Oon tosi väsyny

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ABP
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ABP

Vieras
Mä oon niin väsyny, mulla on rv28 ja väsymys tuntuu vaan pahenevan päivä päivältä... Mieli tekis nukkua vain mutta koirat pitää huolen ettei tuu nukuttua. Kävelykin niiden kans on välistä ikävää kun käy mahaan niin kovasti, ja kun pääsen kotiin niin maha on aivan kivikova. Sitä siis supistaa? Mulla pelottaa kun oon kerran ollu pahasti masentunut, että se uusii taas tai tulee joku synnytyksen jälkeinen masennus...

Oletko tarkastuttanut veriarvosi? Lisärauta voi auttaa asiaan. Ja ulkoilla kannattaa, vaikka vähänkin, se piristää. Ja muutenkin tee asioita, joista nautit ja tulet hyvälle mielelle. Hemmottele itseäsi jollakin "ylimääräisellä" nyt, kun vielä on siihen aikaa.

syötkö tarpeeksi kalaa?? se ei siis noihin kipuihin vaikuta mutta masennuksen uusimiseen saattaisi auttaa jos saisit tarpeeksi omega-3 rasvahappoa. itsellä ollut kerran synnytyksen jälkeinen masennus ja seuraavassa raskaudessa söin möllerin omega-3:a ja ei tullut uudestaan masennusta.

http://eskimo-3.fi/omega-3_saanti.php

Minulla on rv14 ja väsy on melkoinen. Talossa lisäksi 6 muuta tenavaa, jotka pitävät vauhdissa ja vaativat osansa.
Minullakin tahtoo tulla jopa kipeitä supistuksia jo puolivälistä lähtien, mutta silti on mennyt aina raskaudet loppuun asti.

Jos voisit kääntää mieltäsi pois siitä "jos masennun" ajatuksesta, sillä se taatusti lisää riskiä masentua todella. :hug: Keskitä ajatuksesi siihen pieneen tulokkaaseen, nauti siitä ajasta, mitä saat elää nyt, se on ainutkertaista!:) Lepää aina kun voit ja hemmottele itseäsi pitkillä suihkuilla, saunalla ja kylvyillä...jos sinulla on mies, pyydä häntä hieromaan vaikka hartioita ja koita tehdä mahdollisimman paljon mukavia asioita!:)
Jos asuisin jossain lähellä, voisin tuoda sinulle jotain joulumaistiaisia ja tulla istumaan hetkeksi kahvikupposen ääreen! Elämässä on paljon mukavia asioita.

:hug: Voimia.

Mulla on sama juttu, mutta tää taitaa olla enemmänkin henkistä väsymistä :( riidellään tuon 5-vuotiaan kanssa ja lupauduin vielä johonkin, jota mä en taida saada edes tehtyä. V***ttaa ja itkettää vaan :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mulla on sama juttu, mutta tää taitaa olla enemmänkin henkistä väsymistä :( riidellään tuon 5-vuotiaan kanssa ja lupauduin vielä johonkin, jota mä en taida saada edes tehtyä. V***ttaa ja itkettää vaan :(

MULLA MYÖS SAMA JUTTU!

tulee niin perkeleen paha mieli kun lapsi ei noteeraa mun sanomisia ellen huuda. mä aina ajattelin että minähän en lapselleni huuda. ja siinä kesken riidan sitä miettii että oisko lapselle parempi päästä toiseen perheeseen kun en jaksa vääntää joka asiasta sen kanssa.

mutta kyllä tämä tästä vielä.

ja aloittajalle, yritä olla murehtimatta tulevaa. se on vaikeaa, tiedän :) juttele neuvolassa asiasta ja huolistasi, osaavat sitten ohjata sinua tarvittaessa! ja tosiaan, onko varma ettei hemoglobiinisi ole laskenut?

minä tunsin/tunnen suurta huonommuutta siitä että en jaksa/pysty tekemään asioita. mutta asiasta puhuminen auttaa ainaskin mua!

ja lepää nyt kun voit :) siitä ei tarvitse tuntea huonommuutta.

Yhteistyössä