Oonko nuono iskä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Iskä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tiedä olitko nuono. Huono et ainakaan. Tekee äiditkin tuota. Ainakin syrjäisemmillä paikoilla turvallista tai pienissä kylissä.

?

Niin, että jos jotkut äiditkin sitä tekee niin isätkin voi..? Meillä ei vauvaa jätetä yksin autoon missään olosuhteissa. Noin pieni vauva jatkaa uniaan turvakaukalossa vaikka mukaan otetaankin.

Alkuperäinen kirjoittaja Iskä:
Jätin vauvan 4kk autoon yksin nukkumaan kun hain kaupasta kurkun. Oonko huono iskä kun en viitsinyt herättää pikkusta nopean kauppareissun takia?

Eiks turvakaukaloa saanut mukaan?

Tosiaan riippuu kauppareissun ajasta :) Sittarissa kurkun hakuun saa menemään paljon enemmän aikaa kuin jossain lähikaupassa...

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Lapsia kuolee autoihin useampia vuosittain ympäri maailman. Joskus autovaras iskee ja vie myös lapsen huomaamattaan. Auto voi myös syttyä tuleen.

Mutta autovarkaasta lapsi voi saada paremman isän.

Ulkona oli 17'C ja satoi vettä. Kuumuus ei siis ollut ongelma. Se oli lähikauppa ja jonoa ei ollut yhtään joten sain asiani hoidettua nopeasti. Turvakaukalon olisi saanut mukaan, mutta ajattelin että saan asiani nopeammin hoidettua näin. Pahinta mitä tuossa nyt olisi voinut sattua niin on se että vauva olisi herännyt heti lähdettyäni ja itkenyt sen 2min kun tulin takaisin. Tietysti auto olisi voitu varastaa tai meteoriitti pudota auton päälle jne. Vai onko jotain mitä olisi vielä voinut sattua mikä ei ole tullut mieleeni?

Lapsia kuolee autoihin useampia vuosittain ympäri maailman. Joskus autovaras iskee ja vie myös lapsen huomaamattaan. Auto voi myös syttyä tuleen.

Mietin tuota auton varastamistakin, mutta todennäköisyys sille on samaa luokkaa kuin se että jos olisin ottanut vauvan mukaan ja tämän takia olisimme molemmat jääneet parkkipaikalla auton alle ja kuolleet. Siis aika kaukaa haettua.

Alkuperäinen kirjoittaja AP:
Ulkona oli 17'C ja satoi vettä. Kuumuus ei siis ollut ongelma. Se oli lähikauppa ja jonoa ei ollut yhtään joten sain asiani hoidettua nopeasti. Turvakaukalon olisi saanut mukaan, mutta ajattelin että saan asiani nopeammin hoidettua näin. Pahinta mitä tuossa nyt olisi voinut sattua niin on se että vauva olisi herännyt heti lähdettyäni ja itkenyt sen 2min kun tulin takaisin. Tietysti auto olisi voitu varastaa tai meteoriitti pudota auton päälle jne. Vai onko jotain mitä olisi vielä voinut sattua mikä ei ole tullut mieleeni?

Mietin tuota auton varastamistakin, mutta todennäköisyys sille on samaa luokkaa kuin se että jos olisin ottanut vauvan mukaan ja tämän takia olisimme molemmat jääneet parkkipaikalla auton alle ja kuolleet. Siis aika kaukaa haettua.

Niin no, todennäköisyys voi olla pieni, mutta jonkun kohdalle se kuitenkin välillä sattuu.

Hyvin harva ikinä tahallaan aiheuttaa vahinkoja mutta silti niitä (ihan uskomattomiakin) välillä sattuu. Siksi jokaisen vänhemman velvollisuus on kaikin mahdollisin keinoin välttää niitä. IKINÄ ei pidä ajatella että sitä ei voi sattua meille..

Niin no, todennäköisyys voi olla pieni, mutta jonkun kohdalle se kuitenkin välillä sattuu.

