Oonko mä teidän mielestä sairas?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaks

Vieras
Kun haluaisin vaihtaa paikkakuntaa sillä perusteella, etten viihdy täällä. En voi kuvitella rakentavani tänne koskaan taloa ja haluaisin katella eri paikkakuntia, et mikä tuntuis siltä "kodilta" eniten ja minne sen talon lopulta rakentais.

Miehen mielestä jompi kumpi meistä joutaa mielisairaalaan sen takia. Minä kai siks, etten viihdy täällä, vaikka miehen ja läheisten mielestä mun pitäis täällä viihtyä ja asua loppu elämäni. Niin ja siks joutaisin kuulemma kans mielisairaalaan, kun mun muuttoperusteet on noin hatarat. Eli että vain siks, etten viihdy täällä...
Mies kai joutais miehen mielestä mielisairaalaan muuton jälkeen siks, että mä pakotan sen menemään töihin muualle ja tutustumaan muihin ihmisiin.

Mies siis viihtyy nykyisellä paikkakunnallamme mainiosti, hänellä on täällä ystäviä, siteitä ja suhteita jne. Kummallakaan meistä ei ole vakituista työpaikkaa ja miehen työpaikat on lähinnä kuukauden mittaisia pätkähommia.

Aika karseeta, ku kukaan ei ymmärrä miks ihmeessä haluaisin täältä pois ja että luulenko muka että onni ois jossain muualla jne... Ja kaikki koittaa tolkuttaa, että samat ongelmat ne siirtyy sun mukana muuallekki, et turha muuttaa... Jne jne jne kalakatusta saa koko ajan kuunnella! Eikö ihminen saa haluta vaihtaa paikkakuntaa? Onko pakko vaan asua täällä siks, että muiden mielestä meidän kannattais asua täällä ja että mieheni viihtyy täällä!?

Tää on nähty niin monta kertaa: jos on syntynyt maalla tai pikku kaupungissa, niin siellä haluaa olla hautaan asti tai ainakin palata takaisin ennen hautaa. Hesastakin on moni palannut heinäpeltojen keskelle.

Oletko kertonut tuon jo aiemmin miehelle vai tuliko se yllärinä? Jos mies on kuvitellut teidän olevan tyytyväisiä eikä ole niin kulkuriluonne?

Ymmärrän molempia, se kai ratkaisee onko tuo tiedetty koko ajan vai tuliko puun takaa. Oletko yrittänyt sopeutua vai onko se polte vaan olemassa?

Joskus rakkaus ei riitä, jos arki ei toimi.

Siis miksi jäsit muiden mieliksi asumaan jonnekin jossa et viihdy?

Eihän sinua sinne mikään sinua, jos ei vakityöpaikkaakaan ole. Voitko muka jäädä jonnekin vain miehesi mieliksi?

Ottakaan ihmiset itseänne niskasta kiinni ja tehkää jotain asioiden eteen älkääkä vaan valittako ja voivotelko. Ei ne asiat sillä tavalla miksikään muutu.

tottahan sekin on, että monet ongelmat ei häviä sillä että "niitä pakenee".
miksi et viihdy tuossa paikassa ? oletko joskus viihtynyt ? kauanko olette asuneet ? onko lapsia ? *kyselyikä* :D

Mä haluaisin vaihtaa paikkakuntaa. Kyllä onni voi olla muuallakin. Mulla ei koskaan ole ollut ongelmia ihmisten kanssa ennen tänne muuttamista. Tempperamentit ja tavat ei käy ollenkaan yksiin. Olen sosiaalinen ja tutustun helposti ihmisiin. Täällä ei oteta ulkopuolista mukaan, kun en ole syntyjäni paikkakuntalainen. Onneksi minulla on vanhoja ystäviä ja ystäviä niistä jotka ovat tänne muuttaneet ja kokevat saman ilmiön.

Me muutettiin miehen kanssa pois toisesta kaupungista toiseen juuri tuolla perusteella. Siinä välissä asuimme hetken synnyinkunnassamme. Mutta tämä kaupunki jossa nyt asumme tuntuu ensimmäistä kertaa ihan oikeasti siltä omalta ensimmäiseltä kodilta. Kummallakaan ei ole valittamista kun oikea kaupunki löytyi. Sitä en tiedä tulemmeko joskus ostamaan täältä omakotitalon vai emme ja minne lopulta päädymme, mutta nyt viihdymme mainiosti.

Mieheltäsi on todella itsekästä vain sillä perustein pitää teitä siinä kaupungissa. Onko hän ajatellut ettei välttämättä tarvitse muuttaa sinne 500km päähän asuin seudusta? Mekin asutaan nyt 60km asuin seudusta matka tuntuu sopivan lyhyeltä esim. jos haluaa mennä vaikka vaan käymään kylässä sukulaisilla. Jos miehesi ei vain uskalla aikuistua ja muuttaa pois sukulaisten helmoista?

Yhteistyössä