Oonko mä jotenkin liian nipo tai jotain?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "just"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"just"

Vieras
Vai olisitko itse loukkaantunut/suuttunut?

Olen rv 21+2 (toinen lapsi) ja eilen illalla vauva myllersi mahassa niin paljon, että ajattelin että nyt saattais miehellä olla mahdollisuus tuntea liikkeet käteen. Mies siinä pelasi pleikallaan ja menin olkkarin lattialle makaamaan kun siinä asennosa itse olen tuntenut käteen liikkeet parhaiten. Sanoin, että nyt voisit tuntea jos haluat. Mies tuli viereen mutta koko ajan pelasi samalla. Näytin sitten kohdan mistä liikkeet tuntuu ja mies laittoi käden vatsalle. Toisella kädellä pelasi koko ajan ja katsoi telkkaa. Sitten tunsi liikkeen. Sanoi vain että "Joo nyt tuntu" ja poistui takas sohvalle pelaamaan. No, sitten sanoin että nyt kääntyilee että vois tuntua vielä paremmin, tuli vaan ja laitto käden ja hetken päästä tunsi ja taas sama, poistui vaan sohvalle, aivan niinkuin se hetki ei olis merkannu miehelle mitään. Mulle tuli paha mieli. En voi sille mitään :( Olenko turhan nipottaja vai saako tuollaisesta pahoittaa mielen kun tulee tunne ettei miestä kiinnosta lainkaan.

Aina saa pahottaa mielensä kun siltä tuntuu... etenkin raskaana.
Mutta joo, noilla viikoilla mies ei yleensä vielä ole ihan sisäistänyt juttua, tai ehkä jollain tasolla on, mutta miehen päässä itse asian konkretisoitumiseen on vielä niin pitkä aika, että hän ei osaa sillä tavalla asiaan vielä herkistyä.

Meillä oli vähän vastaavanlainen episodi ja loukkaannuin ihan samalla tavalla, mutta muutamia viikkoja myöhemmin mieskin on alkanut tajuamaan, että hänestä todella tulee isä ja siellä mahassa todella kasvaa vauva ja tuo liikkeiden kokeileminenkin on saanut ihan eri merkityksen.

Kiinnostihan sitä! Vääntäytyi kanssasi lattialle kokeilemaan massua! Miehesi on vain siitä ainutlaatuinen, että osaa tehdä kahta asiaa ythäaikaa.

:D :D

Miehille se vauva-asia yleensä konkretisoituu vasta siinä vaiheessa, kun se on tullut sieltä masusta ulos. =)

Kiinnostihan sitä! Vääntäytyi kanssasi lattialle kokeilemaan massua! Miehesi on vain siitä ainutlaatuinen, että osaa tehdä kahta asiaa ythäaikaa.

No eipä siltä tuntunut että kiinnosti paljoakaan kun samaan aikaan pitää räiskiä jotain sotapeliä. Tosi kiva lukea ja kuulla muilta että niiden miehet on herkistyny, jotkut ihan kyyneellin. No, en toki halua tai vaadi että pitää alkaa rääkymään mutta ois nyt ees kattonut silmiin ja ihastellut potkuja. Onhan ne hänen toisen lapsensa ekat potkut jotka tuntee.

Tässä oli sinulle pieni ennakkonäkymä tulevaisuuteen. Sinä hoidat vauvan ja mies pelaa. Eihän sitä peliä toki viitsi keskeyttää, vaikka vauva vähän huutaisikin. Äitihän on aina käytettävissä.

Kuten vewrrti totesi, miehet eivät osaa tehdä kahta asiaa samanaikaisesti. Miehillä on myös taito sulkea korvansa, jos eivät jaksa kuunnella. Valitettavasti joskus menee myös tärkeää tietoa sitten ohi korvien. Miehet ovat miehiä, ei pikkuasioista kannata loukkaantua :) Jos ei olisi ollenkaan tullut kokeilemaan masua, sitten olisi kyllä ollut syytä loukkaantua.

