Oon niin väsyny... et en jaksa muuta kuin itkeä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja KIITOS ku sain kertoa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja lapset kasvaa:
Alkuperäinen kirjoittaja KIITOS ku sain kertoa:
tähän kaikkeen. Mies ensin sairasti 3vk (ja tiedättehän kun miehet sairastaa). siitä ajasta suurimman osan makas ja valitti. Oli se oikeestikki alkuun kippee, mut silti... nyt ku on tokentunu ni on aamusta iltaan pellolla ja arvatkaa kuka taas hoitaa kaiken.

Tänään piti olla koti päivä. Niin oliko, ei... piti lähteä miehen asioita toimittaan ja ottaa kiukkuavat lapset mukaan. Kyllä mä tän meidän vauvan kans pärjään, mut oikeesti mun äidin rakkaus tuota meidän reilu 2v:tä kohtaan alkaa loppuun. Oon niin väsyny kaikkiin loputtomiin yhteen ottoihin, säännöistä kiinni pitämisiin jne. Tekis mieli antaa tytön tehä ihan mitä huvittaa, pääsis paljon helpommalla.. Ovet lukkoon, ikkunat tukkoon ja puukot ylähyllylle. Kyllä se syötävää ja levitettävää näkyy löytävän. Nukkukoon sitten ku uni tulee.

Miks kukaan ei kysy miten mä jaksan. Oon tän kuukauden aikana niin monta kertaa saanu vastata kysymykseen "miten mies jakselee".. mut entä minä ja lapset... viime yönä tulin siihen tulokseen et nukutaan sitte haudassa.
Kummankaan isovanhempia ei kiinnosta ja mitä se hyövää et ne tulee tänne, mun pitää hulluna puunata niin sisällä ku ulkonaki et ne voi päästää tänne. Ku alkaa ihan olemattomista asioista naputtaminen.

Mitä enempi mukavia juttuja lapsille keksin, yhteistä tekemistä.. kaveri vierailuja.. sitä enempi ne tuntuu kiukkuavan ja pistävän hanttiin. Eilen illalla sanoinki miehelle kun olin tunnin tyttöä nukuttanu, et "tässä se on kiitos"..

Voi tiedätkö, et ole yksin. Mulla on mies ollut välillä ulkomaankomennuksilla tai muuten oon ollut lasten kanssa paljon yksin, välillä kipeinä kaikki ja niin pois päin. Kukaan ei koskaan kysy miten jaksan, ei ainakaan auttaakseen mitenkään! Mummut ehkä käyvät, mutta tosiaan niiden käymistä edeltää kauhea siivoaminen tai jos tulevat yllättäen vierailulle koko aika kuluu siivoamisessa, koska olettavat että se on kesken "kun on niin sekaista". Aivan hullua.
Onneks mies sentään jotain ymmärtää ja tekee parhaansa, siis yrittää antaa vähän hengähdystaukoa.
Mutta tiedän miltä susta tuntuu.
Väsyneenä ei jaksa ajatella positiivisia asioita, mutta sekin päivä vielä koittaa. Itse koitan ottaa ilon pikkuasioista, vaikka hyvistä ilmoista, auringonpaisteesta, pikkuisen hymystä tai uhmaikäisen haleista. Kunhan noi pienet tuosta kasvaa saan lisää omaa aikaa ja jaksan paremmin. Jos jostain keksit jonkun muun kuin mummon avuksesi (kummi?täti?kaveri?) niin pyydä rohkeasti apua. Tsemppiä sinulle.

kiitos tästä.. se merkkaa oikeesti niin paljon ku sanoo ääneen ja toinen sanoo sen et tietää ja ymmärtää, eikä vähättele!

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja åå:
Nyt sitten varmaan pistät tuubit umpeen? ei kannattis enää hankkia lapsia.

okei... ei ku hommaan sut tänne näitä hoitaan..

Kannattaa noudattaa neuvosta vaarin. Jos on noin rankkaa vauvan ja lapsen kanssa.

Voiteko oikeasti sanoa että ei ole koskaan ollut huonoa päivää/viikkoa,ett äekis mieli vaan jättää jokainen kirkumaan keskenään ja laittaa ovi perässä kiinni ja karata? Kyllä niitä miulla ainakin on ajoittain,ja silti on "hankittu" kuusi lasta,vaikka sellaisina päivinä tulee mietittyä josksu,että olikohan siinä ensimmäisessäkään mitään järkeä....

oikeesti... miten sitä uskaltaa kellekkään sanoa oikeesti ääneen et tulkaa apuun, jos vastaus on "sä pääset helpolla, ajattele yksinhuoltajia" tms. sul on sentään mies jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Lokki:
Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja åå:
Nyt sitten varmaan pistät tuubit umpeen? ei kannattis enää hankkia lapsia.

okei... ei ku hommaan sut tänne näitä hoitaan..

Kannattaa noudattaa neuvosta vaarin. Jos on noin rankkaa vauvan ja lapsen kanssa.

