Oonko törkee?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nipsu2"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nipsu2"

Vieras
Meidän pojalle syntyy serkku loppuvuodesta (poika pitäis olla), perheessä on ennemmin yks tyttö. He ei oo kauheesti missään tekemisissä omasta aloitteestaan, valittavat aina ku ei käydä kylässä mut asuvat niin lähellä et ei hekään ole käynyt meillä kuin kerran ja ollaan kuitenki useammin käyty. Ei vaan oo mitään innostusta käydä, kun muuten ei pidetä mitään yhteyttä eivätkä koskaan käy vaikka pyytäis. Itse kuitenkin yrittänyt kysellä kuulumisia jne.

Lupailin, et voin jotain vaatetta antaa mitä oon itsekin saanut pojalle mut ei tullu mitään kommenttia...

Oonko röyhkee jos en tarjoakaan enää mitään ja myyn huutiksessa? Parhaita vaatteita en raaski antaa koska osan säästän ja osasta haluan rahat pois. Voisin kyllä edullisesti myydä mut ku eivät maksas kuitenkaan mitään. Oonko röyhkee jos tarjoisin et vois ostaa? Tai sit vaan myyn pois huutiksessa, koska tarviin toki rahaa omankin lapsen isompiin vaatteisiin... Miten toimisit?

[QUOTE="nipsu2";22147698]Meidän pojalle syntyy serkku loppuvuodesta (poika pitäis olla), perheessä on ennemmin yks tyttö. He ei oo kauheesti missään tekemisissä omasta aloitteestaan, valittavat aina ku ei käydä kylässä mut asuvat niin lähellä et ei hekään ole käynyt meillä kuin kerran ja ollaan kuitenki useammin käyty. Ei vaan oo mitään innostusta käydä, kun muuten ei pidetä mitään yhteyttä eivätkä koskaan käy vaikka pyytäis. Itse kuitenkin yrittänyt kysellä kuulumisia jne.

Lupailin, et voin jotain vaatetta antaa mitä oon itsekin saanut pojalle mut ei tullu mitään kommenttia...

Oonko röyhkee jos en tarjoakaan enää mitään ja myyn huutiksessa? Parhaita vaatteita en raaski antaa koska osan säästän ja osasta haluan rahat pois. Voisin kyllä edullisesti myydä mut ku eivät maksas kuitenkaan mitään. Oonko röyhkee jos tarjoisin et vois ostaa? Tai sit vaan myyn pois huutiksessa, koska tarviin toki rahaa omankin lapsen isompiin vaatteisiin... Miten toimisit?[/QUOTE]

Minä antaisin ilmaiseksi tai myisin pois toisaalla. Jos eivät ole kommentoineet milllään tavalla tarjoukseesi, niin oletan sen tarkoittavan, että eivät ole kiinnostuneet. Mutta jos ovat kiinnostuneita, niin en pyytäisi rahaa. Jos itse tarjoan vaatteita, annan ilmaiseksi. Muuten on vähän sellaista pakkomyyntiä.

Mulla on tuttava, joka tuo pussillisen lastenvaatteita ja katselen ne läpi ja ostan pari, ku en kehtaa olla ostamattakaan. Omatoimisesti siis tuo ja kysyy, että kiinnostako.

Mulla on sellainen tunne et he (tai tämä nainen) olettaa, et annan kaikki meidän kalliit ja tosi hyvät vaatteet heille ihan ilmaiseksi. Ku sanoinkin, että saa katsoa jos haluaa noista mitä olen itsekin saanut jos jotain kelpuuttaa. Ne siis voisin toki ilmaiseksikin antaa, mut ku kuulin sit et ne menee todennäköisesti räteiksi pian ku ei kelpaakaan. Ja ku tietää, että on ihmisiä joilla ei ole lainkaan varaa ostaa vauvalle vaatteita niin tekis mieli antaa ne sellaiselle... Ku noi osa on nukkaisia mutta ehyitä ja puhtaita, mut sellasia enemmän koti vaatteita meillä.

Yksi vaihtoehto on antaa vaatteita lainaan, jos ei omaksi halua antaa.

Mä sain lainaan 50-56cm vaatteita pojalle ja olin tosi kiitollinen. Pidin ne hyvin ja silitin ja viikkasin nätisti kun vein takaisin ne tuttavalle.

Mut tälle perheelle en halua antaa lainaan ku oon nähny miten niille vaatteille käy :( Itse ku pesen tietyn väriset aina sillee et esim. siniset yksin, valkoiset erikseen jne. Ja he pesevät kaikki samassa niin valkoinenkin on sit punainen tai sininen. Ja me ei käytetä kuivausrumpua, kun vaatteet monesti ikävästi kutistuu ja he tunkee kaikki rumpuun. Siksi en siis raaskis lainaan antaa...

Yhteistyössä