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;23108717:
no ei tuo nyt sitä osoita, etteikö miestäsi kiinnostaisi. olis varmaan kannattanut odottaa niin kauan, että peli olis loppunut. tai johonkin toiseen hetkeen, jolloin pelikone ei olis ollut siinä ukon käsissä

Niin, toiseen hetkeen joka sitten taas saattaa olla muutamien päivien päästä. Vauvalla kun on vielä niin paljon tilaa liikkua ja potkii taakse päin, etuseinä istukka että itsekin olen välillä hukassa että kun vauva ei liiku. Ja mies nyt sattuu olemaan niin paljon töissä että sillon kun vauva liikkui, ajattelin että mieskin haluaisi kokeilla. Mutta ai, olinkin paska vaimo kun menin häiritsemään herran peliä :(

Meillä kaikki lapset olleet vatsassa tosi rauhallisia ja mies ei ole jaksanut odotella, että tuntisi liikkeitä. Ei ole siis koskaan tuntenut. On sanonut aina, että hänelle riittää, kun minä sanon, ettäkaikki on hyvin. Ei koe sitä vatsan koskettelua niin tarpeellisena. Olen itsekin siitä joskus loukkaantunut, mutta tärkeämpää lienee se millainen isä on noille lapsille. Tiedän monia miehiä, jotka on paijanneet sitä vaimon vatsaa, mutta sitten ne lapset jääkin vähemmälle huomiolle.

Tässä oli sinulle pieni ennakkonäkymä tulevaisuuteen. Sinä hoidat vauvan ja mies pelaa. Eihän sitä peliä toki viitsi keskeyttää, vaikka vauva vähän huutaisikin. Äitihän on aina käytettävissä.

Eiköhän ap jo tiedä mihin miehensä kykenee. Onhan heillä lapsi jo ennestäänkin.

Mies on hyvä isä tyttärellemme, ja uskon että on myös tälle tulevalle lapselle!

En vaan voi sille mitään että se tuntui pahalta. Mies kun on itsekin odottanut liikkeitä tältä, esikoiselta hän tunsi liikkeet jo 19+, nyt on jo 21+... No, voihan nuo raskaushormonit tehdä tehtävänsä. Mies kuitenkin pyysi anteeksi ja oli pahoillaan. Taisi itsekin tajuta että peli meni edelle, vaikkei sen niin pidä mennä, ainakaan meidän suhteessa ja kodissa. Antaisinko anteeksi.

[QUOTE="a p";23108724]No eipä siltä tuntunut että kiinnosti paljoakaan kun samaan aikaan pitää räiskiä jotain sotapeliä. Tosi kiva lukea ja kuulla muilta että niiden miehet on herkistyny, jotkut ihan kyyneellin. No, en toki halua tai vaadi että pitää alkaa rääkymään mutta ois nyt ees kattonut silmiin ja ihastellut potkuja. Onhan ne hänen toisen lapsensa ekat potkut jotka tuntee.[/QUOTE]

Mä väitän että suurin osa isistä ei oikein raskausaikana tajua sitä vauvan oikeasti olemassa olemista. Enemmän mä olen lukenut näitä juttuja jossa äiti pitää lapsesa isää välinpitämättömänä koska ei suunnilleen itke ekan kerran liikkeet tuntiessaan. Munkin mies saattoi vaan kasoa kauhistuneena kun vauva riehui mahassa niin että se oikeasti näkyikin päällepäin, ja tuolloin viikkoja oli jo yli 30. :D Yleensä hän vaan kysyi eikö mua satu tms. eikä juurikaan osannut ajatella että se on se meidän vauva. Vasta kun poika syntyi, mies kuulemma tajusi oikeasti tulleensa isäksi. Ja velä pari viikkoakin vauvan syntymästä saattoi hämmästyneenä sanoa että "ulla on lapsi" tai "mä oon nyt isä".

Älä loukkaannu, sun miehes kuitenkin tuli ihan lattialle asti kokeilemaan vauvan liikkeitä. Ehkä hän tahtoo itsekseen pohtia niiden aiheuttamia tuntemuksia, tai oli vaan oikeasti niin hämmentynyt ettei tiennyt mitä sanoa.

mieheltä tuli aamulla aikaisin viestikin. Kertoi olevansa todella pahoillaan eilisestä ja ymmärtää miksi suutahdin. Sanoi toivovansa että annan anteeksi mutta ymmärtää että jos en anna. Voi toista. En mä nyt koko elämää sille tästä ajatellut vihotella, mutta sille en voi mitään että sillä hetkellä kyllä kiehahti vähä yli. Ehkä laitan viestin, että ei se mitään. Keskitytään tulevaan.