Onko sinulla lasta/lapsia? Nukkuuko se koskaan rattaissa ulkona ilman, että vartioit vieressä?

Haluaisin tähän nyt ihan oikeita syitä miksi näin ei olisi voinut tehdä, koska itse en niitä keksi.

Onko sinulla lasta/lapsia? Nukkuuko se koskaan rattaissa ulkona ilman, että vartioit vieressä?

Haluaisin tähän nyt ihan oikeita syitä miksi näin ei olisi voinut tehdä, koska itse en niitä keksi.

Miksi täällä kyselet toisten mielipiteitä jos kerran itse olet varma että teit oikein?

Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Hyvin harva ikinä tahallaan aiheuttaa vahinkoja mutta silti niitä (ihan uskomattomiakin) välillä sattuu. Siksi jokaisen vänhemman velvollisuus on kaikin mahdollisin keinoin välttää niitä. IKINÄ ei pidä ajatella että sitä ei voi sattua meille..

Mitä todennäköistä vältettävää tässä mielestäsi on? Auton varastamisen mahdollisuus on sama kuin että jäisin auton alle vauvan kanssa matkalla autosta kauppaan.

Hei nyt oikeesti ne ketkä on sitä mieltä että tein väärin niin perusteluita.

On lapsia. Eivät ole nukkuneet ulkona ilman vartiointia, ulkona nukkuminen rajoittunut partsilla nukkumiseen silmieni alla. Autostereoista moni irrottaa sen etupaneelin varkaiden pelossa, mutta vauvan voi vapaasti jättää autoon?

Mä oon kerran jättänyt yli 2 vuotiaan autoon siks aikaa kun kävin hakemassa vesipullon minikokoisesta siwasta. Oli meinaan reippaasti yli 20 astetta pakkasta ulkona... Mut noin pientä vauvaa en ikinä uskaltais jättää...

Jätin vauvan 4kk autoon yksin nukkumaan kun hain kaupasta kurkun. Oonko huono iskä kun en viitsinyt herättää pikkusta nopean kauppareissun takia?

Miksi lapsi pitää herättää jos ottaa mukaan kauppaan?

Miksi täällä kyselet toisten mielipiteitä jos kerran itse olet varma että teit oikein?

En ole varma vaan herätän keskustelua aiheesta ja jos täällä olisi vaikka ihminen joka pystyisi sanomaan jonkun pätevän syyn miksi niin ei kuulu tehdä ja mitä itse en ole tullut ajatelleeksi.

Mitä todennäköistä vältettävää tässä mielestäsi on? Auton varastamisen mahdollisuus on sama kuin että jäisin auton alle vauvan kanssa matkalla autosta kauppaan.

Hei nyt oikeesti ne ketkä on sitä mieltä että tein väärin niin perusteluita.

Vauva on kaukalossa köytettynä eikä pääse liikkumaan. Jos esim. puklaa päälleen niin vetää selälle kallellaan ollessaan puklut henkeen. Ja ennen kun alat kritisoida niin kyllä, näin on tapahtunut, myös Suomessa.

Mä nyt en yleensäkään jätä lasta yksin lukittuun tilaan ja lähde muualle. Sä et koskaan voi tietää kuinka paha ruuhka kassajonossa on, vartissa ehtii tapahtua ihmeitä siellä autossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Essie:
Mä oon kerran jättänyt yli 2 vuotiaan autoon siks aikaa kun kävin hakemassa vesipullon minikokoisesta siwasta. Oli meinaan reippaasti yli 20 astetta pakkasta ulkona... Mut noin pientä vauvaa en ikinä uskaltais jättää...

Tästä tulikin mieleen, että mitä eroa on jättää 4kk vauva tai esim yllä mainittu 2 v lapsi tai vaikka 6v lapsi autoon?

Alkuperäinen kirjoittaja Miksi:

Miksi lapsi pitää herättää jos ottaa mukaan kauppaan?

Niin, jos turvakaukalossa, eikö se lähde mukaan kivuttomasti?

Yhteistyössä