Oonko oikeesti ainut joka pesee potan sen jälkeen kun lapsi on siihen kakannu?

pelottava pontso

Aktiivinen jäsen
08.10.2006
10 493
2
36
Serkku käväs lapsesa kanssa ja hänen lapsi sit kävi kakalla potalla. Äiti vaan otti potan, laski pikkusen vettä päälle ja kippas pönttöön.
Pisti potan paikoilleen. Siellä on kivat jarrujälet mut serkku vaan sanoi ettei hää koskaan pese pottaa, ihan turhaa kun joskus sontii lapsi siihen uudelleen kuitenkin.
Kauhee käry oli vessassa ja kävin pesasemassa potan.
Niin teen aina kun mein pienin siihen tekee tarpeensa.
Pesastaan mein pönttökii aina kun aikuiselta jää jarruviivat :D
Miks ei sitten lapsen pottaa?

Kuka muu pesee potan vai oonko kummajainen?

Alkuperäinen kirjoittaja pelottava pontso:
Serkku käväs lapsesa kanssa ja hänen lapsi sit kävi kakalla potalla. Äiti vaan otti potan, laski pikkusen vettä päälle ja kippas pönttöön.
Pisti potan paikoilleen. Siellä on kivat jarrujälet mut serkku vaan sanoi ettei hää koskaan pese pottaa, ihan turhaa kun joskus sontii lapsi siihen uudelleen kuitenkin.
Kauhee käry oli vessassa ja kävin pesasemassa potan.
Niin teen aina kun mein pienin siihen tekee tarpeensa.
Pesastaan mein pönttökii aina kun aikuiselta jää jarruviivat :D
Miks ei sitten lapsen pottaa?

Kuka muu pesee potan vai oonko kummajainen?

ja tollla perusteela sä kuvittelet olevasi ainut joka pesee potan...

En ole koskaan kai astianpesuaineella hangannut, mutta en minä sitä takavuosina kakkaiseksikaan käytön jälkeen jättänyt... Nyt tuo pieni ei vielä potasta perusta ja säilytämme siinä puupalikoita.

Alkuperäinen kirjoittaja kysyy:
mä huuhtelen sitä niin kauan että siinä ei näy enää kakkaa.. lasketaanko tämä sitte pesemiseksi????

Näin minäkin. Ja aina huuhtelen pissankin jälkeen.
Hyih, kipeetä tekis jos istuttaisin lasta paskaselle potalle. *mielessä kuva kuinka pienet kärpäset piirittää sitä pottaa asioinnin aikanakin*

Pesen kyllä tottakai, mutta täytyy sanoo, et mun mieheni ei pese ja joudun peseen sit senkin puolesta. Siis silloin kun se on auttamassa meitin pikkuista pottahommissa. Musta ois yököttävää aatella, et lapsen tarttis siihen käydä seuraavillakin tarpeilla likasessa potassa. Huuhdellaanhan pöntötkin vetämällä tarpeiden jälkeen. Kukaan iso ihmeinenkään mee toisen terpeiden päälle tekeen omiaan.

pestään se kyllä meilläkin ja pisunkin jälkeen vedellä huuhtasen. Pestään meillä kyllä koko vessakin välillä useaan kertaan päivässä kun jäpät itse pottansa pönttöön kippaavat :kieh: eikä todellakaan aina pisut pöntön reunojen sisäpuolelle mahdu :ashamed:

Mä huuhtasen sen aina vedellä. Onko se pesemistä vai vaan huuhtasemista?:D Tietty, jos jää jälkiä niin sitten pesen sen ihan pesuaineella. Säännöllisen epäsäännöllisesti sit pesen kloriitilla, jotta pöppendaalit katoo poies.

En nyt yhtään ymmärrä, siis ettekö saa sitä suihkuttamalla puhtaaksi vaan se pitää pestä?? Mitä liimakakkalapsia teillä oikein on. Ei minun ainakaan ole koskaan tarvinnut harjaan turvautua.

Ehkä mun pitäs alkaa peseen se kloriitilla joka välissä. Lapsen uusin villitys potalle istuessa on se, että heti käsi potan pohjalle ja sit sormi suuhun ja luuuuuurps. Ja sama myös sillon ku pissa tulee. Ain ei millään ehi siihen väliin, ku toi laps on niin nopee. Ällöä. Onpahan mitä kertoa lapselle sit ku se on iso. Ja vastustuskyky kasvaa....... :whistle:

Siis MITEN te sen potan pesette joka käytön jälkeen?!

Meillä huuhdellaan potta sekä pissan että kakan jälkeen puhtaaksi (mitään jarrujälkiä sinne ei saa jäädä), mutta eipäs oo taas tullut pieneen mieleenkään, etteikö se ja viikottainen pesu yleispuhdistusaineella riittäisi...

Oonko mä ihan hakoteillä?

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:
Siis MITEN te sen potan pesette joka käytön jälkeen?!

Meillä huuhdellaan potta sekä pissan että kakan jälkeen puhtaaksi (mitään jarrujälkiä sinne ei saa jäädä), mutta eipäs oo taas tullut pieneen mieleenkään, etteikö se ja viikottainen pesu yleispuhdistusaineella riittäisi...

Oonko mä ihan hakoteillä?

Lähinnä siis haetaan takaa jotta jäljet poies käytön jälkeen..

Ja sitten "oikea" pesu viikottain jne..

Yhteistyössä