[QUOTE="a p";23108868]mieheltä tuli aamulla aikaisin viestikin. Kertoi olevansa todella pahoillaan eilisestä ja ymmärtää miksi suutahdin. Sanoi toivovansa että annan anteeksi mutta ymmärtää että jos en anna. Voi toista. En mä nyt koko elämää sille tästä ajatellut vihotella, mutta sille en voi mitään että sillä hetkellä kyllä kiehahti vähä yli. Ehkä laitan viestin, että ei se mitään. Keskitytään tulevaan.[/QUOTE]

Anna armoa mies-paralle, ei hän tarkoittanut loukata sua.

[QUOTE="a p";23108868]mieheltä tuli aamulla aikaisin viestikin. Kertoi olevansa todella pahoillaan eilisestä ja ymmärtää miksi suutahdin. Sanoi toivovansa että annan anteeksi mutta ymmärtää että jos en anna. Voi toista. En mä nyt koko elämää sille tästä ajatellut vihotella, mutta sille en voi mitään että sillä hetkellä kyllä kiehahti vähä yli. Ehkä laitan viestin, että ei se mitään. Keskitytään tulevaan.[/QUOTE]

Ei oo totta..
Jos oot täysin tosissas näiden viestien kanssa niin voi luoja,en ymmärrä.
Sääliksi käy sun miestäsi.
Noin älyttömän pienestä asiasta suutut ja sitten vielä viestitellään kuin kyseessä olisi ollut vähintääkin valtava parisuhdekriisi kuten pettäminen,huhhuh..
Oli kyllä koomista kuvitella tuota tilannetta. :D

Ei oo totta..
Jos oot täysin tosissas näiden viestien kanssa niin voi luoja,en ymmärrä.
Sääliksi käy sun miestäsi.
Noin älyttömän pienestä asiasta suutut ja sitten vielä viestitellään kuin kyseessä olisi ollut vähintääkin valtava parisuhdekriisi kuten pettäminen,huhhuh..
Oli kyllä koomista kuvitella tuota tilannetta. :D

Itse olet sairas. Sairas on monesti ihminen, joka ei ymmärrä mitään muita kuin omia näkökantoja. Ja tulee ne vielä ääneen sanomaan tai kirjoittamaan. Se on sairasta, jos joku, että luulee olevansa ainoa joka on oikeassa.

Meill nyt vaan menee näin, että jos toista ei huomioida, niin sillon pahotetaan mieli. Ja toinen tajuaa tekevänsä typerästi.

kyllä tuo muakin ärsyttäisi, mutta pelaamisen takia on tehnyt heittää mies pihalle.
Mm. silloin, kun mies oli taaperon kanssa alakerrassa, pelaten samalla pleikkaria. Yhtäkkiä huusi minua äkkiä paikalle. Tulin alakertaan, ja vastassa oli taapero jolta vuoti verta nenästä, sekä mies joka edelleen herpaantumatta pelasi sitä pleikkaria :headwall:

kyllä tuo muakin ärsyttäisi, mutta pelaamisen takia on tehnyt heittää mies pihalle.
Mm. silloin, kun mies oli taaperon kanssa alakerrassa, pelaten samalla pleikkaria. Yhtäkkiä huusi minua äkkiä paikalle. Tulin alakertaan, ja vastassa oli taapero jolta vuoti verta nenästä, sekä mies joka edelleen herpaantumatta pelasi sitä pleikkaria :headwall:

no kyllä sillon vois ainakin johdon repiä ja nakata pihalle. jos ei näistä viestitetä niin ei mitään opitakkaan. viestin on parempi olla ikimuistoinen ja hiukan hassu kuin jotain latteaa närinää tai pyhää vihaa hiljaisella tulella.

Yhteistyössä