisejä, lapsia, väsymystä, huonosti nukuttuja öitä. Vieläkö korkki pysyy kiinni ja onko mahdollista, että lähtee kännissä rattiin? Näitä asioita en voisi olla itse pohtimatta noin rankan rikoksen jälkeen.

[QUOTE="Lumia";26611927]alkoholisti on aina alkoholisti. Silloin ei voi ottaa edes sitä saunakaljaa. Vaikka mies olisi nyt "raitis" niin miten kun parisuhde alkaa muuttua tasaiseksi(ehkä tylsäksi joidenkin mielestä) tulee kriisejä, lapsia, väsymystä, huonosti nukuttuja öitä. Vieläkö korkki pysyy kiinni ja onko mahdollista, että lähtee kännissä rattiin? Näitä asioita en voisi olla itse pohtimatta noin rankan rikoksen jälkeen.[/QUOTE]

Missä sanottiin, että mies on alkoholisti? Selasin eilisen ketjun läpi uudelleen, enkä löytänyt sellaista kohtaa. Ihan kertaryyppääminenkin voi johtaa typeryyksiin.

Ap voisi tietysti valottaa asiaa ja kertoa, mikä on totuus?

Ei mies ole alkoholisti, joi vaan saman verran kuin nuoret yleensä juovat. Mies katuu asiaa ja katui heti tekonsa jälkeen ja aikanakin jo. En tosiaan tiedä miksi luen niitä juttuja.. Eilen illalla juteltiin puhelimessa kun ollaan nyt eri paikkakunnalla. Juteltiin normaaleita asioita ja höpöteltiin kaikkea ja suunniteltiin viikonloppua. Ennen nukkuman menoa aloin sitten googlailla ja en osaa edes kuvailla sitä oloa mikä mulle tuli! Onkohan mieskin lukenut niitä kauheuksia netistä... toivottavasti ei.

No itse olen tapaillut miestä joka on istunut nuorena taposta. Ei oo haitannut millään lailla. Mut jos oot noin pienisieluinen niin älä suotta kiusaa ittees vaan anna miehen mennä. Mieskin joutunut varmaa kärsimään asiasta jo ihan tarpeeksi ja ansaitsee jonkun jota se ei vaivaa.

Tuomionsa on kärsinyt, joten ei ole enää rattijuoppo. Jokainen mokaa jollainlailla. Ja miksi sitä huutelemaan kellekkään.

Lisäksi, älä välitä muiden mielipiteistä. Sun elämä ja sun valinta!

Yhteistyössä