Oonko mä nyt ihan saamaton ja huono äiti?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"Vieras"

Vieras
Meidän kuopus on 1v7kk ja sillä on vieläkin se unipullonsa. Eli sängyssä juo maidon ennen nukahtamista. Joo, tiedän ettei tee hampaille hyvää jne. En oo ees kamalasti kokeillu vierottaa siitä, kun tuntuu että se on niin tärkeä. Ei huoli tuttia, niin ei ole sellaista "turvaa".
Esikoinen oli vuoden kun luovuttiin unipullosta, mutta sillä oli se tutti. Hänen kanssaan luovuttiin tutista 2vuotiaana, kun oli tarpeeksi vanha ymmärtämään että tutit " vietiin" pupuvauvoille.

Onko ihan hirveetä, jos odottelen ton pullon kanssa nyt samallalailla, että ymmärtäisi. Sinne n. 2 vuoteen saakka?
 
No mä alotin muistaakseni viime viikolla ketjun ku meidän just 3veellä on pullo vielä. :) Löytyi muitakin.No kait meillä ois vieroitus edessä piakkoin, täytyy varmaan lahjoa jollain.
 
Vettä ei huoli :/ eli sillä samalla huudolla sitten luovuttais koko pullosta. Ehkä mä joulun jälkeen alan miettimään, ennen en viitsi kun joulu ollaan anoppilassa niin ei siellä viitsi huudattaa.
 
Siis miksi lapsi ei voisi juoda maitoa ennnen nukkumaanmenoa? Miten Se hampaisiin vaikuttaa sen enempää kuin iltapala!? :D Nokkamukista meillä juo 2,5v maidot ja hampaat käydään pesemässä kunnes sitten nukahtaa. En ymmärrä mikä nyt menee väärin? :D
 
Mielenkiinnolla luin. Meillä ei ole ollut unipulloa eikä tuttia koskaan. Eikä itseasiassa tuttipulloakaan. Imetetty vuoden ikään ja sitten mukista normimaitoa. Lapsia kaksi.

Siis lapsi nukahtaa siihen maidonjuontiin? Onko päiväunille nukahtaessa sama juttu? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun ei ole itsellä kokemusta.
 
Joo, eli meillä nukahtaa siihen maidonjuontiin ja sehän ei ole hampaille hyvä. Päikkäreillä ja yöunilla, isompi ei ollut noin "fanaattinen" tuon suhteen. Luulen että se tutti auttoi siinä. Tää nuorempi nukkuikin sitten ensimmäiset 10kk tissi suussa, pitäen mua tuttinaan. Sitten saatiin siirrettyä tohon pulloon, kun en enää jaksanut sitä tuttina oloa.
 
[QUOTE="...";27693090]Entäs jos iiihan pikkuhiljaa kokeilet laimentaa maitoa vedellä, kunnes lopulta kokeilet jättää maidon siitä kokonaan pois.[/QUOTE]

Tätä voiskin kokeilla, kiitos! :)
 
[QUOTE="minä vaan";27693106]Mielenkiinnolla luin. Meillä ei ole ollut unipulloa eikä tuttia koskaan. Eikä itseasiassa tuttipulloakaan. Imetetty vuoden ikään ja sitten mukista normimaitoa. Lapsia kaksi.

Siis lapsi nukahtaa siihen maidonjuontiin? Onko päiväunille nukahtaessa sama juttu? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun ei ole itsellä kokemusta.[/QUOTE]

Meillä noilla molemmilla ollut tosi suuri "imutarve", jotain aina suussa. Jos ei tuttia tai sitä pulloa, niin sitten imivät sormia jne. ja ne meni aika usein turhan syvällekin ja sitten vatsansisältö pihalle :/
 

Yhteistyössä