H
hä
Vieras
Esikoinen nyt 2 vuotias. Toinen masussa tulossa, puolivälissä mennään ja oikeastaan en kamalasti ajattele vauvaa. Ainakaan samalla tavalla kuin esikoista odotusaikana. Johtuuko sitten siitä, että päivät esikoisen kanssa on täynnä puuhaa ja touhua. On jo lapsi mihin keskittyä.
Lisäks olen miettinyt, että pystynkö rakastamaan tätä toista lasta, kun KAIKKI RAKKAUS MENEE JO ESIKOISELLE. Onko nämä tällaiset tunteet normaaleja? Sallittuja? Tuntuu kamalalta ajatella näin.
Tuntuu että olen kylmä ihminen kun en rakasta vatsassa olevaa lastani vielä. En vain pysty rakastamaan tai luomaan suhdetta. Toki haluan että hänellä on kaikki hyvin ja en juo enkä polta, no polttanut en ole koskaan, ja muutenkin ajattelen vauvan parasta omien elämäntapojeni kautta. Mutta missä se suhde on, mikä oli esikoiseen jo raskausaikana :O
Kertokaa oletteko muut tunteneet näin ja mistä tämä voi johtua. Kuitenkin koko ajan ajattelen että kyllä mä sitten rakastan tätäkin kun se maailmaan putkahtaa ja se suhde vahvistuu kun saa lapsen syliin. Mutta mitä jos ei näin olekaan. Pelottaa
Lisäks olen miettinyt, että pystynkö rakastamaan tätä toista lasta, kun KAIKKI RAKKAUS MENEE JO ESIKOISELLE. Onko nämä tällaiset tunteet normaaleja? Sallittuja? Tuntuu kamalalta ajatella näin.
Kertokaa oletteko muut tunteneet näin ja mistä tämä voi johtua. Kuitenkin koko ajan ajattelen että kyllä mä sitten rakastan tätäkin kun se maailmaan putkahtaa ja se suhde vahvistuu kun saa lapsen syliin. Mutta mitä jos ei näin olekaan. Pelottaa