Voiteko oikeasti sanoa että ei ole koskaan ollut huonoa päivää/viikkoa,ett äekis mieli vaan jättää jokainen kirkumaan keskenään ja laittaa ovi perässä kiinni ja karata? Kyllä niitä miulla ainakin on ajoittain,ja silti on "hankittu" kuusi lasta,vaikka sellaisina päivinä tulee mietittyä josksu,että olikohan siinä ensimmäisessäkään mitään järkeä....

Kiitos ihana...

Alkuperäinen kirjoittaja sssh:
onko sitä ukkoa pakko katella, mä en kattelis päivääkään! maailma on TÄYNNÄ, ihania NYKYAIKAISIA miehiä

jestas!! luen silmät ristissä tätä ketjua kun väsy päällä,nii luin et maailma on TÄYNNÄ, ihania NYKÄSIÄ....!!!!! :D:D:D

Voi kun asuttais lähempänä, niin hakisin tänne välillä lapset, et saisit hengähtää.. Tai vaikka ommella rauhassa.

Joskus miehille täytyy vääntää rautakangesta, että ne ymmärtää, missä mennään. Meillä oli kans yhessä vaiheessa se tilanne, et ajoin itseni ihan loppuun, eikä ollu helppoa rämpiä siitä suosta takaisin ylös. Lopulta oikeesti toivoin et sairastuisin vakavasti, et pääsisin sairaalaan makaamaan ja joku kysyis kerrankin, et miten MINÄ voin!

Koita jostakin saada joku auttamaan. Pyydä rohkeasti apua!

tuossapa kiteytettynä ajatus joka välillä tulee mieleen kun molemmat karjuu yhtäaikaa.
Että nyt avaan oven ja juoksen niin pitkälle kuin pääsen! Oikeasti käy mielessä tuo pakeneminen. Kiva kuulla etten ole ainut =)

Mulla on ollut aina sellainen mielikuva, että maajusseilla on rahaa. Olenko väärässä, koska ap sanoi, että mies kielsi laittamasta lasta kerhoon sen maksun vuoksi. Jotenkin vaikea uskoa, että noissa hommissa elettäisiin kädestä suuhun. Vai onko kyseessä piheys? Se vasta paha homma on, jos pihiys vie vaimon terveyden.

Tämä on ihan selvä tapaus. Sun on saatava nyt lapsille hoitaja, jotta pääset itse lataamaan akkuja. Myyköön mies vaikka raktorin.

oikeesti... miten sitä uskaltaa kellekkään sanoa oikeesti ääneen et tulkaa apuun, jos vastaus on "sä pääset helpolla, ajattele yksinhuoltajia" tms. sul on sentään mies jne.

mä en sanonu et pääset helpolla, eikä noin voi kellekkään sanoa eikä verrata..nostin vaan yksinhuoltajat, ei niilläkään auvoista se elämä aina oo..

Alkuperäinen kirjoittaja kumma juttu:
Mulla on ollut aina sellainen mielikuva, että maajusseilla on rahaa. Olenko väärässä, koska ap sanoi, että mies kielsi laittamasta lasta kerhoon sen maksun vuoksi. Jotenkin vaikea uskoa, että noissa hommissa elettäisiin kädestä suuhun. Vai onko kyseessä piheys? Se vasta paha homma on, jos pihiys vie vaimon terveyden.

Tämä on ihan selvä tapaus. Sun on saatava nyt lapsille hoitaja, jotta pääset itse lataamaan akkuja. Myyköön mies vaikka raktorin.

siis oikeesti... tämä on kyl välillä kirjaimellisesti sitä kädestä suuhun elämistä. Velaks on kaikki koneet ja ainut tulo mikä on maito ja senki hinta vain laskee. Vilja mikä tuotetaan menee omille elukoille. Tuet menee siihen että saa ostettua siemenet jne. Ei me rahassa kylvetä, vaik siltä voi näyttääkki.. ISOT ne on menotki vaik ihan mukavasti on tulojaki.

Alkuperäinen kirjoittaja pia:

mä en sanonu et pääset helpolla, eikä noin voi kellekkään sanoa eikä verrata..nostin vaan yksinhuoltajat, ei niilläkään auvoista se elämä aina oo..

et sano et.. muut oon vain lähipiiriltä sitä kuullu, ni siks vertasin

Alkuperäinen kirjoittaja tiedänkö sut? :
Voi kun asuttais lähempänä, niin hakisin tänne välillä lapset, et saisit hengähtää.. Tai vaikka ommella rauhassa.

Joskus miehille täytyy vääntää rautakangesta, että ne ymmärtää, missä mennään. Meillä oli kans yhessä vaiheessa se tilanne, et ajoin itseni ihan loppuun, eikä ollu helppoa rämpiä siitä suosta takaisin ylös. Lopulta oikeesti toivoin et sairastuisin vakavasti, et pääsisin sairaalaan makaamaan ja joku kysyis kerrankin, et miten MINÄ voin!

voi ol et tiiätki.. kuka tietää! Kiitos...

