Oon todella huolissani ystävästäni. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

-

Vieras
Tilanne on siis se, että ystävä vuosien takaa asustaa eri paikkakunnalla kuin minä. Tiedän, että hän on ollut nyt masentunut jne. ja syökin siihen lääkkeitä. Pari kuukautta sitten lähti häneltä täydellisesti mopo käsistä ja hän ryyppäsi jonkun viikon, lapset olivat hoidossa mummulassa.

Minulle on nyt vakuuttanut, että asiat paremmin ja yrittää todella jne. jne. Olen myös käynyt hänen luona ja juteltiin näistä asioista. Tämän jälkeen on sanonut, että nyt voi koko ajan paremmin, ei juo tms. Ja minä olen tietysti jaksanut uskoa..

Nyt sain kuulla sivullisilta (tuttavia siellä toisella paikkakunnalla), että tämä ystäväni on nähty ihan hirveässä kunnossa useasti kuukauden sisään. Ja hän on siis mulle väittäny, että juu ei mitään, olen ollu selvinpäin nyt pitkään jne.. Kauhea tilanne! En ymmärrä, että miksi pitää valehdella, huokaus...

Valehtelee sillä ei halua että sekaannut. Kokenee sen ahdistavana ja ehkä jopa nolona. Sellasia ne on, päihdeongelmaiset. Onneksi on niitäki jotka kyllä puhuu suoraan mutta eivät siltikään halua että ihmiset sekaantuu. Se on loputon suo, jos ei sieltä halua selvitä, ei muiden auttamiset vaikuta mitään.

Jaa kokisi nolona? Aika erikoista?

Mä oon nähny valitettavan paljon tällaisia ongelmaisia elämässäni ja nyt ihmetyttää tää ystäväni elämä. Hän on kuitenkin ennen kanssani ihmetellyt, miten joku voi täydellisesti alkoholisoitua..

Eipä siinä mitään, mutta epäilen, että mukana on muutakin kuin alkoholia.

Ei kai siihen muuta vinkkiä ole kuin että kerrot ystävällesi, että olet tukena ja kuuntelet jos hän haluaa jutella. Ketään kun ei oikein pakolla voi auttaa. Raitistumisen pitää lähteä ystäväsi omasta tahdosta.