Oonko outo? Pidän puhelinta aina vain vasemmalla korvalla.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Maj"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon vasuri ja pidän aina puhelinta vasemmalla korvalla.

Ihminen voi olla joko oikea- tai vasenkorvainen (samoin kuin oikea- tai vasenjalkainen, -kätinen, -silmäinen). Joskus tein tällaisen testin, missä kartoitettiin näitä. En enää muista, mikä kombinaatio mulle tuli.)

Mä olen oikeakätinen ja pidän puhelinta aina oikealla korvalla. Jos yritän vaihtaa vasemmalle niin tuntuu etten kuule kunnolla vaikka molemmissa korvissa on ihan yhtä hyvä kuulo. Kaiken lisäksi mun oikeaa korvalehteä on aikanaan leikelty ja sitä edelleen hieman aristaa joten senkin puolesta vasen korva olisi parempi "puhelinkorva" mutta en vaan pysty vaihtamaan sitä.

Mä en oikeen ymmärrä, pitääkö oikeakätiset jotka pitää vasemmalla korvalla kiinni siitä luurista sitten vasemmalla kädellä kun muutenhan se on aika hankalaa. Itse oikeakätinen ja lähes aina oikealla korvalla.

[QUOTE="a.p.";29760489]Voiskos tosiaan periytyä lankapuhelimen ajoista, jolloin oikealla kädellä hoidettiin tuo numeron pyöritys? Linturukkanen taitaa olla oikeessa.[/QUOTE]

Tuskin se siitä on. Suurin syy on se, että silloin oikea käsi on vapaa tekemään muuta, vaikka kirjoittelemaan muistiinpanoja siinä puhuessa. Minä ainakin hommaan paljon muuta puhelimessa ollessa ja ne voi tehdä oikealla kädellä siinä samalla. Asioita hoitaessa taas joutuu usein kirjoittamaan jotain ylös, sekään ei vasemmalla onnistu.

Mä olen oikeakätinen ja pidän vasemmalla korvalla. Kysyin huvikseni tyttäreltäni, joka myös oikeakätinen eikä ole elänyt lankapuhelinaikaa. Hän pitää aina oikealla korvalla. Eli kyllä siinä saattaa olla perää, että ennen on pyörittänyt numerot oikealla kädellä js siksi luuria pitää vasemmalla. Toki yksi syy on myös tuo, että oikea jää vapaaksi esim. kirjoittamista varten.

Käytän molempia korvia :D Mutta useimmiten vasenta vasemmalla kädellä. Veikkaan että osasyy on se että (töissä) käytän yleensä puheluiden aikana tietokonetta, ja hiiren liikuttaminen on vain helpompaa kun kännykkä ei ole tiellä.

Yhteistyössä