Alkuperäinen kirjoittaja tiedänkö sut? :

voi ol et tiiätki.. kuka tietää! Kiitos...

tuo on oikeasti niin houkutteleva ajatus, et "pääsis" sairaalaan lepäämään.. no en mä nyt oikeesti niin loppu ole, mut kieltämättä käy mielessä, et "levätään sit haudassa"

rahaa on kausittain, tukien maksujen mukaan ja esim meillä kerran vuodessa vaan tulee teurastili näiden lisäksi.Laskuja kertyy valtava pino siihen mennessä eli tili tuli,tili meni.
Investoinnit ei ole halpoja, esim traktorit yms. Rehulaskut, koneiden korjaus, sähkölaskut, maavuokrat, vakuutukset....laskut on niin isoja summiltaan että välillä ihan huimaa.
Mutta siis ei tässä herroiksi eletä, täytyy saada vuosien työllä homma pyörimään ennenkö alkaa itselle jäädä palkkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja maajussin morsian :
rahaa on kausittain, tukien maksujen mukaan ja esim meillä kerran vuodessa vaan tulee teurastili näiden lisäksi.Laskuja kertyy valtava pino siihen mennessä eli tili tuli,tili meni.
Investoinnit ei ole halpoja, esim traktorit yms. Rehulaskut, koneiden korjaus, sähkölaskut, maavuokrat, vakuutukset....laskut on niin isoja summiltaan että välillä ihan huimaa.
Mutta siis ei tässä herroiksi eletä, täytyy saada vuosien työllä homma pyörimään ennenkö alkaa itselle jäädä palkkaa.

sit käy niin et tuet pienenee, ku isäntä väki "vanhenee" ja koneita on uusittava kun vanhenevat. Koneiden korjaus ja huolto kustannukset, pensiini, kiinteistö vero vakuutukset on kans yllättävän iso lohkaisu. Meil tuo maito on säännöllinen tulo, et jotain tulee joka kuukausi, mut välistä on niin ettei ole mistä siirtää omaan käyttöön ku kaikki menee tilan pyörittämiseen. Mettän myymisellä saa jotain, mut ei sitäkään voi enempäänsä myyä

niin ja se on hankala, ku iso osa tuista tulee joulun alla, mut sit sitä rahaa menee eniten näin keväällä ja kesällä.. pitää hirveesti ennakoida, et riitää koko vuodeks

Ihmettelenpä vain, miksi tehdään lapsia solkenaan pienellä ikäerolla, jos kahden kanssa jo väsyy. Jos Ap:llä on 2v, 5kk ja uusi tulossa, niin ei se ihan heti helpottakkaan. Itsellä 3,5- ja 1,5-vuotiaat temperamenttiset muksut ja käytännössä yh miehen työn takia. Välillä olen kyllä niin tiukilla, ettei paljon naurata, siksipä olenkin tullut siihen tulokseen, että kaksi lasta on sopiva määrä.

Ihmiset tekee asiat hankaliksi monesti ihan itse. Meillä ei oo lapsia koskaan nukutettu, vaan ne on opetettu alusta asti nukahtamaan aivan itse. Meillä ei tarvi koskaan muuta kuin viedä lapset sänkyyn ja halata iltahalit, ja siinä on meidän nukkumaanmenohärdelli. Kaverit kantelee vauvoja päivät kantoliinoissa ja hyssyttelee nukkumaan, ja saavat sitten olla nukuttamassa lapsia kaiket illat tuntitolkulla. Myös vähäisiäkin ääiniä varotaan ja hyssytellään. Sama pätee moneen muuhunkin lapsiin liittyvään juttuun. Kun liikaa hössää ja tekee puolesta, sen vähemmän ne tekee itse.

No, tuo tuli mieleen tuosta nukkumahommasta. Mutta muutoin, puoliso hehiin ja vastuuseen lasten arjestakin. Jos sulla hirttää joskus mopo kii, niin isällä ei oo pian perhettä ollenkaan. ero tai jotain paljon kamalampaa. Ihmiset voimavarat ovat kuitenkin rajalliset. Joten kannattaa panna mieskin miettimään ja oslliatumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja bree:
Ihmiset tekee asiat hankaliksi monesti ihan itse. Meillä ei oo lapsia koskaan nukutettu, vaan ne on opetettu alusta asti nukahtamaan aivan itse. Meillä ei tarvi koskaan muuta kuin viedä lapset sänkyyn ja halata iltahalit, ja siinä on meidän nukkumaanmenohärdelli. Kaverit kantelee vauvoja päivät kantoliinoissa ja hyssyttelee nukkumaan, ja saavat sitten olla nukuttamassa lapsia kaiket illat tuntitolkulla. Myös vähäisiäkin ääiniä varotaan ja hyssytellään. Sama pätee moneen muuhunkin lapsiin liittyvään juttuun. Kun liikaa hössää ja tekee puolesta, sen vähemmän ne tekee itse.

Anteeks vaan, mutta lapset on erilaisia, kaikki ei vaan käy nukkumaan vaikka niitä miten olis opetettu alusta asti nukahtamaan itse.

Yhteistyössä