oonko ihan tyhmä jos meen miehen työpaikalle...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Elarit on jotain 100-200€/kk. Minkä ihmeen takia ihmiset luulevat, että joku yksinhuoltaja pääsisi lavean leivän syrjään elareitten kanssa? :LOL:

Miks raskaudesta pitäis puhua somessa :D

Miks haluat jatkaa raskautta, ajattele vähän lapsen tulevaisuutta!

Ai. Niin haluat elarit...se ukko ei halua sua eikä lasta. Varmaan oot uskotellut sille että käytät pillereit tms ja tuossa tulos. Ajatteles vähän jos sulle tehtäis noi, joku salaa hankkiutuu paksuksi ja yhteisymmärryksessä harrastetaan seksiä ihan muussa tarkoituksessa. Sit toinen tulee paksuksi ja sä sanot että et tod halua mitään lasta. Niin toinen ihan kiusallaam päättää pitää ei-toivotun lapsen ja seuraavaksi ollaan jo elatusapukuponkia hakemassa sossusta.

haluaisin todistaa asian koska tuntuu että tarvitsen miestä tueksi. En ole vielä päättänyt mitä raskauden kanssa teen ja en kestä ajatusta että minua vihataan vääristä syistä. Hän voi vihata minua jos en tee aborttia mutta se että en voi todistaa että asiat pitävät paikkansa tuntuu hirveältä.

Joten onko neuvoja?
Ei kukaan mies tarvitse tuollaista naikkosta, joka tunkee miehen työpaikalla dramatisoimaan.

Juu en mennyt. Päädyin viemään ajatuksella kirjoitetun kirjeen miehen postilaatikkoon. Siihen selitin kaiken ja todisti mitä pystyin. Asia ei ole enää minun käsissäni. Oon tehnyt kaiken asian korjaamiseksi mitä vain voin.
Toi oli hyvä idea:) Ainakin mies saa nyt omissa oloissaan ja tavallaan sisäistää asiaa ilman "selkä seinää vasten":) Onnea sinulle jatkoon!:)

Aivan, näin naiset ajattelee mutta kun se ei ole teidän oikeus isään vaan sen lapsen! Erittäin hankalaa näyttää olevan lapsen kannalta ajatteleminen.
Noin vastuuntunnoton ja itsekäs miehen irvikuva on syytäkin pitää kaukana lapsesta. En todellakaan antaisi tavata lasta! Ihan turha olis tulla esittämään että on muka tullut järkiinsä tms. paskaa. Ne jutut tiedetään.

Elarit on jotain 100-200€/kk. Minkä ihmeen takia ihmiset luulevat, että joku yksinhuoltaja pääsisi lavean leivän syrjään elareitten kanssa? :LOL:
Onhan se uskomattoman kuuloista, mutta olen itse tavannut yksinhuoltajan, joka piti elareita hyvänä tulonlähteenä. Hän oli sitä mieltä, että hänen ystävänsä olisi kannattanut ottaa miehen teini-ikäinen tyttö heille asumaan, koska siitä olisi saanut niin hyvät rahat. Kyseessä oli vieläpä aika lailla minimielari ja siihen päälle lapsilisä parin vuoden ajan.

Onhan se uskomattoman kuuloista, mutta olen itse tavannut yksinhuoltajan, joka piti elareita hyvänä tulonlähteenä. Hän oli sitä mieltä, että hänen ystävänsä olisi kannattanut ottaa miehen teini-ikäinen tyttö heille asumaan, koska siitä olisi saanut niin hyvät rahat. Kyseessä oli vieläpä aika lailla minimielari ja siihen päälle lapsilisä parin vuoden ajan.

Miten tää keskustelu meni nyt johonkin lapsilisiin?
Kysyin neuvoa kehtaanko mennä miehen työpaikalle, mihin en sitten mennyt.

AP, jos mies ei halua lasta tähän maailmaan, älä vahvistuta isyyttä.
Saat kuitenkin noin 150 euroa / kk Kelan maksamaa elatusapua, ja lapsilisää suunnilleen 144 euroa kuukaudessa vaikka virallisesti isän nimeä ei ole vahvistettu.
Voihan sen myöhemmin vahvistaa, jos lapsia haluaa, tai tilanne muuttuu.
Tällä toisaalta suojaat itsesi ja lapsen, koska jos isyys on vahvistettu mies voi alkaa vaatia lasta myös tapaamisiin, oletko valmis antamaan lapsen miehellle jota lapsi ei edes tunne?

Kukaan ei tarvi tuekseen semmosta miestä jokapainostaa aborttiin! :mad::confused:

Tee päätös lapsen pitämisestä tai abortista itse.älä anna kenenkään tehdä tai vaikuttaa päätökseesi siinä asiassa.
Sinuna en menisi työpaikalle ,luulen ettei siitä.apua olisi. Jos ei halua puhua niin sit ei halua puhua.

En mä nyt tiedä oletko valmis äidiksi jos et osaa tuon pidemmälle edes miesvalintojasi vielä ajatellakaan.
Se miten olet selvästi miehen manipuloitavissa on aika huono pohja uudelle elämälle.

Mutta kehotan sinua silti pitämään lapsen, koska olet sellaisen onnistunut hankkimaan.
Ehkä sinun tapasi on kasvaa tällä tavalla.

Mutta muista ihmeessä tulevaisuudessa, että ehkäisy on olemassa, ja himean parempia ja vastuullisempia miesehdokkaitakin saattaa löytyä, jos ei kelpuuta mitä vaan keskenkasvuista nulikkaa.

AP, jos mies ei halua lasta tähän maailmaan, älä vahvistuta isyyttä.
Saat kuitenkin noin 150 euroa / kk Kelan maksamaa elatusapua, ja lapsilisää suunnilleen 144 euroa kuukaudessa vaikka virallisesti isän nimeä ei ole vahvistettu.
Voihan sen myöhemmin vahvistaa, jos lapsia haluaa, tai tilanne muuttuu.
Tällä toisaalta suojaat itsesi ja lapsen, koska jos isyys on vahvistettu mies voi alkaa vaatia lasta myös tapaamisiin, oletko valmis antamaan lapsen miehellle jota lapsi ei edes tunne?
Ei tuolla enää nykyään mitään suojaa saa.

Kun mies tietää lapsen olemassaolosta, voi hän milloin tahansa vaatia isyyden selvitystä ja isyyden vahvistusta, ja sitä ei lapsen äiti pysty estämään. Voipa äiti joutua vielä hankaluuksiinkin, koska on valehdellut silloin kun viralliset tahot ovat isän tietoja kyselleet. Ja sitten se isä tosiaankin saa tavata lastaan, vaikka äiti kuinka yrittäisi estää tai kieltäytyä.

Yhteistyössä