Oonko mä kamala, kun haluaisin tyttölapsen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitie

Vieras
Meillä on kaksi poikaa. Ihanaa, suloista ja rakasta poikaa. Kolmannen lapsen haluan vielä, ehkä neljännenkin. Ja haluaisin sen lapsen olevan tytön. Olisin toki iloinen pojastakin, mutta jos saisin tytön olisin vielä iloisempi.

Jotenkin on huono omatunto tästä tyttökaipuusta. Ihan kuin en olisi kiitollinen lapsistani. Jos mulle nyt sanottaisiin, että seuraava lapsi on poika olisin iloinen. Mutta tytöstä olisin varmaan vielä iloisempi. Tiedän, että lasten saaminen ei ole itsestäänselvyys, olen vaikean keskenmenon saanut raskauksien välissä ja toinen lapsemme meinasi menehtyä vauvana. En noita murusia vaihtaisi pois mitenkään, mutta kolmannen tai neljännen lapsen toivoisin olevan tyttö.

Tuttavapiirissä kaikilla useampi lapsisilla perheillä on tyttöjä ja poikia. Haluaisin tyttöjuttuja ja prinsessahömpötystä, poikahommista olen ihan ulkona.

Tyttö kaipuusi on ihan normaalia ja luonnollista, mutta jos se menee niin pitkälle että et pystyisi rakastamaa uutta lasta jos se on poika niin silloin on menty liian pitkälle.

Meillä on 3 poikaa ja tyttö ja myönnän että purskahdin itkuun ultrassa kun lääkäri kertoi että on tyttö tulossa...

Voisin kuvitella olevani pikkuisen pettynyt, jos tulisin raskaaksi ja lapsi olisikin poika. Mutta rakastaisin lasta takuulla ihan yhtä paljon kuitenkin. Päällimmäisenä mulla on halu saada ainakin yksi LAPSI vielä, tyytyväinen olisin tyttöön ja poikaankin. Mutta kyllä se tyttöuutinen saattaisi saada hymyn karehtimaan kasvoille. Ja ehkä pari pientä ilonkyyneltäkin saattaisi silmäkulmasta vierähtää. Jotenkin en vaan osaa kuvitella saavani tyttöä vaan pelkkiä poikia.

Et ole. Meillä on esikoispoika ja kuopus on tyttö. Itse toivoin kovasti jo toisesta lapsesta tyttöä ja se meille suotiin. Olin aivan onneni kukkuloilla, kun ultrassa sain kuulla odottavani tyttöä, enkä meinannut todeksi uskoa. Aattelin, että meille tulee vaan vilkkaita poikia :D

Yhteistyössä